Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přehřívání Škoda Octavia 2

Od: expl1cit odpovědí: 6 změna:
Zdravim,
Teď v noci jsem jel delší cestu a po chvíli jsem si všiml, že se zvedla ručička termostatu až ke 110 stupňům - zastavil jsem, nechal běžet motor na volnobeh, zapl topení na max a čekal, co se bude dít. Teplota na termostatu začala klesat na 90 stupňů, ale i když bylo topení na max, nešel z větrání teplý vzduch. Auto hučí jsko divé, ale když s tím zase popojedu, tak teplota začne růst. Chladicí kapaliny i oleje je dostatek a i hadice od ni vedoucí je teplá. Nevite, čím to muže být? Že by vadná vodní pumpa, vadná sahara? Najeto 233tkm, za chvíli je v plánu měnit rozvody i s vodní pumpou (naposled děláno při 120tkm, interval výměny je každých 120tkm). Škoda Octavia 2 facelift 1,9 TDI BXE. Díky za všechny rady a odpovědi.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

To může dělat tolik věcí ...například půjdu od těch nejjednoduších na opravu

Špatně utažené víčko u nadobky na chladící kapalinu

Špatné čidlo na teplotu - otázka které to je - sežeň někoho s diagnostikou at zjistí zda jsou čidla ok

Termostat - neotvírá se - na dojezd pomohlo by ho podlepat kladívkem, ale vyměnit co nejdřív

Těsnění pod hlavou - sám to neopravíš

Vodní pumpa - sám to neopravíš

Snad jsem na nic nezapoměl.

 


0x
Těsnění pod hlavou
expl1cit

Opravdu těsnění? Když jsem se díval dnes odpoledne za studena do expanzky, chladicí kapalina je přesně mezi ryskama a není v ni žádná skvrna, takže olej do expanzky se nedostal, stejně tak víčko kudy se leje olej je celé černé bez jakýchkoliv bílých skvrn a emulze. Ještě mě napadlo, nemůže být problem někde s ucpaným topením, to potom nemá kudy tlak od vodní pumpy jit a začne se zvyšovat teplota?
Po jizde sahni na hadici od chladiče jestli neni tvrda natlakovana
Pak koukneš na expanzku pokud bude malo vody a voda po opatrným otevření znatelně přibude tak těsnění
Jinak koukej do expanzky při natočenym motoru tou tenkou hadičkou musí týct fest voda a měla by týct i když přidáš plyn
Taky múžeš z expanzky stahnout tu tenkou hadičku ucpat šroubem na expanzku nasadit kus hadičky tu ponořit do petky s vodou natočit auto a koukat jestli nejdou bublinly pokud dou zas těsnění

 

asd1

0x

Pokud to netopí (a není ucpaný výměník; klapky ventilace jsou OK), tak je velká provděpodobnost protočený vrtule vodní pumpy - točí se jen hřídel vrtule stojí = není oběh vody nebo je jen malý.. Bych rovnou udělal ty rozvody, a vyměnil i termostat (pár korun a když už to je bez vody..)

Těsnění hlavy - byly by příznaky = tlakování hadic, bublinky ve vodě, voda v oleji, olej ve vodě atd.

 

expl1cit

Závada vyřešena - problém byl ve vodní pumpě, bylá celá rozsypaná a málem už se dostala ke klice, podle mechanika jsem došel právě včas, než by se potkal motor. Vyměnil jsem tedy komplet rozvody s pumpou a je klid.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]