Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Karburátor škoda favorit 136

Od: lukashavlicek odpovědí: 12 změna:

Dobrý den, mám po tatíkoj favorita 136 r.v. 1989 najeto 23000km. Mám jeden problém po nastartování studeného motoru. Po nastartování mi připadá, že se motor dusí. Po zahřátí na volnoběh začne strašně čoudit z výfuku. Je možbé, že to je vadným karburátorem nebo to může být něco jiného? Předem děkuji za odpověď.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Tipl bych problém s automatickým sytičem. Mmchdm, fáčko 89 je ještě hnědá palubka, ne? Pokud ano a má najeto 23tkm, nesahal bych na to a uložil jako fajn investici. Dnes bych to šacoval zhruba na 50 litrů, do budoucna stoupne, hodně...

Můj názor - nestříkat! Nechte to v původním stavu. Závidím Vám, mám ta auta rád.

 

lukashavlicek

Ano, hneda palubka. Pry neni problem, kdyz dam toto dokupy + striknout barvu, pac je vybledla, tak neni problem to strelit za 100000.Je zo po tatkoj, ktery je imobilni a mamka by ho chtela prodat. Dam do servisu po novem roce, at se nato podivaj

V servisu ti to rozhodně neopraví. Spíš pokurví. Vím co říkám.

Těm karburátorům odchází dost často podložky pod sáním a karbem a taky obohacovače.

Už to nikdo neumí seřídit. Já jsem si dost literatury o seřízení nechal a je i na netu, ale musíš to dobře nastudovat a porozumět tomu.

Problém je sehnat originál díly Pierburg. Třeby ty obohacovače a membrány akcelerační pumpičky.

Díky vadnému obohacovači se celá plováková komora dnem vylévá nekontrolovatelně do sání a proto je neseřiditelná bohatá směs a černý kouř s výfuku.

Spousta servisáků jen rozešteluje regulační prvky a celé to dokurví místo toho, aby našli příčinu vadného obohacení -> což je většinou prasklá mebrána obohacovače (klobouček na dva roubky z boku karbu).

Dále pak špatně nastavený automatický sytič a jeho termoventil a ten malý podtlakový ovladač, který je mezi těmi prvky propojený a v mrazech nedovolí zavřenému sytiči motor uchlasta. Většinou má taky prdlou ebránu a netěsní. Stačí z něj odpojit ty dvě hadičky a zamáčknout mu tu dlouhou tyčku. Pokud podtlakem tyčka nebude držet zamáčknutá, tak je KO.

Rozhodně vyměň ty podtlakové ovladače, obohacovač a AC membránu pumpičky dřív, než rozešteluješ regulační prvky. Pak už to mnohdy nedáš dohromady.

Jinak kanály vyčisti acetonem. Jen s Acetonem nešahej na ty černé plystové ovladače podtlaku. Jinak můžeš všechny ostatní plasty acetonem umýt na karbu. Snesou ho.

...

Vyhledávej zde na poradně slovní spojení gumidek karburátor nebo gumidek seřízení volnoběhu, atd... Najdeš stará témata na vše kolem karbecu a favoritů.

... co je tatíkoj? Ty si z jižních čech? Okolí Budějovic?

Že jsem se unavoval s ňákým sytičem, měl jsem počkat, až to najde Gumídek.... Tatíkoj tipuju na Šumavu, Krkonoše...

Popravdě jsem rád, že už ten střep nemám. A to jsem to měl v pěkném stavu a s plnou výbavou. I palubním počítačem. Ale ten karbec je hnus a nepohodlí.

MPi... otočím klíčkem a jedu. Nestarám se a nepřemýšlím nad tím, co a jak. Navíc v mrazech to neřve před barákem 2000ot a nehulí (což je normální funkce sytiče).

Ve vedrech se mi dokonce 2x stalo, že motor nešel hned zdechnout, ale zdech sám po 10 sekundách. Samozápaly, no

Hlavně kupovat často ty neoriginální díly nevede k ničemu. Je to spíš zlost. Už ani ty trojdílný podložky (bakelit, papír, kov) pod karbec moc nejdou sehnat a blbě se shání ty dlouhé imbusové šrouby (původní 110 a na trojdílnou 130mm)

Klepem si na čelo s tým celolakom.To vyblednutie nieje vôbec problém.Skôr to auto totálne znehodnotíte.Samotná patina na aute má hodnotu vyšsiu než naleštená bieda.Popravde aby ten celolak mal zmysel stál by Vás aj 3000 euro v profi dielni a to sa Vám rozhodne nebude chcet investovat.Takže očakávam nejaký bastl a tým pádom bude auto znehodnotené.Inak gumidek radí dobre len trochu preháňa.Lebo to sú investície pre človeka ktorý auto ide užívat.Na uskladnenie nevidím dôvod na výmenu prevodového oleja alebo pneu napr.

jinx, potom ovšem není důvod opravovat karbec. Ono to totiž vždy nějak jede. Blbě, ale jede.

Samosebou Barumky Economy z té doby mají na autě taky svou hodnotu.

Celolak souhlas. Auto znehodnocuje.

 

olinl

0x
Doporučuji do Favorita tankovat benzín bez biosrasložek, zanáší se tím biozázrakem karburátorové trysky, filtrační sítka a výfukové ventily po sundání hlavy smrdí při čištění jak fritovací hrnec. Vyměň filtr vzduchu nad karburátorem a osobně bych ten karbec rozebral, vyčistil všechny trysky, dal nová těsnění i tu kovovogumovou podložkou pod karburátor bych raději překontroloval na těsnost a případně ji pokud je spuchřelá uvnitř vyměnil. Vyměň i motorový olej, pokud je tam více než rok. I chladící směs by se po čtyřech letech měla vyměnit.

... a svíčky (jiné pro 135 a jiné pro 136), seřídit předstih stroboskopem, vyměnit řetěz rozvodů, pokud předstih bude lítat, vyměnit olej v převodovce (pouze API GL4 třeba Shell Spirax S4 75W90 jsou potřeba 3 litry a náplň je 2,5),brzdovou kapalinu DOT4 a každé 2 roky, vesměs na takových uloženkách měnit i pneu (doporučuji hankooky, hlavně ne Barum),atd... ono to naskakuje

 

lukashavlicek

Dobrý den, děkuji všem za rady. Kolegův děda se věnuje opravám těchto starých aut, tak se mi nato podívá. Jinak co se týče toho, odku jsem, tak jsem z Hradce Králové a co se týká tatíka, tak je po mozkove mrtvici a má roztroušenou sklerozu. Ještě jednou děkuji za všechny odpovědi.

co se týká tatíka, tak je po mozkove mrtvici a má roztroušenou sklerozu.
Na to se nikdo neptal (šlo o slang). Já su z moravy a tady nikdo tatíkoj neřekne.

Je to smutné. sám jsem v rodině zažil alzheimera. Tak se drž.

poradte.cz/...

poradte.cz/...

poradte.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]