Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Hladina oleje

Od: macvac odpovědí: 15 změna:

Při dolévání oleje do Fabie 3 jsem to přehnal a asi o 1 centimetr jsem

překročil doporučené rozmezí.V příručce jsem se dočetl že hladina oleje

mimo doporučené rozmezí může poškodit motor.Mám tedy odpustit nebo

to nevadí.S odpouštěním bych musel do servisu,protože sám si na to netroufám.

Dík.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

3x

Vadí to viz Gumidek..

Jde to odsát přes měrku - slabou hadičku místo měrky a stříkačkou nacucneš...

Že to nevadí je nesmysl, hází to olej do výfuku trpí lambdy, katalyzátor, přes to odvětrání kliky se zasviní sání klapka EGR, ventily atd.. Pokud ja hladina tak vysoko že do ní mlátí ojnice tak klidně rupne klika.. "Buď v klidu a jezdi" ti poradí leda mechanik který chce mít kšeft.

Tady se člověk doví veci! To aby se bál jet s autem do kopce, protože mu může rupnout klika, jak plácá do oleje.

asd1

By ses divil.. Taky to plácání kliky do oleje umí olej napěnit a pak to do čerpadla jede i se vzduchem, rozstřik od kliky ve velkým maže místa kam by se olej neměl běžně dostávat a může i "odclonit" řízený rozstřik který pak nefunguje ideálně. Dá se říct že vysoká hladina může být mnohem horší než nízká (kdy pokud je sací koš pod hladinou tak to furt maže a pokud má motor tlakový ostřik "z díry" tak nízká hladina nevadí vůbec (resp. dokud je koš pod hladinou tak je to OK) a jen to malé množství oleje dřív vyčerpá aditiva.. To že motor hází olej do výfuku a umí to zablemcat lambdy a zlikvidovat katalyzátor je taky fakt..

@asd1

opravdu může prasknout klika kvůli vysoké hladině oleje? Je to někde na obrázku? Já si jen neumím představit

 


2x

1. Proč doléváš? Ideální hladina je půlka až 3/4.

Hodnota MAX a nad MAX je pro motor dost blbá. Odvětráním klikovky a víka ventilů jdou olejové horké páry přes EGR, škrtící klapku a obojí značně zasírá a znefunkční. Dále katalyzátor, pokud na něj dopadají uhlovodíkové látky, začíná prudce reagovat a skokově zvedá teplotu z 300C na 700C a víc. Pokud dostává takovou dávku příliš dlouho, tak shoří a přestane logicky fungovat a je nutno ho vyměnit.

Navíc pokud hladina oleje dostane na úroveň klikové hřídele, tak ho ta hřídel rozstříká a napění. Motor pak hůře maže a olej rychle degraduje.

2. Nerejpej se v autě, pokud neumíš ani odpustit olej a nevíš, kolik ho má být.


doplněno 14.10.21 09:47:

Druhý extrém je hodnota MIN, kdy je oleje málo. Sice ještě sací koš z vany olej bere, ale v kopci už nemusí. Navíc malá náplň se rychle ohřívá i přehřívá.

Stačí se podívat kolem sebe co jezdí za mnohdy kouřící staré plečky. To jsou ta auta, která opravují laici či soused od vedle někde z JZD, který naleje cokoliv a hlavně, že to tam je a hladinu neřeší. Pak ty motory jdou rychle do kopru.

My mechanici naštěstí máme práce dost, jak tak čtu názory

@gumidek

nejen že může zasírat škrtící klapku, ale někdy i váhu vzduchu, která pak dává špatné údaje řídící jednotce

Jo, tu taky dokáže zaliskat černým mazutem .

Krom toho, že olej v sání a zpětném vedení spalin dokáže ve spalovacím prostoru zničit rychle i svíčky a obalit ventily carbonem, který ve spalováku funguje jako brusivo.

@gumidek

jsou ta auta, která opravují laici či soused od vedle někde z JZD, který naleje cokoliv a hlavně, že to tam je a hladinu neřeší. Pak ty motory jdou rychle do kopru.

V roce 2010 jsem dělal s tesařem, vždycky si koupil formana, v tom jsme vozili nářadí, olej do Formanů naléval zásadně jen M6AD, který kupoval na mazání řetězu do pily. Koukal jsem, jak se mu krásně z rukávu sypou dřevěné piliny do nalévacího otvoru pro olej. Olej zásadně neměnil, jen doléval M6. Auto označoval jako "výrobní prostředek" Byla sranda, někdy to vzal zkratkou přes pole, aby ušetřil pár kiláků. Občas motor uvařil, občas fouknul těsnění když v zimě tůroval studenej motor,tolik páry, že když jsem jel pak za ním, tak jsem ho vůbec neviděl,jak parní lokomotiva

mělo to víc výhod, když se nestíhaly zakázky, říkal, že mu zdechlo auto

asd1

Kdyby tesař. Podobně na háku to maj i automechnici kterým to dáš do servisu aby to dělal odborník

Bohužel to vlastně neni až tak legrace jako spíš popis reality

 

jurajjuraj*

2x

zajdi si na skoleni pro mechaniky primo do skodovky a zjistis ze je to naprosto jedno, v servisce se musi nejak branit kdyby se motor rozsypal, vzdycky za to muze zakaznik

 

nigi

1x

Já si vyrobil odsavačku z bužírky a pumpičky na mýdlo. Jde to s tím sice pomalu, ale na drobné korekce to stačí. Pro ty kdo jezdí na výměnu do servisu je to prakticky nutnost, protože to tam ti umělci lejou hlava nehlava.

ty kdo jezdí na výměnu do servisu je to prakticky nutnost, protože to tam ti umělci lejou hlava nehlava.
přesně tak

 


0x

Nemusíte. To je bezvýznamný rozdíl. Nic se nepoškodí.

 


0x

A to jsi tam jako dolil naráz dva litry nebo co? Kup si něco takového, případně levnější alternativu na ruční pohon.

asd1

Pokud nechce cucat často celou náplň tak bohatě stačí ta hadička + stříkačka. Jednou jsem to dělal smrštovačkou a 20 ml stříkačkou a šlo to docela rychle (lumeni v servise to přelili o litr nad horní rysku )

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]