Nejste přihlášen/a.
Zdravím, chtěl bych se zeptat, dnes se mi rozsvítila oranžová kontrolka "nizká hladina oleje" ujel jsem ještě asi 50-100 metrů na nejbližší místo a dolil olej co jsem měl v kufru, bohužel to byl olej, který jsem měl do jiného auta. V autě byl 5W40 cca od léta 2021 nouzově jsem dolil 10w30 castrol magnetic přesně jedno to balení 1L nic jiného nebylo po ruce do plné rysky. Kontrolka již nesvití auto jelo v pořádku. Říkal jsem si, že 1L odlišného oleje snad nemůže zničit motor okrem toho jet bez oleje a zadřít motor by bylo horší. Ptám se je to opravdu tak vážné? Zniči mi to motor nebo turbo nebo něco? Dá se na to cca týden jezdit než vyměním olej v servisu?
Díky za odpověd.
Jedná se o Octavii 2 1.4TSI 90KW/CAXA 2010
nevim jak se da zničit motor, který od léta do prosince sežere litr oleje...ten je už zničený
doutnak... a litr v čoudu, jo?
Mě teda motor 2.0DCi s nájezdem 270tkm za rok 15000 sežere tak 300ml
Spíš bych sázel na xenofoba. Ten motor je prostě špatnej. Buď teče a nebo pravděpodobně žere. Zvláště po Castrólech. Oleje na prd a jen karbonují. Vsadil bych se na zapečené kruhy nebo vyjeté lágry.
Najel jsem cca 13 000KM od poslední výměny, když bylo ještě teplo venku kontroloval jsem každý cca mesíc olejovou měrku ta se držela pořád na stejném místě. Až těd v zimě kdy jsem to nekontroloval sežral nějaký olej až pod minimum. Dle mého je to spíš stylem řízení tahám to do větších otáček atd.., nicméně netuším motor má 118tkm nikde nic neteče ani není žádný divný modrý kouř z výfuku. Tak teď mohu jen vyměnit a sledovat, takhle ale neřeknu může žrát klidně litr na pár tisíc KM. Když to vezmu zpátky o 2 roky, tam byli všechny výměny seperátní od výměny po výměnu nikdy jsem nemusel řešit tuhle situaci.
Fakt 10W30?
Žraní oleje je u starších TSI spíš vlastnost než závada...Oleje jdou všechny normálně míchat pokud splňují specifikaci pro daný motor. Obecně 5w30 tam patří 10W40 už ne ale motor to zkousne taky, problém může být za studena v mrazech, ale to by ho tam musela být aspoň půlka náplně..
PS měnit olej v servisu se oproti svépomoci dost prodraží, litr oleje stojí stovku a filtr taky tak, ca 150,- doprava až domu.. Práce 2x 10 minut (mezitim se nechá vykapat..) A na rozdíl od servisu máš jistotu že se to opravdu měnilo a olej neni nejlevnější sudovka kterou tam lejou do všeho.. Filtr dop. Mann
tato "moderní" auta nemají v pohyblivých částech téměř žádné vůle, není kde by se ten olej ztrácel , pokud je motor ok
problémy 1.4 TSi zná snad každý mechanik, špatné palivo a jízdní styl způsobují zakarbonování a použití oleje nesprávné specifikace má za následek opotřební pobylivých částí a následně motor bere olej...stačí odjet jeden interval ( do další výměny) s olejem, který tam nepatří, nebo natahovat výmenu na longlife 30 tis...
zajímal bych se o historiii resp. servisní historii auta a pokud o ní nevím , poslal bych to do světa
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.