Nejste přihlášen/a.
Citroen C3 Picasso 1,4 I Celou zimu v pohodě ,včera jsem nechala rozsvícená světla asi 20minut a nenastartovala,jen to cvakalo -baterii jsem neměla a auto mam od roku 2015 bůůhví jak tam dlouho už byla asi nemam řešit zda je ještě dobrá ale rovnou koupit novou že? a jaké startovací kabely kolik a když na baterii je 640 A .Děkuji
Tak baterii už mam objednanou ,teď mi ale známý řekl že se nemůže jen tak stará odpojit že by se rozhasila komplet elektrika v autě ,že když to mění musí dát něco do zapalování -já myslela že ji vyměnim před domem -mám se bát?
Tak objednaná baterie nepřišla,objednávam znovu -otázka mohu tedy koupit 70a 640 AH? a nevím zda mohu koupit delší -moje má š 23,5 nová 27,8
6 let stará baterie sice nebude asi "jako nová", ale na vyhození být ještě nemusí. Já měl na Fordu baterii 15 let. Zkuste jí nabít (co nejdřív) a uvidíte, jak se bude chovat dál.
Mně můj mechanik taky tvrdí, že nesmím v C4 jen tak vyměnit baterku ,ale na fóru píší lide běžně že ji mění tak že starouodpojí, vyjmou a dajínovo a zapojí. Ale pak se může stát, že se zablokuje rádio a pokud není kód tak nebude hrát. Jinak těch 640A znamená startovací proud a 60Ah je kapaciita. zjednodušeně řečeno-Vaše baterka by měl býtschopná po dobu 60 hodin dávat proud o 1A.
a silnější v jakém parametru v tom 60 nebo 640? děkuji
ale nemyslim že by to bylo nutné když tato vydržela tolik let bez jedinéého problému,ještě mam koukat na značku nebo je to jedno? stačí Varta?
Neradím značku,ale osobní zkušenost říká že je to jedno-měl jsem značkovou=4 roky, koupil jsem v hyper super Power Bear = 4 roky, ovšen cena byla pak poloviční oproti té značkové. Jen dotázek , je to třihrnek HDi nebo 4 válec benzín?
Na benzím by stačila i slabší, ale zase silnějšímů také svoje plus..Paradoxna na jednom benzínu (1.8i) jsem měl 55Ah baterku a syn na prckovi na p106-1.1 měl 70Ah -vešla se ale vadila sání.
Mohlo stačít dobít nabíječkou a mohla fungovat dál... Ale máš novou tak pojede nová..
Při odpojení se u spousty aut zresetuje ŘJ a je třeba znova jí "naučit" Obvykle nic složitýho - nastartovat, nechat na volnoběh do ohřátí motoru, pak ca 5- 10 km ve všech režimech otáček. To je obvykle celá věda..
Kromě toho to pak obvykle chce PIN k rádiu..
Takže externí zdroj aby se to nesmázlo se hodí, ale nutné to není... Pozor zásuvku zapalovače spousta aut odpojuje, tak se musí zdroj připojit jinam (na svorky u baterky). U novějších aut s Yntelygentňým dobíjením je třeba novou baterku nakódovat do ŘJ diagnostikou, to ale nebude tvůj případ.
no zdroj mít nebudu ,tak snad pak zapnu rádio :o , tato baterie tam je od 2009 jsem zjistila tak myslim že nabíjet už ji nemělo cenu,moc díky za odpověd
Mam tedy zkusit najet 50km tím se dobije stará a ještě ji tam nechat a objednanou novou mít doa až tato určitě odejde?
Pokud znáš pin radia, tak to jde vyměnit jednoduše.
Elektronice to odpojení neuškodí. Jen se restartují řj a běžným provozem své hodnoty opět přizpůsobí.
Původní baterii si tímto odrovnat nemohla, ač jí to neprospělo, bude asi stále v pořádku.
Ohledně kabelů bych doporučil zvláštní dotaz. Sehnat kvalitní je problém. Ideálně si vyrobit vlastní.
aha mam tedy raději zkusit nastartovat a najet prý minimálně 50km aby se dobila když nemam nabíječku a nechat ji tam ještě a novou objednanou mít doma až odejde uplně?
Pokud budu jezdit málo,tedy krátké trasy,musím počítat s tím,že akumulátor pracuje v nevýhodném režimu,je neustále podnabitý.Jeho kapacita stačí na krátký impuls startu,ale hodina svícení může napětí sundat pod kritickou ůroveň.Start pak s kabely znamená,nechat připojený dobíjecí systém cizího vozu aspoň 20 min.Pro start se využije cizí auto,proud pro start bude 400A.Pak se kabely odpojí,ale baterie bude neustále na dolní hranici(napětí a kapacita)Provoz aku při takových podmínkách znamená při nízké koncentraci elektrolytu vznik PbSO4 na článcích a tím zasulfátování článků.Znamená to opět znatelné snížení Ah .kapacity AKU.U nové baterie je nutno dodržet tyto parametry provozu.Držet AKU na horní hranici napětí,i když to bude znamenat třeba jednou měsíčně dobíjet mimo auto.Nestačí jen,že se nastartovalo.
JABRAKA
Děkuji moc.
Pán nechal startovací kabely pár minut a auto mi hned nastartovalo.
Mám sice už novou objednanou ,ale nemám třeba ještě zkusit nastartovat a jet delší trasu a nechat tam starou třeba aspon do podzimu než vyměním?
Baterie se moc dobře nevyndavá ,těžko ji budu jednou měsíčně vyndavat a dobíjet .Jak daleko a jak často tedy bez vyndavání doporučujete jezdit?Já právě jezdím jen tak jednou za týden 17tam a17z5 mezi tím pár uplně krátkých tras
Z Vašemi nájezdy ta baterka dlouho nevydrží. Odhadem 3-5let.
Lépe bude používat nabíječku a nebo počítat s častější výměnou.
Mám na jednom autě podobné nájezdy jako Vy a pravidelně co měsíc dám na nabíječku (CTEK). Připojím a dál se nestarám (jako mobil nebo notebook). Nabíječka je automatická.
Už mám Vartu Silver 8 let a i v zimě plně dostatečná.
Ta co je v autě ted jsem zjistila tam je od roku 2009 je původní a do ted bez jediného problému ,i v největších mrazech nastartováno okamžitě a nikdy nebyla vyndaná ,to už by mi asi nešlo rádio protože nevim kde mam hledat Pin ,jsem druhý majitel
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.