Nejste přihlášen/a.
změř nejdříve napětí při problému. Mrkni na kostry (altík a tak).
Až pak bych začal hledat sofistikovaněji, kde je problém.(zapalování, komprese, rozvody atd)
Ano, pravděpodbně špatná baterka.
Tak velký úbytek by mohl udělat i startér, pokud nevypíná, ale nemyslím si to.
Tak pokud je tvůj názor něčím podložený, tak může být nápomocné důvod napsat, jinak je zbytečný jej sem psát. Ale jinak mi nijak nevadí. Já jsem si svou radou celkem jistý.
"V tu chvíli co se auto otřásá protože motor běží po startu na 2 válce, napětí baterie je okolo těch 8-9 V"
= baterka je vybitá nebo slabá
,
"po sešlápnutí plynového pedálu se upravy volnobeh napětí a dobíjení je ok cca 13,8 14,4."
= vybití není způsobené špatným dobíjením, tedy baterie KO
kayo, pokud jsou hodnoty na 11,9V tak z toho nelze nic moc usuzovat.
Nejdůležitější jsou ty informace, které jsem ocitoval v předchozí odpovědi.
007cz
29.08.21 22:39
Alternátor je schopen při cca 500 otáčkách plného výkonu, proč jde jen na dva? To jako k tomu třetímu ta elektřina nedoteče?
.
Toto není pravda, navíc pokud si ten problém představím, tak tech 500rpm tam bude stěží, ale možná jsem někde údaj o otáčkách v textu od kayo přehlíd.
007cz
29.08.21 22:44
Kayo baterie může být na konci života ale pokud otočí motorem a nastartuje nemůže způsobit problém ktery popisuješ.
.
Mě taky přišlo divné, že motor vůbec nastartuje, ale beru to tak, že 1,2l se skoro ani nedá nazývat motrem.
Sorry kayo
Jak jsem psal, ty hodnoty nad 12V jsou celkem nic neříkající, i dobrá baterka spadá spontánně na 12.
Umíš psát slovensky?
Tyto převody neber jako dogma, ale jen velmi orientačně. Při výrobě baterií se používají různé technologie, které tyto charakteristiky mohou pozměnit.
.
Dám ti jiné hodnoty k Pb, ber je ale s rezervou, je to subjektivní názor, navíc pamět taky už nemám dokonalou.
14,7 - maximální mez , kdy je bat udržovaná maximálně nabitá a nedochází k chemickému poškození baterky přebíjením (alternátory)
13,8 - bat je udržována nabitá a je to optimální k její životnosti (radiostanice)
12,9 - napětí naprázdno chvilku po odpojení nabíječky, nižšíma hodnotama baterku moc nenabiješ
12,5 - baterka je v dobré kondici
11,9 - baterka je vibytá (sorry za hrubky ; - )
11,5 hranice startovatelnosti, velmi hrubý odhad, záležící na mnoha faktorech. Vše myšleno samozřejmě na prázdno, kromě prvních dvou případů.
11,0 - Baterka je podbitá, ale dokáže ještě podat nějaký výkon
0 - i takováto baterka jde někdy vzkřísit
Tyto hodnoty také trochu driftují s teplotou cca - 0,07V/°C
Tvé důvody jsou podle mne pavědecké, ale alespoň vedou k dobrému v závěru.
Všechny tvé měření jsou spjaté s tvou baterií.
Vsaď se se mnou, že když budeš mít novou baterku, tak nastartuje aji když bude mít 11,5V.
Z tohoto důvodu ti naposled opakuji, že nelze tvoji baterku na základě těchto tvých hodnot objektivně posoudit. Padání napětí je běžné a není moudré těmito hodnotamy moc argumentovat i přes to že ti to dává logický smysl, protože ty hranice jsou v tomto závislé na mnoha faktorech.
Původně jsem ti to nechtěl navrhovat, ale jelikož fandím tvému technickoduševnímu rozvoji, tak ti doporučím, abys zkusil desulfitační regeneraci baterie, která má šanci tvůj problém na nějaký čas vyřešit.
Jinak pokud nejezdíš moc krátký štreky, tak 55Ah stačí, proud řešit nemusíš.
No já právě myslel , že tě to baví se tímto tak zabývat.
Jinak absolutně souhlasím - koupit novou.
Tvůj důkladný přístup k řešení problému mne fascinuje. Možná tě požádám o názor při řešení problému s mým autem. I když píšeš, že tomu nerozumíš , tak na to pohlížíš "užitečně".
Nesouhlasím.
Diagnostika (věcička) je dobrá věc a doporučuju ti ji. dá se sehnat od pár stovek.
Člověk akorát musí umět správně interpretovat její výroky.
Nejkvalitnější diagnostika nepotřebuje PC. Stačí jen neomezená mysl a správné pomůcky.
Základem dobré diagnostiky je měření kompresí. To samozřejmě musíš udělat sám.
Vadná cívka (probíjí ve vinutí = nižší napětí na výstupu) se projevuje škubáním pod plynem v nízkých otáčkách, při startu/ za studena to může být výraznější... Klidně další cívka = ano.
Nestabilní volnoběh je taky příznak podpálenýho ventilu (u HTP časté, to je fakt paskvil a ne motor) nebo zasviněný klapky... Neni od věci změřit kompresi a příp. ventil zrepasovat co nejdřív, i tak pokud to neuděláš sám tak to bude za raketu a pomalu se vyplatí vyměnit celý auto...
1. pokles napětí při startu k 8V není v ohodě, bd baterka hyn nebo zásadně velký odběr např. přidřený startér apod. Pokud se baterka rychle nabíjí a po nabití jde rychle i odpojená k 12V (samovybíjení), tak to na ní ukazuje jednoznačně.
Není nic jednoduššího než zkusit start s jinou baterkou (stačí přes kabely)
Otázka proč startuje na 2 válce a ne na 3, buď jen "kuckaj" všechny a vypadá to jak na 2, nebo na tom válci je např. podpálenej ventil, horší vstřik apod.
Můj názor bateka tam bude určitě špatná a dost možná ještě další problém..
Při poklesu napětí k 8V už asi kolabuje ŘJ, po nabuzení altíku napětí stoupne a ŘJ začne fungovat..
Já bych řek, že se ve skutečnosti nejedná o chod na dva válce, ale o velmi nepravidelný chod. Prakticky v tom lajk nepozná rozdíl. Je to tedy pro mne téměř synonymum.
Při tak nízkém napětí vstřiky a cívky nepracují, jak by měly.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.