Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Používání automatické převodovky

Od: buk* odpovědí: 14 změna:
Budu kupovat auto s automatickou převodovkou, doteď jsem jezdil s manuálem.Kdyz zaparkuji auto na parkovišti a chci jít domů jak ho zabrzdím.Staci jen zmáčknout P a nezatahovat automatickou elektronickou brzdu nebo ji zatáhnout.dik

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

theodorek

2x
Při parkování na rovině stačí dát "P" bez ručky. Ale při parkování ve svahu, i menším, je dobré ruční brzdu zatahovat.

 

break

1x

Ruční brzdu používat pokaždé, i na rovině

 


0x

Nevím, jestli je to u všech automatů, ale u všech aut s automatem, co jsem je jezdil, jsem při parkování jen přeřadil na P a hotovo. Je ale fakt, že většinou parkuji prakticky na rovině,.

 

buk*

To zmáčknutí P to je asi jako bych u manuálu zařadil jedničku, že.
break
15.08.21 14:09

Napůl...

Ne, je tam parkovací západka.

 

jurajjuraj*

0x

zalezi co je to za auto, nektere automaty nemaji P, maji jen jizdu vpred, vzad a N - u toho je nutne auto zabrzdit ruckou

 

jenda22

0x

Poloha "P"není ruční brzda !

Je to v podstatě ocelový kolík . Naopak je dobré zabrzdit ruční brzdou, nechat popojet auto a až potom přeřadit volič na P. Tím se vyhnete možnému poškození převodovky.

2. Stojíte s autem v kopci jen pomocí polohy P

Při parkování využívejte parkov/.... U automatické převodovky je poloha P malá západka, která zapadne do ozubeného soukolí, aby ji zastavila. A asi lze odvodit, že západka velikosti tužky není k tomu, aby držela v kopci skoro dvoutunové auto.

Podobně je krajně riskantní pokusit se zařadit polohu P v momentě, kdy auto ještě jede. Moderní, elektronikou řízené automaty to zpravidla ani neumožňují, ale starší typy převodovek klidně dovolí vrazit tam P za jízdy... a to se jen ozve obrovský rachot. A vás pak čeká oprava převodovky, která nebude nic levného.

 


0x

Když parkuju, tak prvně zatáhnu ruční brzdu, pak zařadím P a pak pustím nožní brzdu.

kami123

lépe je to, jak píše jenda.

1) Ručka

2) Povolit brzdový pédál

3) (P)

Takže povolíte brzdu a sešlápnete ji hned znova, abyste mohl zařadit P? Zbytečné, ne?

Zbytečné to není, protože auto potom drží ruční brzda a e kolík v převodovce.
Když dáte N, ruční brzdu a pustíte nožní, tak se auto trochu pohne, pokud stojíte jen trochu z kopce..

Jestli ručka brzdí jak má, tak se auto nepohne ani o píď. Mám před domem 3 automaty v mírném kopci.

Respektive pohne se jen na pružinách. Západky maji docela velkou vůli, takže nějaký centák sem nebo tam nehraje roli. Důležité je, aby pak šlo z P volně přeřadit, aby se neozvala rána nebo trhnutí, což by značilo vytrhnutí západky pod tlakem. A to se neozývá.

 


0x

Nepamatuju, že by někomu upadla ruka při zatahování ruční brzdy. A to už jsem lautr šedivej ..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]