Nejste přihlášen/a.
Dobrý den...
Nechci můj dotaz nějak dlouze popisovat...Již nějakou dobu sleduji a čtu se znepokojením články a vystoupení představitelů EU ohledně "nucené a nařízené" elektrifikaci automobilového průmyslu.Jak oslavují,že to půjde.
A na druhé straně si přečtu,že to nepůjde,že auto bude jen pro hodně bohaté,že se nebude dát snadno nabíjet,pro obyčejného člověka ztráta mobilní svobody,...
Vím,že se všechno vyvíjí a jde dopředu,ale i mě se zdá,že to není krok správným směrem a uživatelsky je prostě klasické auto,které natankuji za pět minut a můžu jet kdykoliv a kamkoliv je teď lepší.A můžu si koupit ojeté auto za pár desítek tisíc,...což u elektro auta to pokud bude baterka v háji bude úplně k ničemu...
No,nevím.Docela se toho bojím..JAko dá se říci všeho,co z EU poslední dobou vypadne.
Holt někde inkluze proběhla dřív. A tak nám idioti velí. Žárovky, vysavače, diesely propagovat, potom zakázat, řepku a etanol do paliva nařizovat, potom zrušit ..
Zakázat uhelné a atomové elektrárny a přitom přejít na elektrodopravu, bez infrastruktury, bez uvažování ..
Povaleče pozvat a pak čumět ..
Jo a teď zrovna se do Evropy vozí lesy z celého světa, aby se z nich vyrobila elektřina. Taky dobře zelený nápad ..
Nedávno přišli na to. že topit dřívím je škodlivější než uhlím. Vzhledem k tomu, že k uhlí návrat nebude, tak se budou možná muset vyházet nové kotle na pelety. To není nic nového. Po revoluci byl bum a topit elektřinou a ti co si pořídili elektrokotle a přímotopy, radši přešli na jiný způsob vytápění.
Hlavně ta výroba pelet je na palici - je to strašně energeticky náročné. Jedna věc je, když někdo vhodí do kotle pořádné polena, ty se jen nařežou a případně naštípají.
Ale pelety - to se musí dřevo případně dřevní odpad doslova rozemlít v kladivovém mlýnu (má příkon jaxviňa) a pak teprve se to peletuje, peletovačka má taky veliký příkon, pak dosoušet a pod. Prostě podobně jako EV - ekologie za každou cenu i kdyby to za hov*o stálo!
Tak na tohle téma se zde napsalo už mnohé, nicméně praxe ukazuje, že i tak nepatrné procento aut na baterky, jaké jezdí dnes po silnicích je problém pro energetiku
Štíre, už jsem si zvykl, že máte selektivní vnímání, zejména v souvislosti s elektromobilitou. Tak speciálně pro Vás - v tom článku se píše docela dost též o Německu Cituji :
Podle magazínu Focus vládnou v sousedním Německu nyní obavy, zda se totéž nebude týkat i jejich země. Výstavba a rozšiřování elektrické sítě tu totiž nyní probíhá masivním tempem, problém však může nastat v souvislosti s tím, jak německá vláda tlačí na přechod k solární a větrné energii, která není k dispozici vždy, když je potřeba. A elektromobily se většinou nabíjejí právě v noci, kdy tato "zelená"energie není k dispozici.
Spolková vláda k tomu proto připravuje zákon. "Nejen u elektromobilů, ale i u tepelných čerpadel a topení na noční proud, má být dálkově řízeno dodávání elektrického proudu. Nucená pauza má být pod názvem ‚vyhlazení špičky‘ zakotvena v paragrafu 14a pozměněného zákona o energetickém hospodářství,"informoval před několika měsíci časopis Welt. Spolkové ministerstvo hospodářství na oznámení návrhu zákona reagovalo: "Jedná se o návrh v pracovní rovině, který zatím nebyl schválen ministrem,"cituje list mluvčí ministerstva.
Zdroj: idnes.cz/...
Ale klidně si dál rýsujte světlé zítřky elektromobility. Normálnímu člověku je jasné, že pokud tyto problémy jsou na pořadu dne nyní, kdy naprosto drtivá většina vozidel jezdí na fosil, že se stoupajícím procentem EV budou problémy eskalovat. Jen dofám, že k ,,pádu na držku´´ - čti blackoutu dojde ještě v době, kdy se problémy s elektromobilitou budou dát řešit - ideálně tradičně po česku - defenestrovat Timmermanse a jeho poskoky a zrušit nesmyslné protláčení EV za jakoukoliv cenu. Tím nemyslím zakázat elektry - to vůbec ne, mají své klady a kdo chce, necht si je koupí - ale za své, bez dotací.
Německo bude muset ve velké míře začít stavět plynové elektrárny. Proč asi tak lpí na dostavbě Nord Stream 2? (Ne) Funkčnost tohoto potrubí bude jejich ortel, zda přežít, anebo umrznout po tom, co vypnou jaderky a uhelky.
Pak je ovšem ekonomičtější a ekologičtější ten plyn použít pro pohon aut přímo a nezprostředkovaně přes elektrárnu.
No přesně ! Jen by mě zajímalo, kdo to dokáže vysvětlit takovým, jako je Štír, který si prostě jen mele své polopravdy bez ohledu na fakta,...
Leccos se dá vyřešit, i dlouhé nabíjení a omezený dojezd. V Číně se ve velkém šíří automatizovaná výměna vybitých baterií za nabité, což netrvá déle než tankování benzínu. Na co se ale nemyslí je obrovský nárůst spotřeby elektřiny na který nejsou kapacity a co to udělá s cenou elektřiny. Koneckonců se dokonce ukazuje, že auta na baterky jsou snad ekologicky horší, než ty se spalovacím motorem. To když se započítá i těžba lithia a kobaltu, jeho zpracování, výroba baterek i recyklace či likvidace odpadu. Baterie nemají ani poloviční životnost zbytku auta...Takže to vidím asi takto: hurá zpět na koně!
Jaké lži? Že na jedno nabití v extrému dojede do Ostravy a na zpáteční cestu musí minimálně hodinu nabíjet?Že musí hooodně přemýšlet pustit klimatici a další elektrosdpotřebiče aby se někam dostal?
Bože, Vy jste tak naivní až to není možné.
Spotřební daň z paliv s žádným znečištěním životního prostředí nesouvisí..
Prostě jsou jen paliva bezva komodita pro zdanění a přilepšení do státního rozpočtu každé země. Mimo to, jsou ty spotřební daně zavedeny už od dob, kdy se o žádné ekologii ještě nemluvilo ani náznakem.
A pokud kterýkoliv stát přijde o spotřební daně z paliv, bude je muset nahradit jinými daněmi (koneckonců, už jsou státy, kde se o tom mluví dost nahlas).
Ovšem Vy si klidně myslete dál, že spotřební daně z paliv jsou kvůli ekologii...
Spotřební daň na elektřinu že neuvalí? Když bude mít výpadek daní z klasických paliv, tak si to vždycky někde najde...
Co mi to připomíná? Už vím...
Ale pane, víte co je to důl? Důl je díra v zemi. Tu mi přece nikdo nemůže sebrat.
Vy jste Štíre opravdu naivní jako pětileté dítě. Žádný stát se dobrovolně nevzdá žádné daně, pokud nebude mít možnost ty peníze vybrat jinak.
To je moc hezký, že ČEZ chce postavit tři Temelíny v solárech. Ovšem Temelín at je jakej chce funguje pořád. Ve dne v noci, za deště a sněhu.
Solár funguje jen za světla. Takže ve dne budeme elektřinu prodávat za hranice a v noci či za špatnýho počasí zase draho kupovat?
Božínku... tak zavedou silniční daň i pro soukromá auta (ostatně hromada států kolem ji už má). Nebo vymyslí nějakou jinou a nějak ji nazvou. Ale výpadek z daní vybraných z klasických paliv si budou nějak kompenzovat a ne že ne.
No, bez postavení nového a většího Temelína to u nás prostě nepůjde. Kdyby se teď všechny osobáky nahradily auty na baterky, tak by to Temelín nenabil, i kdyby všechna tam vyrobená elektřina šla jen na nabíjení a nerozsvítila jediný světýlko.
už je to schváleno a budou se stavět dva bloky v Dukovanech. Má to být náhrada za dosluhující bloky.
To ale vůbec není podstatné, že byla porucha na JE.
Podstatné je, že to dělá problémy..a to těch EV aut je tam z celkového počtu velmi málo.
Pokud by to bylo o řád víc, tak ve Švédsku můžou zhasnout a zavřít za sebou dveře..
A že ČR hodně elektrické energie vyváží? No ano, a stabilizuje tak přenosovou soustavu v půlce Evropy. A mimochodem, ono to s tou stabilitou přenosové soustavy v ČR není vůbec růžové a nejednou byla i ČR na pokraji velkého průšvihu.
Nikolivěk...
Chci říct, že stačí odstavení jedné elektrárny a sít se rozkolísá, protože nemají potřebné rezervy.
Samozřejmě že zatím je ten problém relativně nepatrný (já také nemusím luxovat každý den), ale pokud by ve Švédsku (či kdekoliv jinde) nebylo EV aut v jednotkách procent nýbrž v desítkách procent (či zcela "ideálně" až budou na EV i bagry, stavební stroje atd), tak to prostě bude průšvih.
Teď jsem ze "studijních" důvodů shlédl video ElectroDada o cestě do Benátek a zpět za 39EUR...Tak to jo, mne by to v naftě vyšlo 3x dráž, drze to přiznávám. Jenže on do ceny nepočíták nabití auta doma (já vím, má FV elektrárnu na střeše, ta je ovšem také zadarmo), SC má "zadarmo" (reálně předplacenou v pořizovací ceně auta, ale nebudeme mu to říkat)...a až do ceny elektřiny přidá každý stát 35% spotřební daň, to bude teprve legrace...a samozřejmě pak to bude vše ještě více "zadarmo".
Každý elektomobil má převodovku. Jednoduchou nebo složitou, ale má !
A i dvě kola jsou převodovka. Tady jste se chytili na svou hloupost sami.
S tím kolovratem máte Štíre pravdu. Ovšem jen tehdy, pokud máte na myslí vozidlo viz obrázek - tyto slouží mnoho desítek let bez potíží. A víte proč? Protože v tom není VŮBEC ŽÁDNÁ elektronika, má to jednoduchoučký přepínač dopředu / dozadu, motor není řešen na xxx kW velký olověný akumulátor a nabíjí se to klasicky a vyzkoušeně 1/10C Proto je to nesmrtelné - pochopitelně s výjimkou aku.
Jenže nic z toho se netýká současných EV - jsou to veci nabušené elektronikou, která je sama o sobě zdrojem veselí uživatelů stejně jako u ropáků. Pro příklady nemusíme chodit daleko - megaprůser VW s ID3, které byly chabrus aniž by vůbec vyjely z bran fabriky, Teslu snad nemá cenu ani zmiňovat.
Ano - presne! Toto je oblast, kde elektrice fandim a tam je osvedcena, ekologicka, prijemna na ovladani a fungujici. Jenze ta jesterka nikdy nevyrazi na dalnici, nepojede 500km v kuse. Proste se porad mota v okruhu par set metru kolem nabijecky a neni ji problem dobit pres noc z bezne 32A zasuvky.
Problem je v tom, ze mnozi nejsou schopni pochopit rozdil v konstrukci, komponentech, zpusobu pouziti mezi manipulacni technikou a osobnimi auty. A jeste vetsi problem je, ze tito blbove maji pravomoce narizovat a zakazovat...
Opet presne - toto je presne typ vyuziti vhodny pro elektry. Stejne jako rozvoz pizzy, posta a pod. Male najezdy km, caste zastavky. S tim naprosto souhlasim. Problem je pouze s tim, ze v tomto rezimu jezdi jen specificka skupina aut, mnohe jezdi dlouhe trasy a podobne rezimy naprosto nevhodne pro elektry. Jenze EU proste rozhodla a hotovo...
vůbec nejde jen o lobby obchodníků ani výrobců, jde o lobby ekologických neziskovek a eurohujerů...eurohujer timmermans mluví něco o jakési "nové" evropské ekonomice která zaměstná další a další lidi...bohužel nic o té staré, která vyrábí spalovací motory...ta zřejmě klekne...
Výrobci už mnoho let nemohou vyrábět to, co by chtěl zákazník, ale musí vyrábět to, co nařizuje EU...bohužel lidé si to kupují, protože často nemají na výběr...
výrobcům je to jedno, pokud bude EU podporovat dotacemi prodej elektomobilů, budou je vyrábět...náklady a zisk s e vždy promítne do ceny elektrouta...Také jde o socialismus naruby, na elektroauto dosáhnou vždy jen bohatí lidé..polovina čechů která bere průměrný resp. méne než průměrný plat si elektroauto nidky nebude moct koupit...přitom i ti chudí platí daně, které jsou pak zdrojem přerozdělování, v případě elektroaut ve formě dotací pro bohaté...
Má 9,98 kWp. Nastavení panelů na 15 ° je špatně a útíká mu velký výkon. Já mám celoročně 45° a proto mi dává 2,6 kWp výkon 2,5 při dobrých podmínkách při 325 kWp panelu. Celá jeho sestava je velice drahá a postrádá ekonomický smysl. Nikdy se nemůže vyplatit nabíjet touto elektrárnou elektromobil. Je to prostě hloupost.
Svoboda středověku?
Možná jo, je zajímavý, jak je na západě utlumována jaderná energie, zatímco střed Evropy se posiluje jadernými elektrárnami-ČR, Maďarsko tam staví Rusáci, Finsko ve kterém staví taky Rusáci(ano, Finsko není střed, ale ani ne západ)
Jaderná technologie se velmi rychle vyvíjí-máte tu hráče z Koree, Číny a především Ruska kterým to v tomhle oboru neskutečně pálí.
Nějak mě ty větrníky a solární panely nepřesvědčují.
Dokonce ještě před 11 ti lety chtl Izrael budovat Jadernou elektrárnu ve spolupráci s jinými arabskými zeměmi-Saud.Arábií, Jordánskem, Sýrií, přičemž tyhle země mají taky zájem o své vlastní jaderné elektrárny, Izrael, nedaleko Tel |Avivu má svůj vlastní výzkumný reaktor na všestranné zaměření.
Jen tady ta západní Evropa je taková podivná, všechno se sune někam do podivných končin...
@jenyk22 to píše střízlivě
VVER 440 vydržel sloužit 45 let! za tu dobu vyrobil kolem 120 TWh, byl to reaktor v rusku
Europoslanec létající do Brusele x krát za rok (nebo dokonce za měsíc) a vymýšlející v EU parlamentu jednu hovadinu za druhou (ovšem, není tam na to sám), bude kázat o ekologii..., tak to je ten pravej..
Nejdřív masivní podpora dieselů kvůli pár procentům CO2, šílené náklady na zbytečná "vylepšení" jako Start-stop a z něl plynoucí další komplikace a rostoucí cena. Biliony Euro zbytečně vyhozené, aby teď diesely zakázali. Tlak na nesmyslná biopaliva, miliardové náklady na jejich výrobu, vypálené brazilské pralesy a teď útlum a brzo zákaz. Zákaz žárovek v zemích, kde se topí od září co června. Omezení příkonu vysavačů - vysavač má v naší domácnosti menší roční spotřebu, než "vypnuté" spotřebiče. A tahle trdla nám chtějí zakazovat auta? A budou nám vyhrožovat, že si už nepostavíme další rozhledny v údolí a cyklostezky odnikud nikam?
a dobře dělají. Já to docela schvaluji. Tam kde vy vidíte zákazy, tak já vidím měnící se klima. Tornáda u nás v česku nikdy nebyla a na škole mne ještě učili jak to v té naší kotlině ani nejde. A vida... jde to. Stačí dostatečně zkur... planetu. Přece by jste tedy nechtěl stát se založenýma rukama a dál posílat svět do pr.. Takový sobec snad nejste. Nebo ano a zastáváte názor "po mě potopa"? Hlavně se neomezit?
třeba to nevyřeší nic a třeba právě jo. Nejhorší možností je ale sedět, vědět že aktuálně se řítím po hlavě do pr... a nic nedělat.
Nové bytovky budou mít dobíječky pro auta. Jednu ke každému parkovacímu místu
Zdroj: idnes.cz/...
Najde...
Ale často jen "pro formu" a nikoliv pro funkčnost.
Běžný bytový dům (16 bytů) s dálkovým vytápěním, nebo s vytápěním plynem, bude mít soudobý příkon elekřiny někde kolem 50kW (a to jsem možná ještě přehnal). Na těch 50kW bude stačit jistič a samozřejmě poplatky. Jenže v případě zásuvek pro EV (je samozřejmě otázka, zda to budou 2kW zásuvky, nebo alespoň 7kW) může být soudobý příkon klidně o 70-100kW vyšší a to je sakra rozdíl.
štíre - máte pravdu. Na čerpačkách ve 22 hodin mnoho aut není ..
V pohodě stihnout natankovat na 600 - 800 km cestou do práce nebo z práce během pěti minut i s placením.
@martincakl při přůměrné spotřebě 0,17kWh na 1km a 40km nájezdu denně to dělá 6,8kWh. Pokud započítám 10% ztrát při nabíjení to bude 7,5kWh které potřebujete nabít. S nabíjecím výkonem 2,3kW 10A máte nabito na 100% za něco více jak tři hodiny. Někteří budou nabíjet klidně každý den (ti co mají malé baterky) a jiní klidně jednou týdně, zato déle (mají velké baterie). Při tom neočekávám že by přijeli všichni najednou a začli nabíjet všichni naráz. Součinost bych klidně počítal 0,5. Takže při 16 autech a současném nabíjení 8 aut to dělá okamžitý příkon 18,4kW a při nabíjení všech najednou 37kW. Nabíjení větším výkonem třeba o těch 7kW má smysl jen u velkých baterií a jen pokud spěcháte aby jste využil noční proud. Jinak je lepší pomalejší nabíjení aby články měly více času na balancování.
Pokud bydlíte na sídlišti, tak to máte zatím blbý s elektromobilem. Nebo aspoň né dobrý. Pokud ale bydlíte v rodiném domě tak je elektromobil suprová záležitost. 5 minut na benzince mi teď přijde jako strašně moc času. S elektromobilem nevím co to je benzinka. Auto nabíjím doma ze solárních panelů když parkuje. Dnes jsem třeba přijel z noční směny a auto zapojil do elektrárny. I když bylo skoro celý den pod mrakem, tak se stihlo dobít sníženým nabíjecím výkonem na 100% + jako bonus mi elektrárna napájela dům. Z mého pohledu se 5 a více minutová otravná doba z benzinky s elektromobilem smrskla na každodeních asi 15s zapojení nabíjecího kabelu a 15s jeho odpojení když odjíždím.
Co se týče oprav a servisu, tak je to naprosto bezproblémové auto o kterém nevím. Jediné co občas řeším, je že dofouknu kola. Za 4 roky co jej mám, tak jsem jen jednou měnil chladící kapalinu jinak nic. Dnes už je to 9 let starý vůz a nedám na něj dopustit. To bohužel nemohu říct o 14 let starém VW které mám jako druhé vozidlo.
Jestli se vám vyplatí elektromobil z hlediska ceny, to už záleží na vás. Ale žádné auto se nikdy finančně nevyplatí pokud máte malý nájezd.
štíre - až elekroprovoz nebude dotovaný a budou se do nákladů promítat i ceny nabíječek, rozvodů, energie, až nebudou povolenkové čachry - to budou baterkáři koukat ..
Omlouvám se za lenost to dohledat, ale jeden RA*** elektrokrámy horlivě obhajoval skoro tak vehementně jako Štír. Jako by to byl taky zelený agent z Bruselu. Ani já si neumím představit jak se budou ty zázraky dobíjet ve městech u paneláků. A naopak si umím představit jak to zahýbe s cenou elektriky.
K tomu mám usměvný informace o tom, že se chystá i pěkná habaďůra s vykrýváním odběrových špiček. Unie chystá legislativu, podle které si ve špičce bude moct operátor sítě z připojených aut místo dobíjení elektřinu a nopak vytahovat. Takže auta budou fungovat jak přečerpávací elektrárna Dlouhé Stráně.
No..nic proti, ale baterka má jen určitý počet dobíjecích cyklů a takové přečerpávadlo bude majiteli elektrokrámu zkracovat život baterky a o tom, že při dobíjení dochází ke ztrátám skoro 20% a ty se na počítadle přepumpovaných kilowat neobjeví.
Jak to dopadne? Po osmi letech je auto zralé do šrotu (protože baterky jsou v háji), nebo na jejich výměnu, která přijde prakticky na stejné peníze za kolik jste tu bazarovku pořídili...
Zkusil bych to, ale cokolina autoforum píšou nesmysly. Kdyby škodovka vyráběla jen elektroauta, tak je Prokopec a ostatní cpou všem
Nevěřte autofóru. Pokud dává automobilka záruku 8 let a baterie že neklesne kapacita pod 80%, tak je blbost aby potom za 3 měsíce spadla na baterie s kapacitou na nějakých 20% nebo kolik to dělá. Každý by ji ještě v záruce nechal vyměnit pokud by byla fakt tak špatná. :D Chce to trochu samostatně přemýšlet a né hned všemu věřit.
Znovu opakuji, že se nejedná o autorský článek, ale informace převzaté. Konkrétně z tohoto videa:
A článek vydaný na jeho základě jsem od té doby zahlédl na několika dalších webech.
co to dokazuje? Všem je známo že spousta youtuberů udělá za sledovanost cokoli a nic jim neni cizí. Důvěryhodnost těchto individuí je u mne na nule. Použijte rozum nad fakty co zazní v tom videu a poznáte že to celé smrdí.
To je jedno, že je to převzatý. Pokud si někdo nevšimne ty antipropagandy z tohoto pitomýho webu, tak sám je pablb bez vlastního úsudku.
Nejsem fanda do elektrifikace, ale ve firmě máme elektroauta a fungují. Vlastně v okolí jich jezdí spousta a nikdo nenadavá. I to spracovaní mi přijde kvalitní
Nevím sice, jak to chtějí zaonačit. Ale nikdo nebude nic vlastnit a věci budou sdílené. Zaonačí to postupně. Vždyt už dnes žijete jinak.
Tudíž i auta budou sdílená No bude to binec. Pro ty chudé. A ti nejchudší budou sdílet koloběžky, kola, a jezdit MHD a vlaky.
Nebojte, už to je dávno naplánováno. Těch lidí tady stejně moc nezvostane, tak jim to nějak vyjde.
Pro některé fantasty: nabíjet elektromobil solární elektrárnou na střeše je pohádka pro malé děti ! Velikost výkonu elektrárny, denní reálný výkon, kapacita akumulátoru. To vše nejde dohromady. Mít auto přes den doma, aby se případně nabilo, nebo také ani náhodou je fantazie pro naivky nebo rovnou lež. Mám solární elektrárnu a vím přesně,kolik stála( 132000,-), jaký má výkon ( 2,6kWp ) a její denní výkon? 14,5 kWh za 24 hodin. Použitelný okamžitý výkon je kolem 2,2 kWh krátký čas ale pak to rapidně padá.
@jenda22 Pro někoho pohádka pro jiné realita. Elektrárna mne vyšla na 170 tis. a dotace jsem nevyužíval. Parametry jsem vám napsal výše... Rozdíl je ale hlavně v tom, že mi tu elektrárnu nestavěla firma, ale dělal jsem si ji sám s vlastním řízením které jsem si i programoval. Je ale pravda, že ji ještě lehce dolaďuji. Pořád má elektrárna rezervy které nevyužívám. Do budoucna chci ještě nevyužitý výkon používat na ohřev TUV.
az pak budou zase zaplavy, tak spodni voda bude krasne navzdy kontaminovana, baterky vyzkratovane... a kdyz zahori jedno auto, tak to budou Vrbetice jak vino... a az se pripoji vsichni vecer na nabijeni, tak to bude taky sranda, a stejna situace jako zakaz napousteni bazenu. A Asie se bude jenom smat a jezdit v normalnich autech a motorkach.
Jen to ne... když si vzpomenu jak na každém parkovacím místě bývala louže od oleje až do té doby než auta začly mít kryt pod motorem aby úniky nešly vidět... tak při českém šlendriánu a různému vyhýbání se STK... to by bylo kráterů.
Asi tak, navíc je problém ho utěsnit a rád bouchá
Takže slepá cesta. To ale baterky taky. Podle mne v současnosti vychází nejvíc "eko" metan v klasickým spalováku. Jednoduchý menší auto bez zbytečných poruchových kokotin typu "CML" a s životností aspoň 20 let/ 300 kkm..
A opravdu eko je mít práci/ školu/ nákupy v dosahu chůze, rohlíky nevozit přes půl republiky ale jen z pekárny v místě, jabka místní atd. atd. To by znamenalo desetinový provoz a tím i 90% úsporu jak aut tak paliva...
Když se vodík stlačí až zkapalní (tlak 350 atmosfér), má litr jen 72 gramů. Čili nádrž musí být pořádně velká a na obrovský tlak. Totéž u čerpací stanice. Za barákem bych ji nechtěl ..
Do akumulátoru dáte asi o 20 % více energie, než využijete. To je fakt. A že nikomu nevadí, jak probíhá těžba nerostů pro akumulátory v Africe ! Že nikomu nevadí práce malých dětí v dolech. Jste pokrytci a v podstatě všichni propagátoři jsou na palici. Ignorujete tu ekologickou katastrofu v místech těžby. To je fakt hnus.
@jenyk počítáte do těch nenáročných palivových nádrží i transport ropy pomocí obřích tankerů, co produkují mraky splodin a sem tam vyprodukují ropnou katastrofu? Hoši ač si tu ropu obhajujete jakkoli, tak zapomínáte na ten fakt, že ropu nezrecyklujete, zatímco baterie jdou recyklovat. Nedělá se to jen z toho důvodu, že těch nefunkční je zatím velmi málo. Každopádně automobilka hyundai tvrdila, že dnes dokáží baterii zrecyklovat ze 70%. Ropa má 0% pokud se nepletu.
Byl bych pro, zastavit vývoz. Do Vánoc by v Germánii skončily se zelenými pomatenci a v Evropě by se zase dalo žít.
ra252 jasně že vím co je ropovod. A vy víte co je to solární energie až mi budete podsouvat uhlí? Já třeba na uhlí nejezdím jak tu stále tvrdíte a nikdo mi to nedokáže že je to jinak. I v zimě kdy nejedu z FVE, tak nejbližší elektrárna je plynová. :D :D
bobik: A Vy máte dojem, že když nejedete z FVE, tak elektřina k vám produdí jen a pouze z "nejbližší" (tedy plynové) elektrárny? Tak to ano, to potom ledacos vysvětluje...(a to nemluvím o tom, že plyn také není zdaleka "bezemisní").
martincaklNebojte.. vím jak se počítá napájení sítě z více zdrojů a dimenzování průřezu kabelů. Učili mne to na učňáku. Jiná elektřina ke mě nedoteče. Leda tak když tu plynovku zastaví. Z druhé... netvrdil jsem že je plynovka bezemeisní. Ostataně to není ani kráva na poli. Jen má úplně jiné emise jak uhlí o kterém tu pořád básníte.
Kráva narozdíl od elektromobilu je skoro dokonale bezemisní, to co vyprodukuje příroda spotřebuje pro další růst krmiva
Jak dopadla ta slavná testovací jízda s elektromobilem kterou nakonec museli zrušit protože v zimě padá sníh?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.