Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
Právě jsem se pustil do přesunutí baterie z motorového prostoru do kufru a narazil na jeden problém ohledně zapojení.
V motorovém prostoru je klasicky pro připojení baterie taková ta objímka s šroubky pro utažení - já dotáhl nový kabel z kufru a teď jak to spojit s totou objímkou. Lze to samozřejmě ustrihnout a napojit na sebe ale tomu se právě chci vyvarovat. Chtěl bych tam původní objímku zachovat, aby to vždy šlo vrátit do původního stavu. Je tedy nějaká možnost?
Napadlo mě: Na nový kabel dám stejnou objímku jako je teď v autě a obě objímky k sobě stáhnu šroubem s matkou. Jen se trochu bojím, aby tam byl dobrý kontakt a nepřehřívalo se to. (případně šroub nahradit třeba měděnou kulatinou a zase na to obě svorky utáhnout?)
Má někdo případně jiný nápad nebo přímo zkušenost jak to udělat?
Hlavně musíš dát tu pojistku nebo jistič (32V) přímo nebo do 20cm co nejblíže + polů baterky.
Jestli si ho dáš někde do motoru a baterka bude v kufru, tak se modli, at se ti nešlusne ten dlouhý drát přes celé auto o kastli.
100Ah baterka dokáže pěkně podpálit auto klidně 35mm2 kabelem.
...
Nejlépe by jsi měl použít přímo fuse box od MTA na svorku.
100A poteče leda u zahřátého motoru. Běžně teče startéry 150-190A. V zimě víc pochopitelně k vůli tuhému oleji.
100A je tak leda pro Fiata Pandu nebo jinou hračku.
Jistič bude hned u baterky, mám klasickej 100A jistič co k tomuhle používá dost velká většina lidí.
Co projíždím jiná fóra tak skoro většina jede na 100A jističi, občas někdo na 150 a jedinci na 200. Pokud to bude padat, jednoduše to vyměním. Já nevím co se tu řeší. Chtěl jsem pomoct uplně s něčím jiným a většina tu řeší co a jak ale skoro nikdo mi ještě neodpověděl. Držte se otázky a neřešte věci kolem. Pokud nevíte, nekomentujte sakra.
Problem je, my elektrikari vieme, ake nebezpecne su vase napady, tak sa vas snazime usmernit ... Videli ste skrat 12V aku niekedy aspon na YT?
Peter, mluv volovi o sobotě, když má jít v pátek na porážku . Vůbec neví co dělá. Beztak tam nakoupí dráty do 400V pro střídavé elektroinstalace místo autokabelů.
Chci jí dát do kufru hlavně kvůli proudění vzduchu - v současnosti se přesně za baterii nachází otevřený vzduchový filtr, pokud jí dám do kufru tak jde všechen vzduch přesně na filtr a neblokuje to baterie. Dále je to i kvůli veliké výhřevnosti motoru - mám Mondeo ST200 v kterém je 2.5l V6 a ten motor neskutečně topí a baterie je prakticky hned vedle hlavy motoru. Další plus je asi i nějaká ta váha - lepší rozložení váhy, už takhle je to dost těžké auto na předek.
Ohledně té kulatiny, jaký materiál by byl pro to asi nejlepší? Předpokládám měď ale šlo by i něco jiného? Póly na baterce mají průměr zhruba 19-20mm a sehnat 15-20cm dlouhou kulatinu mědi s 20mm průměrem není zrovna sranda.
Vytočit předepsaný kužel, vyvrtat do něj díru o něco menší, než kabel, rozříznout a obě půlky sevřít původní svorkou.
Smysl mi ale uniká. Na tom kabelu bude při startování velký úbytek napětí. Viz Š 1203. Projde taková úprava TK?
Tato úprava by měla projít STK. Je dost aut, co mé baterii umístěnou i jinde než v motorovém prostoru. Prakticky všechna BMW mají z výroby baterii v kufru. A i kdyby náhodou někdo něco měl, přesně proto bych chtěl zachovat staré připojení, poté bych jen přehodil baterku z kufru a nikdo nemůže říct ani slovo.
S tím napětím uvidíme. V zahraničí se tahle úprava dělá dost často a problém by být neměl. Kabel jsem vzal s průřezem 35mm2 a budu na to dávat 100A jistič. Tohle řešení má i nás pár lidí, co jsem koukal. Jen nikdo nezachovává to půdovní zapojení a rovnou to svorkujou do sebe.
Jistič se dá kdykoliv nahodit, pokud mi vyhoří pojistka tak mám smůlu a budu se tam s tím akorát jebat.
Mám tenhle: hadex.cz/...
Pokud bude málo, vymění se za větší. Takže to prosím přestaňte všichni řešit. Otázka je na něco jiného
Na STK s tím problém nebude. Každej elektrikář nebo zručné člověk to zvládne přemístit a správně zapojit. Taky mám baterku v kufru
To je zly a nebezpecny napad, nechcel by som take auto. Ked, tak este jedno, poziarnicke. Natahat 35mm2 vodic tak, aby nenastalo poskodenie plasta teraz ani v buducnosti, neviem, neviem. Dolezite je, ako pisu ostatni, kvalitne istenie priamo pri baterii. Ak vam to zacne horiet, poistovna vam neda ani cent a ak to podpali nieco ine, budete chodit po sudoch.
Tato veta je klucova "Prakticky všechna BMW mají z výroby baterii v kufru".
Z VYROBY, nie z domaceho bastlenia. Vyrobca vase auto navrhol s akumulatorom pri motore, mozno ma takto kratsiu zivotnost, ale bezpecnost je prvorada. Akumulator moze aj uvolnovat agresivne vypary, to chcete v kufri riesit akym sposobom?
VW má na takové případy plastové kolínko do origo otvoru (druhý otvor se zaslepí zátkou z krytky (tu tam mají nové Varty nebo Bosche) a zbytek par jde hadičkou pod auto.
Takto to měla i Audi 100 z 80tých let a měla baterku pod zadní sedačkou (77Ah).
...
BMW tuhle kravinu s baterkou v kufru má k vůli vyvážení auta...
A jak myslíte, že to BMW má řešený? To není žádná magie nebo kouzla. Maj prostě nataženej drát přes celý auto od akumulátoru a startétu dozadu do kufru. Některý lidi, který mají přístup k dílům BMW za pár korun to dělalo pomocí vykuchanejch kabelů přímo z BMW. A to že to je BMW neznamená, že je to nějak lepší než normální kabely co koupíte.
Ohledně par, o těch vím a normálně se dělá jen díra do podběhu aby tam proudil trochu vzduch.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.