Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odvzdušňovací šroub

Od: polo odpovědí: 13 změna:
Ahoj. Nejde mi povolit odvzdušnovak na přední brzdě. Už jsem tam kapal brzdovku .WD. Dokonce se mi podařilo ohoblovat šestihran. Zkoušel jsem to sikovkama ale mam strach at ho nezalomim.Poradte jak ho povolit

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kare

4x
Nasadit matku a zavařit. Pak mírně klepat a povolovat.
PS:
Kapat dnešní žlutou brzdovou je zbytečná práce. Pokud WD tak očistit dratákem a pár dní dopředu už nechat působit. Hlavně nepoužívat na odvzdušňovací šroub stranové klíče... To už ostatně víte.
Pokud se jedná o hliníkový brzdič tak hodně štěstí to nikdy nešlo povolit . (Peugeot 106 atd.)
Pokud to je WV Polo tak pokud by došlo na odvrtávání tak kupte jiný brzdič klidně i z vrakoviště. Trochu péče a odvzdušňovací šroub povolíte.

Když je pořádný nástroj tak to i na P-106 jde pěkně-lehce sezhora poklepat když to nejden na první dobrou, dělal jsem na stošestým snad stokrát. Jak tu někdo píše nesmí se na to vzít otevřený klíč nebo jak to někdo umí-kleštěmi a pak se diví, že to nejde!

 


2x

pomlat ho kladivem z čela a povol sikovkama. příště golu, ne stranové klíče nebo očka.

 


2x
Existujou samosvěrný kleště těma většinou ty odvzdušnováky povolim pokud ne je tutovka navařit matku a povolit

 


0x

Pokud to jde tak něčím poklepat - pokud tam ještě je na co klepat.

Další možnost je horkovzdušná pistole a místo ohřát.

Že máš strach o zalomení - ve tvém případě spíš ukroucení je jasný, ale tento zničený odvzdušňovák musíš dostat ven a vyměnit za nový. Jak to uděláš je celkem jedno. A když ho ukroutíš, tak přijde na řadu vrtačka a postupné odvrtávání a pak možná závitník.

polo

Novy odvzdušňak už mam nachystany. Taky jsem myslel o nahřátí. Ale to asi musi ven valeček , manžeta a vše gumove.?

Lepší dostat váleček ke svěráku a poklepat, ohřát autogenem, povolit.

polo

Ale jestli je třeba na trochu nahřáti cely třmen odstrojit od gumove manžety atěsnicihu kroužku nebo nechat tam.

asd1

Nahřívá se jen odvzdušňovák ideálně indukčním ohřevem. Okolí (prachovka apod.) se zakryje proti přehřátí např. mokrým hadrem. Nejlepší je navařit tu matku. Ohřát do červena, nechat zchladnout a povolit (jak s tím teplo zahýbe tak to jde dobře) Odvrtávat nic moc, jen projedeš do hliníku a zničíš těsnicí plochu

Příště stačí nedotahovat na hrev a nenechávat 10 let bez pohybu (beztak se má brzdovka měnit každý dva roky U staršího třmenu neni od věci rovnou dát nový těsnění pístu a prachovku a klidně i hadici...

kami123

V tomto případě by šla zkusit flambovací pistole.

asd1

Spíš malý plynový hořák... Bodový ohřev a dostatečně výkonný.. A nezapálit autí :D

kami123

mám na mysli něco takového suprovedarky.cz/...

má to hodně úzký plamen

asd1

Jj, to by na odvzdušňovák mohlo stačit.. On to je malý bodový plynový hořák

Navařit matku je lepší, ohřeje se to za dvě vteřiny do ruda a pak to je i za co povolit...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]