Nejste přihlášen/a.
Dej baterii na den na nabíječku a pokud máš známého se zátěžovým testerem (např. COMPASS Digitální/... ) tak at ti ji změří, zjistí alespoň jak na tom je. Varty a Bosch už není to co bývalo, ani bych se nedivil, kdyby byla na vyhození. Při případné reklamaci Ti sdělí, že výrobce zjistil, že je rozsypané olovo, že si ji nedobíjel nebo že nedobíjí alternátor v autě a neuznají ti ji.
No právě protože se nejezdí -baterie se jen vybíjí a další věc-ta krátká jízdy s altikem co nefunguje to taky nevytrhne. Nechte opravit altik nebo dejte nový apak nabujte baterku a jezděte.Pokud áte auto jen proto abyste ho měl tak raději baterku vyndejte a před každou jízdou ji zase zapojte nebo raději-auto prodejte a jezděte dročkou-vyjde to levněji než provozovat takto auto se nevyplatí!
Sepíšu to ještě jednou a lépe, omlouvám se.
Dostal jsem auto, zachovalá felicie 1.3 a neměl s ní kdo jezdit, tak jsem si udělal řidičák v 2020 leden.
2019 1.července zapojení nové baterie. Září jen tak start na pět minut. Říjen další start jen tak. Listopad 1km + 1km výměna kol. Ještě jednou listopad start a popojetí s autěm 5 + 5 metrů. Prosinec jízda po parkovišti 1km a ohřívání se v autě na volnoběh půl hodiny . Ještě jednou v prosinci ohřívačka půl hoďky.. dnes už bych takto nenechal autíčko na volnoběh tak dlouho. Max 10min. V krajních situacích samozřejmě ano. V tu dobu jsem neměl řidičák tak jsem to chtěl zkusit. Možná někdy v přůbehu Listopad a prosince jsem najezdil po parkovišti pár minut vždy tak 5 minut max okolo 3km řekněme 5x.
Kolik mohla mít ta baterie? Však se vůbec, ale vůbec nenabila. Při tom volnoběhu? těžko ještě se zaplým topením. Chci ještě říct, že to vždy nastartovalo ihned bez škobrtnutí. To je ale půl rok.
První pořádná jízda byla 20. února 2020. O autech jsem nic nevěděl to až v průbehu roku. Jen tak jsem si pořídil multimetr za 400kč a změřil. Baterie měla max 12.55V 2 dny po jízdě. Jinak se to drží 12.31 - 12.50V. Měřím 24h po jízde něbo dva dny po.
Jakmile zapnu více spotřebičů, tak nabíjí jen 13.6, ihned po startu je to 14.45V, zapnu světla a blinkry tak to hapruje jak prase.. na voltmetru se objevila i nula. Voltmetr je OK.
Vtipné spíš je to, že jsem tomu nedával vůbec pozornost, že ta baterie může být na hranici úplného vybití. Dva roky nebyla na nabíječce a furt se jezdí. Vydrží i ultra krátké trasy a časté starty, asi je to tím, že je pořád ještě trochu ´´nová´´, ale podbitá .
Nabíječku mám nákou starou po dědovi absaar bbl 1208 8amp, použít či koupit novou? Nabít nebo nechat bejt? Asi to hodím do servisu na ten altík.
Ty napětí jsou v pohodě. Hned to na volnoběh dobíjí.
Jak to hapruje?
Ta 0 musí být nějaký omyl, chcíplo by to.
Pokud to chceš řádně zatížit, má velký odběr ventilátor topení. (případně výhřev skel)
Jinak klasické neduhy nové dobré baterie - plná kapacita, nízké samovybíjení.
1.3 motor lze nastartovat téměř pohledem ...
Podle mne baterka + altík ok, ale možná problém v poj. skříňce.
Pro zjištění stavu nabití je rozhodující hustota elektrolytu. Ta se u bezúdržbových baterií nedá zjistit, proto se používá náhradní způsob, měření napětí při vekém proudu. K tomu je potřeba zátěžový voltmetr nebo multimetr s možností zafixování minimální hodnoty. Funkci alternátoru lze ověřit měřením napětí při zvýšených otáčkách. Musí být kolem 14V. Podmínkou ovšem je nabitý akumulátor. Jestli vám voltmetr ukazoval na akumulátoru 0V, byly špatně připojené sondy. Akumulátor můžete nabít jakoukoli nabíječkou, otázkou ale je, kdy nabíjení ukončit, když to nemáte čím změřit. Buď tedy koupit měřák nebo nabíječku s procesorem. Jestli s autem nejezdíte, múžete také akumulátor trvale dobíjet malým proudem 20-50 mA. Za tím účelem se prodávají konzervační nabíječky. Některé nabíječky s procesorem se po nabití samy přepnou na konzervační.
Je to v pořádku. Po půl roce nečinosti vybije baterii imobilizér, který má sice malou sptořebu, ale za půl roku je to běžně víc než kapacita baterie. Dá se to spočítat. Když změříš proud který odebírá a vynásobíš to hodinami za půl roku, vyjde ti číslo větší než kapacita barie. Nabíječka to vyřeší. Když odstavuješ auto na tak dlouho, odpoj baterii.
Ale nepindej. Immobilizer Siemens ve Felicii nežere z baterky nic. Je napojen na 12V po klíčku, kdy se uplatňuje před startem. V klidu je nezapojen. Se koukni na piny, ale asi tomu nerozumíš.
Pouze ECU motoru udržuje pamět a v budíkách digitální hodiny (nebo analogové dle verze).
Immo na 100% u Felicie NE!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.