Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Baterie, zjištění zda je opravdu KO

Od: ok® odpovědí: 26 změna:
Prosím vás o radu, dá se pomocí meraku napětí zjistit, zda baterie ve voze je KO(nedrží kapacitu)?
Rána jsou chladné a baterie hůř točí. Sám nevím, jak dlouho baterie tam ve voze je. Jestli dochází jeji životnost, nebo jiný problém. Lze nějak "doma" zjistit pomocí meraku?
Děkuji

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x
Ja to dělam takto:
Změřim dobíjení vozu
Změřim klidovej odběr z baterie
Baterii přez noc nabiju a pokud mi během 14 dnú lehne nebo slyšim jak uz se ji nechce tak du pro novou
ok®

Jak nejlépe mohu změřit klidový odběr z baterie prosím?
Potřebuješ ampermetr aspon na 10A
Ten zapojíš do série s mínusem baterie
Vše v aute vyplý zamkneš a zacvakneš zamek kapoty pokud ma mikrospinač
Pak sleduješ hodnotu na měřáku musí postupně klesnout na 30 nejlépe na 20mA
Pokud je hodnota vyšší neco ti vybíjí baterii a je třeba hledat co to je
To klesání proudu někdy trva dýl protože ne všechny řj v autě usnou okamžítě většinou ale co mam skušenost tak 2-5 minut na měření stačí

dabel, 1* a

 

makk

4x

Kapacita se pomocí napětí nezjistí. Dá se odhadnout, např. když baterka nenastartuje a po půl hodině na nabíječce nabíječka hlásí plné nabití, tak už moc kapacity mít nebude. Kapacita se dá i změřit buď pomocí měřiče kapacity a doma tak, že ji plně nabijete a pak přes něco vybíjíte známým proudem. např. žárovka 12V/21W (z blinkru) má odběr 1,75A. Pokud vydržela svítit 3 hodiny, má baterka 5,25Ah. Měření je to orientační, ale stačí, hlavně nevybít pod 10,5V. Pokud je znám nabíjecí proud, lze obdobně změřit kapacitu při nabíjení (nabíjím 5A do plného nabití 5hod, má 25Ah, ale musí být před nabíjením vybitá).

Krom kapacity je taky důležitý vnitřní odpor. Auto nastartuje i s baterkou, která má 5Ah, ale pokud má velký vnitřní odpor, klesne při startování napětí a motorem to neotočí.

ok®

Aha, takže moc chytréj z toho nejsem. Jde mi o to zda baterie ještě něco i vydrží při prvních větších mrazech. Poněvadž když je kolem 0 stupňů venku po ránu, tak se jí moc nechce,ale natočí
petrovic

Kdyz je 0 stupnu a uz jde slyset ze hur toci, tak pri -10 stupnich Ti klekne presne v tu nejhorsi moznou chvili. Kup novou. Treba Exide.

makk

Ona baterka ztrácí kapacitu s klesající teplotou, nová 50Ah plně nabitá baterka má při -20°C s bídou 25Ah, ona tu kapacitu zase ohřátím získá, proto se kdysi doporučovalo, před startováním na chvíli rozsvítit světla, aby se baterka ohřála. Problém byl, že když se ohřívá vlastní energií, výsledek je ztráta.

No ale k věci. Jestli vaše baterka má třeba 5Ah, při 0°C má 3,5Ah, je to málo, ale ještě nastartuje, alepři -20°C bude mít 2,5Ah a už nenastartujete. V největších mrazech budete shánět baterku, které se v tu dobu hůř shání a mohou být dražší. Takže bych ji raději vyměnil hned.

Většina nabíječek nabíjí proudem kolem 4-5A, takže běžné baterky 40-50Ah se nabíjí kolem 10 hodin. Tak tu vaši baterku připojte na nabíječku a pokud se kontrolka nabití rozsvítí po víc jak 5 hodinách, je baterka ještě použitelná. Když se rozsvítí za 1 hod nebo dřív, je na vyhození.

 

asd1

3x

Změř hlavně pokles napětí při startu - nemělo by padat pod ca 10V

Také používám tuto metodu

ok®

asd1

až dnes jsem se dostal k autu. Včera jsem dobíjel baterii nabíječkou z Lidlu, baterie byla nabita na cca 12,8V

přijel jsem domu a zaparkoval a nechal přes noc(dnes bylo -1°C)

Ráno jsem měřil v klidu baterii a měla 12,11V, pak jsem nechal nastartovat auto a při startu ukázalo nějak 9,9V

Takže okamžitě koupit novou a nečekat už na nic, než přijdou opravdové mrazy

nevadí, že je o cca 15mm vyšší?

tato baterie

Nevadí, pokud se tam vejde. U baterií ale raději preferuji renomovaného výrobce.

ok®

ferax

renomovany výrobce je teda doufám Exide?

Jste si jistý, že baterie byla nabitá? Neznám charakteristiku nabíječky z Lidlu, ale nabíjení úplně vybité baterie trvá podle nabíjecího proudu 15 - 20 hodin a po odpojení od nabíječky musí mít napětí nad 15 V.

ok®

hlada

ja dojel na chalupu a jen jsem připojil tu nabíječku po dobu sekání zahrady než zase pojedu domů cca2hodiny

Nabíjení/dobíjení se provedlo a poté se udrzovalo napetí na baterii ktere ukazovalo 12,8V, pak vecer jsem jel domů, no a ráno v klidi ukazovalo v klidu 12,1V a při startu kleslo pod 10V

Mě jde ted hlavne už jen o to zda ty baterie Exide Premium jsou nebo patří mezi kvalitní

Děkuji

ok® - Je na vás co preferujete. Zde máte inspiraci.

 

 


2x

Voltmetrem se zatěžovacím odporem. Je to přímo měřák na baterie.

ok®

Pro volnoběhu mi dává 14,32V
A baterie má po ránu 12,4V, takže ok, nebo mi měla baterie mít více?

Snad je to dobré. Pokud to ale změříte tak jak jsem uvedl, tak při měření se zatěžovacím odporem (pokud je baterie v pořádku), nesmí napětí klesnout pod 10V.

Měření napětí voltmetrem bez zátěže je naprosto k ničemu!

kami123

Jako zátěž se dá použít ventilátor topení(cca 200W) + světla (halogen cca100W)+Blinkry(ne LED 4x21W)

Odhadem pod 11,5V baterka buď vybitá nebo v háji. Dobrá nad 11,9V.

ok®

Kami123
Takže by ventilátor např z PC nestačil, co?
kami123

Ventilátor, co máš v autě. Vypínač má na sobě obvykle nakreslenou vrtulku. Dát na max ofuk.

Tady je jednoduchý, spolehlivý přístroj k měření baterií.

asd1

Jako zátěž používám startér (mmch. hned první odpověď... Čteš to vůbec?)

 

jabraka*

0x

Olověný akumulátor ztrácí kapacitu pravidelně z těchto důvodů.Provoz bez dobíjení nepravidelný na příklad po týdnu.startování ubere z baterie 10% kapacity.Další jízda vrátí maximálně ya každou hodinu provozu 10% zpět.Zastávka při vybitém stavu znamená zasulfátování článků.Pokud vozidlo odstavujeme na delší dobu,měli bychom neprodleně dobít baterii.Pokud máme možnost nechat baterii na nabíječce,necháme ji trvale připojenou při nabíjecím proudu asi 0,5 A

Pro nabíjení používame chytré nabíječky(Nabíjejí pulzním proudem)

JABRAKA

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]