Nejste přihlášen/a.
Má to "chytrý dobíjení" který baterku vyloženě kurví, takže ty 4 roky je spíš výborná životnost
Změřit klidový odběr (po "uspání"), pokud je OK tak s největší pravděpodobnosti chcíplá baterka = novou...
Téměř jakýkoliv multimetr co měří miliampéry (ampérmetr).
mA
Ale chce to umět. Auto totiž při prvotním připojení může žrát více ampér a na malém rozsahu mA rozsah spálíš.
Nebo měřit málo přesně na velkém rozsahu 10A a připojit.
...
Odpojíš svorku od polu baterky a mezi to vrazíš ampérmetr. Jeden drát na odpojenou svorku a druhý drát na pól baterky.
Třeba:
Rozsah 10A má většinou vlastní zdířku k vůli bočníku a rozsah mA má většinou stejnou zdířku jako při měření voltů, diod, odporů.
Změřit odběr v klidu je důležité, ale trochu poopravím radu od "gumídek":
NE odpojit svorku a potom tam připojit ampérmetr - to způsobí proudový náraz v ampérmetru a zároveň toto odpojení mymaže palubní počítač (řídící jednotku, kódy rádia a pod).
Správný postup je: Jeden pól ampérmetru připojit na pól baterie pod svorkou a druhý pól ampérmetru připojit na kabel se svorkou a teprve potom svorku z pólu baterie odpojit (tak aby vůbec nedošlo k přerušení obvodu). Proud musí stále procházet, buď přímo přes svorku nebo přes ampérmetr.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.