Nejste přihlášen/a.
Když někomu nejede auto a já mu chci pomoci, je lepší mít v autě které chce pomoct- akumulátor v dobré kondici? nebo je to čistě na alternátoru? Zasulfátovaná baterka která v testu zatížení 500AMP padla pod 10V je ještě ok?
Tento akumulátor jsem ještě nevyměnil a auto startuje v pohodě. Baterie má teprve 2 a půl roku, celkem už je nafouklá. Ještě nechat či vyměnit? Vyplatí se ji vozit v autě? Nemůže explodovat? Vytéct? V létě na slunci bych ji samozřejmě nenechal..
Baterii mám, ale koupil jsem ji s 12.50V je lepší jí dobít před vložením do auta i přes to, že jezdím krátké trasy?
Vyplatí se CTEK 5.0? Nečetl jsem zkušenosti s dobíjením když je baterka připojená k autu, popravdě tento postup se mi moc nelíbí a u mé Fabie 1.4mpi mi nedělá problém akumulátor vždy odpojit.
Altík mi tu ´´´špatnou´´ baterku dobijí skvěle, vždy 12.6-12.7V , vím, že už ale 52Ah nemá.. Tak to má altík asi snadnější .
Jak škodí takový zasulfátovaný akumulátor? elektrice? Startéru?
Může špatná baterie zavinit, že auto po startu chcípne? Stalo se to jednou během roku 3x za sebou
o baterii jsem podal zprávu několikrát,poslední ráno: Odpověď (poradte.cz)
alternátor je zdroj proudu oři provozu.Akumulátor je v podstatě jen pro start.To co vydá při startu,tedy asi 10% kapacity,za hodinu provozu se obnoví.pokud je jízda kratší,bude pro pozdější starto vání chybět.jednou za čas baterie je nutno dobít v autě,nebo vyjmutá doma.
JABRAKA
ano
dobití ano, start ne
na hranici
klidně nechat
vyplatí, pokud se pro ni nenajde využití jinde
ne, může prasknout
ano
ano, právě pro to, nikoliv i přes to. Jinak není nutné.
neznám
12,7 je málo
neškodí, je slabý,
ne
jen z toho pohledu, že když nenastartuje, tak se trápí zbytečně
ve vyjímečných případech ano
Při pomoci na cestě je důležité, aby všechny zdroje dodaly startéru aspoň 11 V. Aby mohlo auto odjet, musí mít v pořádku dobíjení. Kdyby se na cestě zastavilo auto s dobrým akumulátorem kvůli nízkému napětí, nemělo by smysl ho startovat, protože by nikam nedojelo.
Při zatížení 500 A je pokles napětí u malé baterie v provozu normální. Není potřeba ho měnit. Nemůže explodovat a ani v létě na slunci se mu nic nestane.
Měření napětí naprázdno nemá vůbec žádný smysl. Neříká nic o nabití ani kapacitě. U bezúdržbových baterií má význam jen zkouška kapacity vybitím nebo test zátěžovým voltmetrem.
Jak jsem se díval, tak CTEK 5.0 je nějaká extrémně předražená nabíječka. Smysl takového nákupu mi uniká. Totéž se dá koupit za čtvrtinu ceny.
Při nabíjení zapouzdřené baterie je únik plynů zanedbatelný, takže je zbytečné ji vytahovat z auta. Jestli je auto na zahradě nebo v garáži, tak nejpohodlnější je konzervační dobíjení přes CL zásuvku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.