Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ztracene klice

Od: veru* odpovědí: 16 změna:

Dobry den, stratila jsem jedine klice od Renaulta Megane 1.4 16v rok 2000. Muzete mi poradit co v takove situaci delat? dekuji

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x
Měla sis nechat udělat za stovku aspoň kopií bez čipu. Teď by se jen přes diagnostiku odstavil imobilizér a jezdila bys. Pozdě bycha honit. Originál klíčku ti podle vin kódu u renaultu dodají ale cenu ani rači nechtěj slyšet. Většinou je to kolem 5000.-
doplněno 20.11.21 21:32: Kdybys sehnala na vrakáči klíček s papírkem uvnitř tak ti podle kódu na papírku dokážu zadarmo vygenerovat kód pro synchronizaci nového čipu s autem ale když nemáš původní planžetu tak ti to bude k ničemu.
veru*

co je planzeta? znamej ma asi 4 klicky od renaulta je moznost kdyz se vygeneruje kod ze to pujde?

Když s tím půjde auto odemknout a otočit klíčkem v zapalování tak ti to pomůže.
Planžeta je ta kovová část kličku. Jde o to, že ani když bude klíč pasovat, tak nedojedeš protože imobilizér pozná že máš jiný klíč. Teprve když vložíš kód který ti pošlu, vezme imobilizér klíč jako vlastní.

Planžeta je ta kovová část, která se strká do zámku. U baráku má na sobě zoubky a u aut dnes spíše vyfrézovaného hada (kanálek).

20.11.21 23:16
veru*

Vymenila jsem spinacku a krouzek auto nestartuje jen se rosviti kontrolky mam ridici jednotku ale z disla ja mam benzin bude to vadit? Mam i klice z renaulta jen ze zasnej papirek tam nebil jen kod.

Nebyl...

Vyměnit snímací kroužek je asi taková kravina jako vyměnit kliku u dveří na baráku z růžové na mosaznou. Prostě si nepomůžeš.

Spínačku měníš k vůli mechanickému zámku. To je OK.

ŘJ musíš mít ze stejného motoru. I ze stejného benzínu. A ty ji máš dokonce z nafty?...!

Co máš dělat už bylo napsáno, ale zeptej se klidně stále znovu a znovu.

veru*

v pohode chapu a dekuji

To je jako vyměnit mobilní telefon i s kabelem od nabíječky. Přitom kabel od nabíječky je hloupý drát. Stejně tomu tak je u snímací cívky kolem spínačky. Ta je na "všech" autech totožná.

Až budeš shánět tu řj motoru, tak opět musíš sehnat s funkčním transpondérem z klíče, který jí patří a je tam naprogramován, než auto rozebrali na tom vrakáči! Tedy oboje z jednoho auta!

Transpondér je ta tableta nebo kostička v klíčku, která je blízko snímací cívky při startování. Pro blbé...-> nepíšu nic o spínací skříňce. To je čistě mechanická věc.

 


4x

Zavolat zámečníka, at odemkne auto a pak servis, at auto naloží na odtahovku a vymění sadu zámků a nakódují nové klíče do jednotky.

Nebo šikovný mechanik s diagnostikou přijde, vymění zámky s vrakáče a jednotku immobilizeru nakoduje sám na místě.

Nebo rozbít okno, vyklidit si věci a auto nechat odtáhnot vrakovištěm k likvidaci.

 


4x

co tak zavolat na pojištovnu - asistenční služby u POVinného ručení -? Když nic jiného, většinou přijedou na místo servisní mechanici a v rámci servisu pojištovna přispěje třeba pár tisícema...

 


0x

1. Sežeň klíček s transpondérem s papírkem, jak ti píše @totak. Díky papírku ti totak zjistí PIN, který je potřeba na odemknutí servisního úkonu učení nového klíče do tvé původní řj motoru. Pak nastartuješ.

2. Sežeň řj motoru totožnou z tvého auta. Tedy benzín a stejný obsah! A ze stejného auta, kde byla ta řj motoru, ale ze stejného! konkrétního! Sežeň i ten jeho klíč s transpondérem. ŘJ je z minulosti s tímto funkčním klíčem už spárována a nastartuješ.

 

Furt je ve hře ještě možnost nechat si udělat originál klíč podle vinkódu ale chápu, že dělat klíč za 5000.- do auta za 20 je docela luxus. Pak už je tu jen varianta, nechat přes diagnostiku za pětistovku vypnout imobilizér.

Tak přes diagnostiku neznám. U VW se musí vesměs (u Fabie jsem to dělal) vypreparovat eepromka, přepsat jednu hodnotu a zaletovat jí zpět do ECU.

Na renaultech, hlavně lagunách a clio se jim to sr..o tolik, že vypnout imo přes diagnostiku uměl každý lepší garážník. Jednou jsem při brouzdání po aliexpress dokonce potkal i adaptér do OBD zásuvky na kterém byl jen vypínač imo On/imo Off a stálo to nějakých směsných 250.-kč ale podruhé jsem to už nedohledal tak nevím na kterých autech to fungovalo a na kterých ne. To by se autorce dotazu zrovna teď hodilo. Ale jak říkám, podruhé už jsem to nenašel a navíc by čekala 3 neděle než to pošlou.

Renaulty jsem nikdy nedělal. Ale vím, že se dají koupit immo emulátory. Myslím ty, které mjaí výstup drátky pro zapojení. Ne ty do OBD. Ovšem mělo by to být nastejno. Akorát u VW je vedení K-line z OBD po jednotky a na immobilizéry je W-line vedení přímé z immoboxu nebo budíků do ecu motoru přímá trasa (příkladem je Felicia nebo VW transporter T4, Sharan,...).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]