Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vaše kritéria při výběru 10w-40

Od: bz* odpovědí: 19 změna:

Dobrý den

chtěl jsem se zeptat na Vaše kritéria při výběru motorových olejů. Každý dnešní olej 10W-40 v ceně od 55,- Kč (Aviaticon) po 450,- Kč (Miler oils) plní A3/B3 až po A3/B4, každý má nejvyšší výkonostní parametry SL/CF, viskozita při 40°C (mm?/s) 95,34105,3 a viskozitní index 151156, bod tuhnutí (°C) -42-45,5, bod vzplanutí (°C) 224243 skladovatelnost 5 let ... Rozdíl mezi nejlevnějším a nejdražším olejem je v řádů jednotek procent, ovšem rozdfl cen je 9 násobný.

Všechny jsou TOP, všechny jsou NEJ, všechny jsou MŇAM a všechny jsou HIGH, Pak ho vyliljete z motoru, který je znečištěný a plný plného černého sajrajtu (karbonu?).

Preferujete značku, cenu nebo složení (minerální, hydrokrakový, směs minerálního a syntetického)? Co myslíte

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nigi

2x
Já jedu podle značky a specifikace výrobce. Vím že když vezmu Mobil nebo Shell ve variantě long life a výměnu dělám po 10tis, tak se nemůžu spálit.

 


1x

Především se řídím specifikací určenou výrobcem motoru pro olej. Pro jeden motor to byl Olej Quartz 7000 10W40 a pro druhý motor totéž , pro třetí pak Ineo ECS 5W30.Oba olej plní všechny normy pro dané motory -jak API, tak ACEA a tak i oborovou normu včetně viskózní.

 


1x

Preferujete značku, cenu nebo složení?

Zkušenosti a předpis výrobce motoru.

Značku Mobil1, Shell, Elf,... cena mě nezajímá...složení nezajímá (pokud se nejedná o specifikaci, protože ta mě zajímá dle výrobce).

 

kami123

0x

Velmi důležitá je HTHS vikozita a aditiva.

Kvalitu normální smrtelník jen tak neodhadne, tudíž je lepší spoléhat se na značku.

Porovnávat jablka podle barvy , velikosti a konzistence tedy lze, ale něco tomu chybí.

Kvůli cenové dostupnosti volím raději 5W40, 0W40 nebo 0W30.

 

kare

0x
Preferuji hlavně cenu a dřívější zkušenost.

 

jurajjuraj*

0x

tak ono taky zalezi do ceho to chces lit

 


0x

1. specifikace pro danou značku vozidla

2. raději používám osvědčenou značku

3. cena

V dieselu je olej ˇčernější" a v benzínu je "světlejší"... Tak s epři valévání oleje chovají.. At je to jakýkoliv olej..

A to že je olej dražší neznamená že je pro daný motor třeba lepší...

Na jednu stranu se z toho jaký použít olej dělá detektivka, ale na druhou stranu to má vliv jaká je třeba hustota, vizkozita na to, jak je motor vyrobený, jaké má vůle v uložení, nebot tam se počítá s určitou vrstvou oleje...

 

bz*

@DIESEL

1. Vy jste mě nepochopil. Já se ptám a uvádím parametry nejlevnějšího a nejdražšího oleje 10W-40 a ptám se : jak vybíráte 10W-40, když jsou všechny oleje +-5% vlastně ÚPLNĚ STEJNÉ, jen se liší cena, která je mezi 55 - 450,-Kč

2. Není to jen Marketing? Napsat VW 504 00 / 507 00? Nebo to železo bloku motoru, či litina nebo hliník, či hliníkový píst, turbo, které vyrábí 5 výrobců na světě, řetěz OHC z Krivoj Rogu ve všech autech EU stejný, potřebuje pokaždé jiný olej?

To mně nejde do hlavy. Ty oleje mají všechny stejné paramtery, by bych řekl že u 10W-40 psát A3-B4 jsme ve sférách které uvádíte u Ineo ECS 5W30...

@KAMI123

Do některých aut lít řídký 0w-30? Jak víte že to nejezdilo před tím na M6AD

@JURAJJURAJ

Myslíš tím, aby hodnota oleje nepřesáhla hodnotu auta? Pořád se bavíme o 10W-40. 95% značkových olejů má normu VW501 01 jen 5% 502 00. Do TSI se dá v krátkém intervalu do 15.000km nalít 502.00. Nalil bys červený olej z Kauflandu do TSI? Právě, že jsem si koupil Total Quartz INEO First 0W-30 a ten žádnou normu VW nemá.

Pochopil a proto píšu, že se řídím tím co stanovil výrobce motoru a ne nějakým marketingem, který tvrdí že nejlepší je olej Shell či mogul atd, A už vůbec ne tím co tvrdí přímo prodavač v krámku nebo nějaký ... z horní dolní. Každý výrobce motoru preferuje a dává v provýrobě olej určité značky.Jak jednoduché a nepotřebuji znát to co píšete v úvodním dotazu což je mi navíc úplně jedno!

A jen tak mimo soutěž, na obalu oleje když jsem prováděl minulou výměnu, Ineo ECS 5W30, je-byla psána ON nejen PSA ale taky MB včetně VW a matně tuším ještě dalších..

kami123

PROTOŽE jsem NAPSAL že " VOLÍM" !

Ne "DOPORUČUJI" !

 

max*

0x
Jak uvadis, oleje splnuji specifikaci, ale nektere jen treba 1000 km v puvodni kvalite, hehe.
Rozdil je znacny, v cene i penezence.
Pokud mas starsi vozidlo, muzes tam treba i cpat levnejsi znacky, obvzlast pokud motor olej zere. Jinak kdo je nejvetsi vyrobce? ExxonMobil. Nez se spojili, delal Exxon vetsinu aditiv pro ostatni.
Jeste Shell si delal svoje. No a prodejce usetri, kdyz tam tech aditiv da mene, no.
Ber Shell nebo Mobil. Sice Ti to po puvodnim oleji trochu procisti a muze to nekde zacit tect. Ale tezko ostatni oleje daji 3 nasobny pocet km, jak jsem videl
u jednoho TD Golfa. A to jeste mel porad na spodku rysky a lital s tim Talian 160 km rychlosti na zatah domu.

 

bz*

@MAX:

oleje splnuji specifikaci

@DIESEL:

že se řídím tím co stanovil výrobce motoru a ne nějakým marketingem

@HAIVATA:

specifikace pro danou značku vozidla

@KAMI123

spoléhat se na značku

@GUMIDEK

Zkušenosti a předpis výrobce motoru.

Značku Mobil1, Shell, Elf,... cena mě nezajímá...složení nezajímá (pokud se nejedná o specifikaci, protože ta mě zajímá dle výrobce).

@NIGI

Já jedu podle značky a specifikace výrobce

--------------------------------------------------------------------

děkuji všem, že se řídíte MARKETINGEM.

Všechny oleje 10w-40 jsou jak vidno dle parametrů +- stejné, ale to co rozhoduje u zákazníka je doporučení (specifikace) výrobce a značka oleje.

Tedy ještě jedna otázka:

Myslíte si, že jsem tedy VELMI POCHYBIL, když jsem do auta se specifikací oleje VAG GS55545M9 VAG GS55545M9 VW 504.00/507.00 (5W-30) nalil olej se specifikaci pro Citroen? Ford? Toyota? je tam totiž: Total Quartz Ineo First 0W-30.

Samozřejmě po 10.000km ho vyliju a naliju nový zase nový. A třeba zase naliju olej se specifikací jen pro Ford? Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W30

Co myslíte udělal jsem dobře-špatně? děkuji Vám

kami123

Nevím,

podle mne velmi nepochybil, ale nechápu motivaci to tam lít opakovaně.

Ze specifikace toho oleje přímo řve "kup si mne a budeš mít menší spotřebu" . Složení oleje je velký kompromis mezi mnoha parametry. Všechno je na úkor něčeho.

nižší spotřeba = nižší viskozita = vyšší opotřebení

Marketingem se neřídím. Řídím se dílenskou příručkou, kde je specifikace. Jestli si udělal dobře nebo špatně je mi fuk. Moje auto to není a jestli se ti pokazí, tak třeba pochopíš, podle čeho se řídíme.

...

Podle mě řešíš to, co většina laiků. Kde ta jablka rostou a zda je zasadil někdo známí. Ale to, zda mi budou chutnat ve štrůdlu není rozhodující faktor kvality (jestli to jsou červivá padavčata, tak se to hodí leda do palenky a je fuk, že jsou posbírané na Šumavě). Já mám přísné specifikace .

...

Kvalitní olej nepotřebuje reklamu. Břečka ano (Castrol, Mogul, ...). Si napiš na google obrázky levné oleje pro srandu nebo zde:

google.cz/...

max*
Se ptas na nejlepsi olej 10W-40 a pak tam nalijes 0W-30? A to jako proc?
Venku zamrzlo na -20C nebo mas nejaky vysokoobratkovy stroj? Se tady ohanis specifikacemi a pritom nevis, ze ve finale po zahrati maze 10W-40 v provozu lepe.
Me moc nemusis temi hodnotami oslnovat, jsem oleje dlouho prodaval, jezdil na skoleni, tehdy jeste ESSO.
Pro Gumidka..sami znami, ale nekdo znamY.

 

30.10.21 14:50

nigi

Upřímně vážně nechápu tvoji motivaci používat olej co nesplňuje specifikaci výrobce. Už proto že jsi vlastně nic neušetřil.

Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W30 je +- nějaká desetikačka na internetu za stejný prachy jako Mobil ESP 5W-30 který tu specku VW splňuje. U toho Totalu je to defakto stejná pohádka (ušetřil jsi asi kilo). Rozdíl je v tom že s Mobil ESP splňuje long life specifikaci VW, takže když ti nevyjde výměna na těch 10k km, ale třeba na 12, tak je to úplně v pohodě.

 

bz*

@max mi 30.10.2021 napsal, bohužel nejde jinak odpovědět, cituji jeho reakci:

max: Se ptas na nejlepsi olej 10W-40 a pak tam nalijes 0W-30? A to jako proc?
Venku zamrzlo na -20C nebo mas nejaky vysokoobratkovy stroj? Se tady ohanis specifikacemi a pritom nevis, ze ve finale po zahrati maze 10W-40 v provozu lepe.
Me moc nemusis temi hodnotami oslnovat, jsem oleje dlouho prodaval, jezdil na skoleni, tehdy jeste ESSO.
Pro Gumidka..sami znami, ale nekdo znamY.

ODPOVÍDÁM POUZE tobě Maxi

Já se ptal na Vaše kritéria výběru oleje

A uvádím, že dle parametrů jsou +- vlastně všechny 10W-40 stejné a ty parametry zde, pro Vaše oči ROZEPISUJI. Mohl jsem tu uvést parametry dvou 5w-30 nebo 0W-40 či traktorových 20W-40.

O žádný mráz, levné oleje ani žádné jiné blbosti se nejedná a ani s těmi hodnotami NIKOHO NEOSLŇUJI, protože je uvádím jako DIFERENCI mezi NEJLEVNĚJŠÍM OLEJEM za 55,- KČ a NEJDRAŽŠÍM OLEJEM za 450,- Kč

Tato diskuze měla všem zájemcům odpovědět, na základě čeho si PROFESIONÁLOVÉ zde přítomní vybírají olej ...

Ona totiž CERTIFIKACE a SPECIFIKACE je nejlepším MARKETINGEM výrobce. Když zákazník vidí na balení specifikaci VW 504/507 tak výrobek koupí SNÁZ než ten, který tuto specifikaci NEMÁ. (jako ty mnou použité oleje Total a Mobil, které tu specifikaci ((certifikaci)) označení VW504/507 nemají).

Nechctěl jsem znát jaký olej, jaké teploty, do čeho to liju, chtěl jsem ZNÁT VAŠE KRITÉRIA VÝBĚRU. Odpověď byla specifikace výrobce.

Všechno je to Marketing, aby z vás nevytáhli jen 55,-Kč ale 450,-Kč.

----------------------

Mimo mísu pane prodavači Maxi, opoměl jste:

Každý olej 0w-30 až po 10W-40 obsahuje % minerálního a % syntetického oleje (+aditivum). I 15W-40 od toho "dle gumídka nejhnusnějšího" výrobce Castrol má v sobě 30% syntetického (základového) oleje. (Magnatec - je to tam uvedeno). Existují firmy, které vyrobí 10W-40 jako plnou syntetiku (70%+30%) stejně, jako má poměr 5W-30. Existují firmy, které vyrobí 5W-40 stejně, jako Castrol 15W-40 (30%+70%). Takže jeden 10W-40 může motor čistit stejně, jako jiný 10W-40 zanášet.

A JÁ takové auto DOSTAL a motor je tam zanešený černým sajrajtem, protože jezdil do servisu, kde mu PRAVIDELNĚ MĚNILI - 10W-40. Jak vidno, tak ze "sudu" nějaké "renovované" firmy s certifikací "VW 502.00".

Takže děkuji všem za Vaše odpovědi.

max*
Mno, tezka rada je nekdy draha. Sve jsem k aditivum a vyrobcum uvedl jiz drive.
Tady vidim spise problem v tom, ze si nekdo trosku nabehl na vidle, koupil vozidlo "udajne" servisovane ve znackovem servisu, to klidne mohlo byt, dokonce i ten kvalitni olej tam mohli mit v sudu,
jen si to proste chlapci v servisu zjedodusovali, zadne vymeny nedelali a olej si nosili domu. Osobne vim nejmene o 2 znackovych servisech, kde to jeste stale takto funguje.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]