Nejste přihlášen/a.
zdravím
mám koupene neoriginální stěrače na Dacii od jara. Ale už teď mi začíná jakoby vrzat ta guma po předním skle. Jakoby to stíralo na sucho a přitom lije jak cip Je to kvalitou gumy? nedá se ta guma něčím "obměkčit" nebo něco, co by tomu pomohlo aby nevrzala? nebo koupit další stěrače?
děkuji za případně rady z praxe
tekuté stěrače vydrží i do deště a počasí dnešních dnů, kdy je potřeba po solené silnici a autem před vámi furt stírat?
Já tekuté stěrače používám celoročně. Pokud jen chumelí, většina sněhu se na sklo ani nedostane, dešti to pomáhá. A taky mám pocit, že stěrače nějak lépe kloužou
jakou značku prosím preferuješ, máš vyskoušený,... nebo je to jedno? a mohu poprosit o nějakou radu, jak to aplikuješ, jak často atd atd,? jestli to používáš furt, určitě budeš mít zkušenosti z praxe a ty jsou přeci nejlepší..
děkuji
No já si jednou zkusil nanostěrače - ale nějak se mi ta lahvička vypařila... Kupuju akční, velmi často toto.
S tím rozprašovačem jsem kupoval snad jen dvě značky - zhruba po 2- 4 týdnech nastříkám na čisté sklo a rozleštím. V zimě je voda v ostřikovačích agresivnější se mi zdá - takže častěji.
a jak dlouho ti taková 500ml nádoba vydrží? jak hodně stříkaš? nebo nastříkaš jen lehce a rozetřeš po celém okně? asi jedeš všechny sklad na autě,že?
sory za takové otázky ale nic takového jsem nikdy neměl, tak proto se ptám. děkuji
Ta flaška mi vystačí tak na 6-7 leštění. Po řádném umytí skla postříkám celou plochu, rozetřu kouskem hadry, nechám zaschnout a vyleštím.
Jezdíval jsem hodně v noci a měl auto parkované venku. Dnes už tak často nejezdím a pucuju tak už jen manželčino garážované auto - 2x do měsíce.
Já to aplikuji v podstatě stejně, je potřeba to pravidelně opakovat, dělat to pořádně, za sucha a ne příliš za studena nebo tepla.
Není pak vhodné používat stěrače, které ochrannou vrstvu poškozují.
.
Při jízdě po dálnici za děště v noci je to super, člověk ani nepozná, že prší.
Při jízdě začínají kapky spontánně stékat kolem 30km/h.
Problém je, když je vrstva starší, nebo sklo už něco pamatuje.
To se pak hranice posouvá výše a člověk musí při běžné jízdě ve městě mít stěrače zapnuté.
.
Hlavně ale narážím na problém za chladných rozjezdů, kdy se na skle vytváří při vysoké vlhkosti, která je ráno bvyklá, kropenatý kondenzát, přes který je blbě vidět i se zapnutými stěrači. Obzvláště za tmy.
I když je pak člověk na dálnici pak rád, že to má, tak to stejně přes zimu nepoužívám. Považuji to za nebezpečné.
Mám nyní vyhřívané přední sklo, ale zatím jsem to ještě s tím nezkoušel.
Hlavní příčina můžou být zatuhlý čepy v tyčoví = rozebrat, jemným šmirglem přeleštit čepy, máznout a složit.. Někdo vrzání řeší zkroucením ramena stěrače, guma jede pod jiným náklonem a nevrže, to je ale odstranění následku ne příčiny...
Tan dlouhej čep v hliníkový díře, je na něm přidělaný rameno stěrače. Zatuhlý nejde lehce, při otáčení vibruje a přenáší se to na gumu jako vrzání. Stejně jako vrzající panty dveří...
ilustrační foto: Tyčoví stěračů AI/...
To se pozná, když stěrače odklopíte a spustíte. Může to být o materiálem stěrátek. Začil jsem gumu, která se na sklo lepila tak, že dělala černé šmouhy.
To bývá jen ocelovej čep v hliníku a stejně jako panty dveří to na rozhýbání musíš rozebrat vyčistit a máznout. Stříknout zvenku pomůže jen částečně a krátkodobě.. Umí to být v čepu zadělaný šmírem a oxidací tak, že s tím rukou skoro nehneš a čep skoro nejde vykroutit ven, viděl jsem i ulomený tyče jak to kroutilo s upevněním. Tak po 10 letech je to rozumný udělat jako údržbu na každým autě... Akorát při sundavání torpéda neulámat křehký úchytky, ideál je nácvik na vrakáči.. Jak to přesně má Dacie nevim, předpokládám jako starej kosočtverec..
Ahoj,
já mám Alfu s uchycením typu hák a poměrně masivními raménky konstruované na ramínkové lišty stěračů. Nicméně v poslední době jsem se setkal s tím, že raménkové stěrače Bosch mi vržou.
Bezraménkové stěrače Bosch, dokonce i bezraménka z Tesca za 100Kč to nedělají.
Pokud máš ramínkový stěrače, zkus je vyměnit za bezramínka. Nevím, jestli je Tesco ještě vyrábí, neviděl jsem je. Ale ty levnější jsou fajn Sherony a pokud Ti nezáleží na ceně, tak bych šel do Bosch AeroTwin.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.