Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Žhavící svíčky

Od: martinmartas® odpovědí: 22 změna:
V úterý mi byli na autě měneny žhavící svíčky, dnes po dvou dnech mi zas zasvítila kontrolka motoru, prej je tam něco co té svíčky spaluje, mechanik to uzná jako reklamaci nebo zas musím platit? Fakt poraďte kdo se tomu rozumí předem děkuji.

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

asi je nejvyšší čas změnit mechanika

je otázkou zda dal správný typ žhavičú

pak sem zažil že se utavili když se jezdilo na hydrauliku

pak je možnost jestli odchází elektricky že ti přebíjí alternátor

foto špiček žhavičů by nebylo?

02.12.21 20:40

vidim dobře že sou na 4,4V?


Jj 4,4V to jsou co mi je v úterý vyndal z auta
asd1
02.12.21 20:53

jo 4,4 V


V práci mi je zkoušel elektrikář a byli všechny 4 špatné tak nechápu jak jsem mohl pak nastartovat když jsem je měl v autě a byli špatné

to znamená že sou přerušený elektricky napada mi vadný žhavící relé zustává seplí žhaví furt svíčka se spálí


Kolik může stát oprava to žhavící relé.
boby
jedině vyměnit. nebude to složitý dělal sem to na GP hned po koupi. To rele není drahý a prehodit taky ne.

 

 

kami123

0x

Kdo tomu rozumí by auto k mechanikovi nedal.

špatné žhaviče poznáš tak, že auto jde za studena obtížně nastartovat. Děje se to?

Za jakých okolností se jaká kontrolka rozsvítila?


Po nastartování ostala svítit kontrolka motoru

A auto jde nastartovat normálně chytne hned
kami123


Jak vyzkoušet žhavící svíčku - Test žhavících svíček - YouTube


V práci zkoušel elektrikář svíčky všechny 4 byli špatné co my je vyndal v úterý z auta tak nechápu jak jsem mohl nastartovat když byli všechny 4 špatné

pokud bude postupovad dle videa s tema 4voltovýma žhavičema tak je zničí

7V přežije tento test, ale 4V už ne

kami123

že se dělají 4V jsem nevěděl, omlouvám se.

.

Nechápu ale proč se vůbec 4V dělají. Proč taková pitomost, ví někdo?

.

Nebude to právě ten problém odcházení? závada na elektrice, špatný typ žhavičů vůči motoru...

kami123... 4V se dělají k vůli řidičům, kteří se mění pouze v hloupé uživatele, kteří otáčí klíčkem v zapalování, jako klíčem na WC. Nechápou význam kontrolek a funkcí motoru.

Dříve nějaký sytič, dnes nažhavení před startem nechápou a raději vymlátí baterku.

...

4V žhavič žhaví velice rychle do pár milisekund, ale regulace je pomocí PWM obvodů, aby neshořel. Nedá se tedy testovat na baterce jen tak, ale motor (ECU) ho umí velice dobře zregulovat a velice rychle připravit pro start.

A taky k vůli lepším emisím a lepšímu chodu studeného motoru. Jak jsem psal. ECU s nima lépe pracuje. Jde hlavně o rychlost nažhavení.

kami123

JJ, chápu. Dík. Na začátku přetěžuje a po nažhavení udržuje 4V. Chytré.

Liší se napětové verze mezi sebou rozměrama, nebo je možné dát omylem místo 11V čtyřvoltové?

To by pak problém s KO žhaviči vysvětlovalo.

Možná i tak. Já spíš myslel PWM. To je jako roztáčet dítě na kolotoči stále stejnou silou (napětím). Rychlost otáčení určuješ časem, kdy počkáš, až se kolotoč otočí 2x a pak mu silou pomůžeš roztočit pulzem a zase čekáš 2 otáčky. Pokud by jsi chtěl točit rychleji, tak ten pulz (postrčení) kolotoče uděláš po každé otáčce a nebo 4x během jedné otáčky. Opět stále stejnou silou, ale častějším intervalem. Točí se pak rychleji.

To je princip PWM.

Žhavící svíčka má také dlouhou setrvačnost, kdy po přerušení napětí, pomalu klesá teplota. Tak se dá pulzy vyregulovat určitá hranice tepla.

Třeba u motorů je PWM regulace velice výhodná. Neztrácí při menších otáčkách na síle (stále jsou napájeny maximálním napětím, jen se nedodává kontinuálně, ale v pulzech).


Ale u žhaviček na 100% netuším, zda se reguluje PWM nebo jak jsi napsal.

Ještě přidám video, že rychlost nažhavení se stářím snižuje a taky je horší u některých levných výrobců napodobenin. Proto je to dost klíčové. Mechanik mohl koupit nějaké srač*ky které nefungovali tak dobře a teď nechal zákazníka zaplatit originály. I to se mohlo stát.


boby
4v žhavení sem nevidel. Na gp mam 12v .. kdyz byla závada na žhavičích tak dlouho blikala oranžová spirála. proverit si rele multimetrem. Tohle si už dělám sam servis si řekl za vymenu 4 tycinek +mat. 3tis ! Pokud máte piny tak sundat napichnout multimetr nastavit na volty minus na kastli nebo baterku a plus na kabel od rele . Musi to ukazat 4v určitý čas.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]