Nejste přihlášen/a.
Ahoj, mám menší problém u mé čtyřkolky Hsun 400 u které při prudkém přidáni plynu v motoru zazní takoví kovoví tukot (myslím že detonace) a jen když je motor max zahřátý a jedu do kopce na šestý převodový stupeň(na 4 vůbec a na 5 jen občas). Po rovince při plynulém přidávání nic neslyším...
Jen abych na nic nezapomněl motor má nový píst Wiseco a výbrus na všem je najeto cca 500km díky pístu se zvýšil kompresní poměr z 9.5:1 na 10.5:1 a za další je předepsaná svíčka NGK DR8EA a já mám NGK DR8EIX (iridium) izolátor svíčky má světle hnědou barvu až do cihlová takže asi ve směsi problém nebude...
Napadají mě tyto možnosti: špatná CDI jednotka, nevhodná svíčka, špatně seřízený karburátor a nebo motor je defakto ještě v zajíždění a dost se hřeje (větrák chlazení oleje se neustále zapíná a to jezdím tak na 40% plynu a žádný terén nebo hnaní motoru do max otáček a podobně...
Jen pro zajímavost: karburátor jsem nastavil tak že jehlu jsem dal tak aby byla max zvednutá a šroub bohatosti jsem povolil na 3.5otáčky místo 2.5 ale barva svíčky se vůbec nezměnila a ten klepot zůstal stejný i po tomto nastavení - myslet jsem že když obohatím směs tak se to bude méně zahřívat, ale vůbec nic ze nezměnilo :-?
Ještě jsem chtěl vyzkoušet nějaký ten přípravek na zvýšení oktanového čísla, ale bojím se abych stím nic neudělal když se to ještě zajíždí...
Opravdu nevím si rady, jestli počkat až se to zajede a doufat že to bylo tím jak se to zahřívalo a nebo hledat tu záhadnou závadu...
Díky za každou poznámku nebo radu!
Dobrý den všem motoristům. Pokusím se objasnit možnou příčinu a jak na to , na základě vámi uváděných informací .
Pro správné spalovaní ve válci je potřebné složení směsi , 1 díl benzinu a 15 (16) dílů vzduchu. Pokud je směs chudší dochází k pomalejšímu hoření (pomalejšímu šíření hoření od zapalovací svíčky k nejvzdálenějšímu místu spalovacího prostoru) ve válci.Tím dochází před postupujícím hořením ke stlačování dosud nezapálené směsi až na takový tlak , že tato stlačovaná směs před postupujícím hořením detonuje a to jsou zřejmě ty zvuky jak uvádíte.Motorismu zdar.
V prvé řadě bych používal benzin s vyšším oktanovým číslem a přizpůsobit techniku ovládání , jízdy , tak aby nedocházelo k výše uvedeným jevům. Použití jiné svíčky a jejího odtrhu by zřejmě nic neřešilo.Není mně jasné o jakých odlišných tlacích hovoříte.Pokud máte na mysli ty tlaky , co způsobují detonace , tak to se nedá ovlivnit odtrhem svíčky , snad trochu , použitím studenější zapalovací svíčky a snížením předzápalu. Za vyzkoušení by stálo použít větší hlavní trysku , ovšem na úkor spotřeby a případnému nežádoucímu ovlivnění složení směsi v celém režimu otáček motoru. Nejefektivnějším řešením je opatření , jak je uvedeno v prvé větě tohoto článku. miro
Zvysenim kompresniho pomeru dochazi i ke zvyseni spalovacich tlaku.
Pokud si zaroven s timto neupravil (nesnizil) i predstih zapalu (predpokladam, ze tento motor nema cidlo klepani), tak s velkou pravdepodobnosti dochazi k detonacnimu horeni.
Byt Tebou bych zkusil pouzit benzin s vysim OC. Pokud to nepomuze, tak pak je problem jinde.
Na tvém místě bych se zeptal kluků, který s tím budou mít víc zkušeností na : quadmania.cz/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.