Nejste přihlášen/a.
U Sharana s naftovým motorem nám nejdříve "vyskočila" na displeji červená ikonka "filtru pevných částic". Najeto má již kolem 200 tis.km. V poslední době se s autem jezdilo poměrně málo, pouze "cukatůry" na krátké vzdálenosti. Takže nedošlo zřejmě k automatickému "vypálení" filtru během provozu. Než jsem se rozhodl jej protáhnout někde na dálnici a pokusit se o jeho "úpravu", přestala svítit na displeji ta ikonka filtru, ale začala blikat, na palubce, ikonka (spirála) žhavení a rozsvítila se žlutá ikonka "agregátu". Což, jak jsem zjistil, je varování, týkající se spalin - emisí. Pokud ale dám (vnitřní) diagnostiku vozidla na displeji na "Stav vozidla", tato mi ukazuje "OK". Jinak auto jezdí normálně, není poznat žádný pokles výkonu, ani nekouří. Myslíte, že by ještě pomohlo jej "protáhnout" na dálnici při vyšším výkonu motoru a že by to mohlo filtr "uvolnit"? Nebo je nutno provést radikální vyčistění filtru, nebo jeho výměnu? Někde jsem četl, že existuje dokonce možnost provedení vyčistění i bez demontáže z vozidla, nějakou speciální technologií a postupem. Máte někdo nějaké zkušenosti a poradíte, jak situaci řešit? Dík za reakce.
Také jsem měl zanešený filtr pevných částic u mého S-Maxe. Zakoupil jsem nějaký tekutý čistící prostředek (inzerují to na Internetu), poslali toho 2 litry za 2000,- Kč. Dal jsem to automechanikovi a ten filtr vyčistil. Už je to 3 roky a filtr stále drží, asi se správně regeneruje, protože jezdíme většinou 100 km trasy z Prahy na chalupu a já motor nepodtáčím.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.