Nejste přihlášen/a.
Při dolévání oleje do Fabie 3 jsem to přehnal a asi o 1 centimetr jsem
překročil doporučené rozmezí.V příručce jsem se dočetl že hladina oleje
mimo doporučené rozmezí může poškodit motor.Mám tedy odpustit nebo
to nevadí.S odpouštěním bych musel do servisu,protože sám si na to netroufám.
Dík.
Vadí to viz Gumidek..
Jde to odsát přes měrku - slabou hadičku místo měrky a stříkačkou nacucneš...
Že to nevadí je nesmysl, hází to olej do výfuku trpí lambdy, katalyzátor, přes to odvětrání kliky se zasviní sání klapka EGR, ventily atd.. Pokud ja hladina tak vysoko že do ní mlátí ojnice tak klidně rupne klika.. "Buď v klidu a jezdi" ti poradí leda mechanik který chce mít kšeft.
Tady se člověk doví veci! To aby se bál jet s autem do kopce, protože mu může rupnout klika, jak plácá do oleje.
By ses divil.. Taky to plácání kliky do oleje umí olej napěnit a pak to do čerpadla jede i se vzduchem, rozstřik od kliky ve velkým maže místa kam by se olej neměl běžně dostávat a může i "odclonit" řízený rozstřik který pak nefunguje ideálně. Dá se říct že vysoká hladina může být mnohem horší než nízká (kdy pokud je sací koš pod hladinou tak to furt maže a pokud má motor tlakový ostřik "z díry" tak nízká hladina nevadí vůbec (resp. dokud je koš pod hladinou tak je to OK) a jen to malé množství oleje dřív vyčerpá aditiva.. To že motor hází olej do výfuku a umí to zablemcat lambdy a zlikvidovat katalyzátor je taky fakt..
@asd1
opravdu může prasknout klika kvůli vysoké hladině oleje? Je to někde na obrázku? Já si jen neumím představit
1. Proč doléváš? Ideální hladina je půlka až 3/4.
Hodnota MAX a nad MAX je pro motor dost blbá. Odvětráním klikovky a víka ventilů jdou olejové horké páry přes EGR, škrtící klapku a obojí značně zasírá a znefunkční. Dále katalyzátor, pokud na něj dopadají uhlovodíkové látky, začíná prudce reagovat a skokově zvedá teplotu z 300C na 700C a víc. Pokud dostává takovou dávku příliš dlouho, tak shoří a přestane logicky fungovat a je nutno ho vyměnit.
Navíc pokud hladina oleje dostane na úroveň klikové hřídele, tak ho ta hřídel rozstříká a napění. Motor pak hůře maže a olej rychle degraduje.
2. Nerejpej se v autě, pokud neumíš ani odpustit olej a nevíš, kolik ho má být.
Druhý extrém je hodnota MIN, kdy je oleje málo. Sice ještě sací koš z vany olej bere, ale v kopci už nemusí. Navíc malá náplň se rychle ohřívá i přehřívá.
Stačí se podívat kolem sebe co jezdí za mnohdy kouřící staré plečky. To jsou ta auta, která opravují laici či soused od vedle někde z JZD, který naleje cokoliv a hlavně, že to tam je a hladinu neřeší. Pak ty motory jdou rychle do kopru.
My mechanici naštěstí máme práce dost, jak tak čtu názory
nejen že může zasírat škrtící klapku, ale někdy i váhu vzduchu, která pak dává špatné údaje řídící jednotce
Jo, tu taky dokáže zaliskat černým mazutem .
Krom toho, že olej v sání a zpětném vedení spalin dokáže ve spalovacím prostoru zničit rychle i svíčky a obalit ventily carbonem, který ve spalováku funguje jako brusivo.
jsou ta auta, která opravují laici či soused od vedle někde z JZD, který naleje cokoliv a hlavně, že to tam je a hladinu neřeší. Pak ty motory jdou rychle do kopru.
V roce 2010 jsem dělal s tesařem, vždycky si koupil formana, v tom jsme vozili nářadí, olej do Formanů naléval zásadně jen M6AD, který kupoval na mazání řetězu do pily. Koukal jsem, jak se mu krásně z rukávu sypou dřevěné piliny do nalévacího otvoru pro olej. Olej zásadně neměnil, jen doléval M6. Auto označoval jako "výrobní prostředek" Byla sranda, někdy to vzal zkratkou přes pole, aby ušetřil pár kiláků. Občas motor uvařil, občas fouknul těsnění když v zimě tůroval studenej motor,tolik páry, že když jsem jel pak za ním, tak jsem ho vůbec neviděl,jak parní lokomotiva
mělo to víc výhod, když se nestíhaly zakázky, říkal, že mu zdechlo auto
Já si vyrobil odsavačku z bužírky a pumpičky na mýdlo. Jde to s tím sice pomalu, ale na drobné korekce to stačí. Pro ty kdo jezdí na výměnu do servisu je to prakticky nutnost, protože to tam ti umělci lejou hlava nehlava.
A to jsi tam jako dolil naráz dva litry nebo co? Kup si něco takového, případně levnější alternativu na ruční pohon.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.