Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Píchlá zimní pneu 3,5mm - opravit nebo ne

Od: pahr odpovědí: 18 změna:

Prosím o radu, mám defekt na zimní pneumatice z boční strany asi 5cm od hrany disku. Zřejmě hřebík nebo střep.

Je to Barum Polaris.

Pneu je už stará vyr. 2012. Dezén 3,5mm.

Prosím o radu jestli ji nechat opravit a použít ji ještě přes léto na dojezd? (přes léto je limit 1,6mm) Mám nízký roční nájezd.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

20 roků starou pneu tu bych neopravoval.Jestli chcete ušetřil tak na jaro až se bude přezovat zajeďte do pneuservisu-tam po zimě takových gum bude...

 


1x

Vám ty polarisky za mokra nekloužou? Já měl doteď na autě r. 2014, sjel jsem je na 4,2 a šly. Najednou není rozjezd do kopce pod plynem žádnej problém. Doteď to byla alchymie.


doplněno 06.12.21 10:43:

Chlapi, nabízí se odpověď, že rukama (nohama). Jasně, ale proč teda na Kleberech nemám problém? Pak je tu tedy druhá možnost, že je to stářím gum. Přece jen 7 let je 7 let. No a pak jsou tu výsledky testů. Polariska za mokra opravdu nemá zrovna excelentní výsledky. Takjakotak zachraňovat takhle starou zimní gumu průměrné kvality je nesmysl.

Na služební Fabii mi Polaris 3 neklouzal a vyjel jsem všude kam jsem potřeboval.
Na soukromém P3008 mi Polaris 5 také neklouže a vyjedu také vše co potřebuji (Vysočina, Šumava, Krkonoše).
Asi dělám něco špatně.

U žádného auto nepoužívám jiné, nežli Polaris a nemám problém. Dojedu, dobrzdím, rozjedu...

Čím to je?

zaseja

A když všude všechno vyjedete, máte taky všichni náhon na předek a v kufru 2 metráky nářadí?

Náhon na předek ano.

2 metráky nářadí v kufru nevozím. Ale třeba troje lyže a výbavu na lyžování ano.

asd1

Polarisek mám nedobrovolně ojeto několik sad a taky jsem všude vyjel a dobrzdil. To nic nemění na faktu že to je sr..a klouzavá která snad ani neni z gumy. Jedna z nejhorších pneu, drahá i zadarmo (i funglovka). Kdo tvrdí že je dobrá tak nikdy nemohl jet na pořádný gumě a přiblížit se k jejímu limitu.. Polaris 5 jsou už o něco lepší, ale oproti dobrým gumám pořád strašná bída hlavně za mokra. Výroba většinou Rumunsko apod. Kromě klouzavosti bídný i na spotřebu.

Ono dost lidí si chválí třeba i 1,2HTP 44 kW jakej to je prima motor. Tak ale chápu, pokud přelezli ze 105ky, nikdy nejeli v normálním autě a ještě měli štěstí na kus že to nechcíplo, tak věřim že to myslí vážně a spokojený opravdu jsou...

Tazatel: Bočnice se neopravuje = zahodit i kdyby to byla nová prémiovka. Zachraňovat starou ojetou sr. je nesmysl i ekonomicky, podobnou gumu seženeš za odvoz a nemusíš nic lepit, ale tohle i jen obouvat na ráfek jsou vyhozený prachy..

zaseja

A v tom je ten rozdíl, máš v kufru 50 kilo, v autě sedíte 3 a tím ta váha jde i na předek a ten se líp přitlačí k silnici, já mám kufr plnej, tím se auto zatíží až za zadníma kolama a to má za následek nadlehčení předku a jelikož jezdím v autě sám, tak těch mých 70 kilo vepředu tomu moc nepomůže.

asd1

Jsem měl Polarisky na litinovým naftovým předohrabu (motor těžkej jak kráva) a klouzalo to taky všude, nejen hrabačky ale i brzdění, tam nějaký nářadí v kufru moc vliv nemá (leda tak na přetáčivost v zatáčce)

 

 

max*

1x
Polaris ma tak "genialni" desen, ze jsme byli v Italii jedini, kdo se na cerstvem snehu na uplne novych pneumatikach nedokazal rozjet proto mirnemu kopci.
Dodnes nechapu, jak se mi to podarilo vytlacit pres passo do Livigna pri kalamite. Nikdy vice. Kupte jine pneu.
06.12.21 05:54

max*
Satam, vzhledem k tomu, ze jsem z Vysociny, jezdim na snehu kazdy rok.
Drive jsem jezdil osobakem i 45.000 km za rok. Aut jsem mel moznost vyzkouset taky mraky. Ale to co jsem zazil s temi novymi Polaris 2, uz me nikdo nepresvedci, abych si Barum koupil. Auto byla Octavia II, v te dobe nova v plne vybave, ridil opravdu profesionalni ridic a jen tlacil a tlacil a dobihal auto do kopce.

 


1x

Na letní jezdění kolem komína by se sice použít dala, ale bočnice málokde opravují, takže není co řešit - vyhodit.

 

xenofob

0x

Je tam napsáno Made in Vietnam vyhoďte to kupte nove

 


0x
Pro bezpečnost, stáří, spolehlivost a stav se nevyplatí opravovat takhle staré pneu, = jedině nové. Pokud málo jezdíte nebál bych se celoročních, ušetříte si práci 2x do roka s přezouvaním.

 

olinl

0x

Rok výroby 2012, vzorek 3,5 mm-trochu riziko na zimu/sníh a setkání s těmi, co pomáhají a chrání.. Raději bych koupil dvě nové/novější pneu.. Mě tenkrát s podobným defektem na boku v pneu z pneuservisu vyrazili, že to neopraví, že to nejde a dávat duši nedoporučili (pneu byla stará snad dvacet let a díra snad centimetr).

 

re4zon

0x
Braum je sra*ka i nova, zvlast zimni. A to neni jen muj nazor, stejnou zkusenost ma pulka lidi, co znam a maji auto. Navic opravovat 9 let starou gumu? To by se vyplatilo kdyby to byla nejaka super draha 20 palcu, ne u gumy za litr. Vyhodit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]