Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Octavia 2 1.6i 75kw, vyteklý akumulátor

Od: octavia16 odpovědí: 13 změna:

Koupil jsem před měsícem zachovalou octavii 2, všechno v pohodě kromě akumulátoru(řikal, že je na výměnu tak jsem se podíval). Je tam nějaká varta a je trochu nafouklá odpojená měla 12.7V. Všiml jsem si že v boxu pro baterii byl polystyren+nějaká deka na tom, šlo to těžko dolů a pod polysterenem bylo cosi lepkávého..šlo to jen odstranovačem nálepek a čističem na vše+kartáč. Asi vyteklá baterie z dřívjejška..
Z akumulátoru šli 3 kapky asi baterie teče, plusovej káblík je trochu opálenej na pár místech. PROSÍM Jak se mohlo stát, že baterie vytekla a ten kábl je takto spálenej? Je to tak tak skoro na ty dráty, je na tom vrstva bílého, ale otřel jsem to a je to v pohodě, na dráty to není. Mám ten plusovej kabel vyměnit? Výměna vypadá jednoduše.
Kabel i při intenzivní jízde nijak nehřeje, ani akumulator.
Ta nafouklá varta už asi nění safe používat, že? Netekla moc, po týdnu ježdění tři kapky.
Díky za rady

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

5x

Ruplou baterku hned vyhoď, neni od věci neutralizovat a ošetřit všechno poteklý kyselinou..

Ověř dobíjení, může přebíjet pak nabíjí do plynování.. Pokud tam blafnul vodík tak to může být příčina nafouknutí a praskliny (nejspíš i je)

 

kami123

0x

Nejsi troll?

asd1

Jsi nikdy neviděl ruplou baterku?

kami123

Viděl jsem jich stovky, dokonce i nepoužívané po pár letech v klimatizované místnosti s důmyslným battery managmentem.

Nafouklé skoro jak kopačák.

Jde mi o to , že občas se tu objeví nějaké téma a pak se tu zakládá téma na podobý problém najednou podezřele často.

 

octavia16

Nejsem, hodím klidně foto . Neteče to moc, je to hned nahoře jak je okraj baterie. Tři kapky. Nechápu to.

kami123

Prostě ji vyměň.

 

octavia16

Dobijení jsem měřil na baterii.
14-14.10V na volno bez všeho.
13V se vším co jsem zapl
13.8V se vším + 2000 otáček
Hodil jsem tam o 10ah větší exide, snad poslouží. Pán na prodejně mi ji změřil, má 12.49V, ptal jsem se proč nemá 12.7V a prej je to ještě v pohodě. 12.2-12.7 říkal, že je rozmezí. Vyrobena je před 8 měsíci

asd1

To je OK.

Exide OK, větší kapacita vcelku zbytečná, jen se vozí olovo navíc..

Pán jen blábolil.. Jaký rozmezí boha... Měl říct "neni plně nabitá" Stav baterky ale poznáš jen zátěžákem (pro orientaci stačí změřit při startu, pokud nepadá pod 10V tak je OK..

octavia16

No díky, tak snad je ok. Snad by neprodávali špatné.

 

octavia16

0x
Dal jsem novou baterii a zjistil jsem, že to i více dobíjí 14.6v, dříve 14.4v. Mohlo to být slabou baterii?
Doufám, ze je altik v pohode(regulátor). Protože pokud někdy vyvřela baterie tak nevím proč.
Při prvním sepnuti klicku se tam objevila kontrolka která tam nebyla, ale po startu zhasla. Žlutý vykřičník v šipce proti směru hodinových rucicek. Našel jsem ze to je asi epc. Je to normální pri výměně baterie?
Díky
octavia16
Teď po druhém startu studeny motor otáčky zustali na 1100 asi pět minut. Ze by se něco zresetovalo po výměně baterie? Není ta baterka moc silná na ten motor?
Zdá se mi ze motor má divný chod.
asd1

Nevim jak O2, ale na Fordu se odpojením zresetuje ŘJ a musí se znova načítat adaptace.. U FF1,6 74 kW je postup studený motor nastartovat, ca 3 minuty vonoběh, 2 minuty 1200 ot a pak ca 8 km ve všech režimech otáček včetně vytočení k omezovači..

14,6 je moc, tam bude v háji regulátor alternátoru.. těch 14,4 púředtim bylo spíš přechoďákem na kontaktech nebo v baterce.. To ti bude dobíjet do plynování, podle mne příčina proč ta předchozí baterka prdla..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]