Nejste přihlášen/a.
Často se setkávám s tím, že cyklista sedící v sedle si na přechodu pro chodce svým chováním vynucuje přednost před vozidly a pokud ji dostane přejede, vozovku po přechodu v sedle. Jak se to slučuje se současnými dopravními předpisy? Děkuji za odpovědi.
Dobrý den, takový cyklista porušuje dopravní předpisy - přechod je pro pěší, tak má z kola sesednout. Zdravím!
Předpisy porušuje jedině tím že nedá přednost autu a že po chodníku jede. Po samotném přechodu může legálně, ovšem předtim po chodníku musí tlačit (chodec), na přechodu může jet (komunikace), na druhý straně zase musí sesednou a být chodec.
Pokud jede z chodníku do přechodu a myslí si že má přednost tak 1. porušuje předpisy a 2. je buď sebevrah nebo úplně blbej.
klima - odpověď je správná, jasná, stručná a přesně na položený dotaz (neřeším tam nějaké další souvislosti nebo situace). Hodnocení (nikoliv body) si neuděluji já, neovlivním to a zřejmě je od těch, kteří odpověď pochopili.
@satam neexistuje jedinej § nebo judikát, kterej by zakazoval cyklistovi jízdu po přechodu... Takže nemáte pravdu, cyklista neporušuje absolutně nic.
Neslučuje a takové vykuky ze zásady nepouštím. Nemá tam co dělat. Až z toho kola sleze a povede ho, tak má šanci.
to je ovšem velmi důvěryhodné tvrzení , že má šanci 15 let jsem bydlel poblíž čtyřproudové silnice mezi městskými částmi. Kdo se chtěl dostat přes přechod, bez světel, tak musel stát docela dlouho u kraje a čekat a čekat. To, že zastavil řidič v jednom, ve dvou, nebo ve třech pruzích, ještě neznamená, že v tom čtvrtém někdo neprofrčel devadesát. Byli takový borci hodně často. Takže, když jsem chtěl přejít s kolem, tak nejbezpečnější bylo ve vhodný okamžik projet.
Je mi divné, že někomu z toho praská žilka, nebo mi šel dokonce rozbít hubu. To je nějaká diagnóza? Přitom já ho v tom autě neohrozil a dokonce ani neomezil a nemusel zpomalit. Svatoušci.
Některé přechody slouží i jako přejezd pro cyklisty. Pak je úplně jedno, jestli na kole jede, nebo ho vede.
není to jedno, cyklista jedoucí na kole je několikrát rychlejší než chodec a když to najednou bezohledně stříhne přechodem pro chodce na druhou stranu, může mít řidič auta problém včas zareagovat
Je zajímavé, že i když já sám jsem řidič a zároveň cyklista, že takové problémy jako vy s cyklisty nemám. Vím kde jsou cyklostezky a přejezdy a předvídám. Nesedím jen za volantem a neopájím se vlastním egem, jako vy, arogantní řidiči.
Vaše problémy s cyklisty přičítám opravdu pouze vaší aroganci. Když jede za volantem arogantní blb, vždy bude nadávat na cyklisty, protože mu bude připadat, že cyklista se mu jen plete pod kola a že na silnici snad vůbec ani nepatří. Nechtějí mu dát ani metr navíc. Míjí ho tak, že mu škrtají zrcátky o ruku a ještě při tom zrychlí a troubí. Arogantní řidič nepředvídá, nepřizpůsobí svoji jízdu cyklistovi. Tak poznáte arogantního blba za volantem.
Když jede arogantní blb za řidítky, budou plechovkáři vždy pitomci a bude jim skákat pod kola, protože si bude myslet že má silnici pro sebe a neuhne, nepustí auto před sebe.
A když se takoví dva arogantní pitomci (řidič a cyklista) sejdou na pár metrech čtverečných, tak je to pak smutný pohled a jsou z toho pak někdy i smutné důsledky.
Arogantní blb/ je ten co si myslí že silnice jsou jen pro auta.. Pak jsou ještě psychopati který to ostatním dává sežrat ostřikovačema/ zatroubením za prdelí/ očouzením po předjetí/ líznutím natěsno i když mu v protisměru nic nejede. Toto bych chytal a tvrdě trestal. Nejsou tu od toho aby někoho "školili".
Podobný typy když před nik jedeš v autě v obci 51 podle GPS, tak se ti nalepí 2m za zkufr a klidně i bliká at pána silnice nezdržuješ, pak tě předjede a vybrzdí.
Za mého dětství bylo běžné potkat na silnici povoz koňmi tažený. Aut bylo pár. Autobus párkrát za den. Kolo měl skoro každý. Na kole se jezdilo do práce, protože práce byla v mistě nebo do pár kilometrů. Před obchody byly stojany na kola, v zákoníku práce byla povinnost zaměstnavatele umožnit kola parkovat. Na kole ale jezdilo za každého počasí (když bylo pod -30°C, bral jsem si silnější svetr).
Dnes kolo nemůžete nechat stát nikde, ani v práci. Není to prostředek dopravy, ale sportovní náčiní. Opravdu asi málokdo má podmínky, jako jsem měl já, když jsem po povodních jezdil v Praze pár let do práce na kole, protože to bylo nejrychlejší a nejspolehlivější. Měli jsme ve firmě klimatizované parkoviště pro kola s šatnou a sprchou. Jenže jsem se nemotal autům a autobusům na silnici, protože jsem uznával, že desetiprocentní stoupání jedu opravdu pomaleji, než auto. A na horáku jsem to bral i jako trénink. Bylo to nějakých 16 km a převýšení 160 metrů tam i zpátky (nebylo to nejkratší, protože jsem se vyhýbal silnicím nebo aspoň těm frekventovaným. Ona naše zemička i Praha jsou dost kopcovité. To bude asi taky důvod, proč v cyklopruzích potkám cyklistu nejvýš jednou, dvakrát do měsíce. On takový manager v propoceném obleku - nic moc ..
@kicune: Cyklista na přejezdu pro cyklisty NEMÁ přednost! Přečti si příslušná ust. z. č. 361/2000Sb.
Cyklista jízdou po přechodu porušuje zákon.
§ 2
Vymezení základních pojmů
Pro účely tohoto zákona
dd) přechod pro chodce je místo na pozemní komunikaci určené pro přecházení chodců, vyznačené příslušnou dopravní značkou.
Takže tady není o čem. Ovšem tato skutečnost neznamená, že si z nich řidiči budou dělat lovnou zvěř a vyškrabávat jejich zbytky z lamel chladiče například.
V zákoně není zakázáno jezdit po přechodu, jen je uvedeno, k čemu slouží přechod. Některým to stačí, jiní potřebují jasný zákaz.
Je na každém, k čemu se přikloní, rozsoudit Vás může jen soudní rozhodnutí. Necht si každý udělá svůj závěr...
musím mít zákaz, když je napsáno, k čemu to funguje?
Je zbytečné jiné posílat někam, když maji jiný názor. Páč tam jim přečtou jen zákon.
Pane Cukráři, cyklista je řidič a tak jedoucí cyklista po chodníku a dál na přechod pro chodce porušuje zákon. Nemá tam jedoucí na kole co pohledávat. Nechodíte na opakovaná školení pro řidiče? Stejně tak řidič odbočující vlevo nesmí ohrozit řidiče jedoucího za ním ! Pokud tedy blikáte při odbočování vlevo a zezadu vás někdo předjíždí, tak ten vzadu nesmí být ohrožen. Studujte zákony ale nic moc...
Je to tak, vyjíždí z místa mimo komunikaci a musí dát přednost všemu co po ní jede. Po tom přechodu jako takovém jet může.
Ty přejezdy pro cyklisty - to je paskvil, tam taky žádnou přednost nemá. Jen to dělá chos, dost řidičů kola na přejezdu pouští, kolař (hlavně děcka) si na to zvykne/ nabere dojem že přednost má, začne jezdit podle toho a pak jednou auto nezastaví... Podobně místo pro přecházení...
Musíš v tý ruce držet cihlu
Mmch. pokud ukazuješ vlevo tak tě předjet nesmí (takže prostor pro najetí na odbočení ti musí nechat), když to předjetí bude na kameře + řidič bude ztotožněn a pošleš to do správního, tak to bude mít za 5-10k + půl roku - rok bez papírů. že tu ruku neviděl bude vysvětlovat hodně těžko, protože to je z auta vidět naprosto jasně. Takže pokud ho pak dojedeš na semaforech a zadržíš do příjezdu policajtů tak má problém z kterýho se snadno nevyseká (a dobře mu tak).
Ale je jasný, že všichni by měli jezdit tak aby si navzájem nedělali pakárnu, jde to a neni to nic složitýho...
Ty předjíždíš cyklisty co ukazujou vlevo na odbočení?
Pokud mě nějaký debil bude chtít zabít a bude to na kameře, tak ho těm policajtům předám. Je to zákonný postup. Mmch. a ten tvůj pepřák by se ti moc nevyplatil. Nejspíš by si na tebe pak lidi ukazovali jak na Trpiše nebo kovboje ze z Plzně.
Najet autem do cyklisty je pokus o vraždu a pokud ukazuje vlevo tak je jasný že odbočuje a předjetím ho můžu sejmout.
Mmch., myslíš že život ohrožující přestupky by se měly nechávat jakože nic? To povolíme předjíždění i na horizontu, před zatáčkou, když proti něco jede atd. To je totiž to samý. Můj názor je že podobný nebezpečný magory je potřeba vypakovat ze silnice a když ho necháš odjet tak je beztrestnej a bude se chechtat že na něj nic nemaj.
Jinak ano, zastaví na semaforu, dojedu, seberu klíče a zavolám policajty. Pepřák pokud pro něj bude sahat tak nastříkám do ksichtu jemu. Aspoň nebude mít snahu odjet.
Ty taky moc dobře nečteš, Normálního řidiče by mě ani nenapadlo obtěžovat a už vůbec ne nějak tahat z auta. Ale magora který mě chtěl zabít klidně. Vcelku civilizovaně, jen ho občansky zadržim do příjezdu policie. Jiná možnost neni - jakmile odjede tak bude problém se ztotožněním a bude vysmátý.
Zkus si někdy vyjet na kole kolik kreténů tě chce sejmout autem.. A vůbec nemusíš na hlavní tahy. Předjede a hned před tebou to zalomí doprava do odbočení a to jedeš po městě 45, nebo předjíždí, proti mu nic nejede a on jede bez odstupu že tě lízne zrcátkem. Předjíždí v zatáčce za kterou nevidí a když mu proti vyjede auto tak je problém vůbec se vejít, to auto proti musí hamovat a borec ujede... Podobných situací je hafo.
Kreténi na kole jsou taky, to procento je zruba stejný jako v autech. Ale tady se bavíme o předjíždění když kolo jasně a včas ukazuje doleva a pak najíždí k půlce, naprosto podle předpisů pro odbočení. A kretén v autě na to s. a předjíždí, přece nebude vteřinu čekat aby mohl předjet zprava (taky předpisově)
zalezi co je pred prechodem za znacky, nekdy je tam i prejezd pro cyklisty, pokud tam je jen znacka prechod pro chodce tak je nepoustim, pokud se tam tlaci tak se tlacim taky
No ještě by stálo za to dodat, že i když je tam značka IP6 Přejezd pro cyklisty, tak cyklista nemá přednost
No a co to jako má znamenat? Já ho neohrozím, pokud bude na přejezdu, pustím ho. Ale když bude stát na kraji a čekat, má smůlu. A pro rejpaly - fakt toho na kole najezdím docela dost, ale cyklisty, kteří na přechodech neslezou z kola a nestanou se tak chodci, nesnáším. idnes.cz/...
Herdek, odkaz je placený, tak třeba tady policie.cz/...
Vynucuju si přednost na cyklopřejezdu /je hned vedle přechodu pro chodce/, kde je semafor a svítí zelené. Auta z vedlejší mají taky zelenou, ale i když jim tam bliká panáček, tak jedou vesele dál. Pak zelená skončí a vy tam stojíte jak trouba a čekáte na další. V takovém případě dávám kolo hodně před sebe a vynucuji si přechod.
Neni to tak, že cyklista po přechodu jet nemůže. Může, ale jen za předpokladu, že neohrozí auta příjíždějící k přechodu a s vím manévrem nesmí řidiče donutit k náhlemu zastavení a nebo změně směru.
Jinými slovy, pokud přijede k přechodu. Zastavý! Rozhlídne se, že mu auta zastavila a ujistí se, že stojí, tak teprve tehdy smí vstoupit do vozovky! Stejně jako chodci.
Může jít při kole a nebo na kole na tom už nezáleží. Auta jsou povinni mu dát přednost, ale on si ji nesmí vynucovat. Musí počkat. Protože chodec na přechodě může být omezen. (Tzn. Zastavý = omezení. Rozhlídne se a jde dál až mu to situace dovolí), ale nesmí být ohrožen. To samé platí u auta. Auto může být omezeno chodcem (Tzn. Musí zastavit před přechodem = omezení a pustit chodce) Ale nesmí být ohroženo. Stejně jako chodec a jiní účastníci provozu nesmí jednat tak, aby nevzniklo ostatním žádné nebezpečí.
Největší šok pro řidiče je, když cyklista jede souběžně se silnicí po cyklostezce, která je součástí silnice pouze vyznačená barevně a pruhem, nebo po cyklostezce hned vedle silnice, nebo po chodníku vedle silnice a najednou prudkým manévrem vjede na přechod pro chodce a chce si vynutit přednost. To by nespravilo ani pár facek.
Žádný § cyklistovi jízdu po přechodu nezakazuje.. jen na něm nemá přednost a nesmí omezit a ohrozit chodce... Zakázaná je pouze jízda po chodníku.
Ano, cyklista samozřejmě může jet po přechodu. Pokud jede spolu s auty ve směru silnice. Pokud provádí nějaké jiné, nepředpokládatelné manévry, musi se mít na pozoru.
@ra252 Zákon ale nerozlišuje příčné a podélné přejíždění... Proto ho může přejet i pokud pojede ve směru chodců.. na řidiči není, aby posoudil, zda přechod navazuje na stezku nebo na polní cestu, případně na chodník (kde by se už cyklista porušení zákona dopustil). Otázka zněla, zda může cyklista jezdit přes přechod, ano může, jen nemá přednost před auty na silnici a má i své povinnosti vůči chodcům.
Píšu o nepředpokládatelném manévru. Stejně tak by napříč silnicí mohlo jet auto. Třeba proto, že tak vjíždí do dvora nebo jinam. Jako třeba u našeho domu.
@ra252 ok, moje chyba - špatně pochopeno... Ono je dobrý dávat pozor i když mám přednost...
Veškeré potíže pramení z toho, že bicykl je považován za vozidlo. Cyklista jedoucí po silnici mimo obec je za současné hustoty provozu téměř sebevrah. Nejlepší by bylo, kdyby se bicykl prohlásil za sportovní nářadí a sportování na silnicích mimo obec by bylo zakázáno. Máme dost bezpečných dopravních prostředků na cestování mezi obcemi - vlaky a autobusy. Potom je také poměrně rozsáhlá sít cyklostezek. Paradoxní je, že cyklista na dálnici nesmí vjet, i když by jeho jízda po poměrně širokém a zcela volném odstavném pruhu byla bezpečná. O tom by měli jednat poslanci a ne nesmyslně určovat na centimetry vzdálenost, kterou je povinen řidič motorového vozidla dodržet při předjíždění cyklisty.
@aloisb - vůbec jsem radši do této nekonečné debaty nechtěl přispívat, ale teda Váš názor, to je dílo. Zakažme i chodce mimo obec, zvěř v polích (co tam dělá, má les!), traktory mimo pole... Zkuste se naučit žít tak, že budete tolerovat i ty druhé, hned bude ten svět růžovější, uvidíte. Jo a jen pro Vaši informaci - ne všude ty cyklostezky na sebe navazují,víte?
ajvn - cyklisté a motoristé spolu na silnicích žili po desíky let. Nyní jacísi úředníci vymysleli (nedomýšlím, kterým koncem páteře), že mají žít motoristé za cyklisty.
@stir
Jak to tak čtu - nebylo by nejlepší zakázat silnice když je na nic nejvíce nehod?
Dneska jako obvykle cyklista chodník, přechod. chodník, kus do protisměru a opět přechod. Kolikrát jste viděl jet někoho autem po chodníku?
Nejvíc mrtvých je v posteli, je třeba zakázat postele
Auto po chodníku nejezdí protože si vodpráskne gumu vo obrubník. JInak by jezdily taky (stačí se podívat kolik trotlů předjíždí odstavným pruhem apod.)
A pokud vezmu kdo mě chce zabít at už v autě nebo na kole, tak auta jednoznačně vedou.
Hlavně na rozdíl od auta kolo nečoudí a nezabírá místo na parkovišti.. Ostatně spousta lidí si pamatuje celkem nedávnou dobu kdy byla aut desetina a na silnicích klídek, i to parkování ve městě byla pohoda.
Ano, byly takové časy.
Lidé měli práci v místě, v každé vsi bylo JZD případně i s přidruženou výrobou pro "kovozemedělce". Do práce se chodilo pěšky, kdo to měl dál, jel na kole. Zaměstnavatel měl povinnost zajistit bezpečné uložení jízdních kol zaměstnanců. Před každým krámem byl stojan na kola. V každé vsi byl konzum a pokud to byla úplná prdelka, pak tam aspoň jezdila prodejna.
Dnes na vsi práce není. Ani v malých městech to není žádná sláva. Obchody nejsou, pojízdné prodejny taky ne. Hromadná doprava skoro žádná.
Proto lidé mají auta a proto auta jezdí a parkují. Není to ani tak z rozcapenosti, jako spíš z nutnosti. Do Prahy do práce 60 km na kole asi každý jezdit nebude a za každého počasí už vůbec ne. A vozit děti do školky a školy na kole, taky nic moc, že. A na nákup na kole znamená s nákupem bez kola.
Diskuze o ho.ně. Stačí si řádně přečíst příslušná ust. z. č. 361/2000Sb. a je všem úplně jasno. A komu ne, necht si zopakuje autoškolu.
Tak pls nahoď konkrétní předpis ktarý zakazuje jízdu po přechodu, jak pro kolo tak i pro jiné vozidlo.
Leda tak způsob jízdy že se jezdí při pravém kraji, ovšem pokud jede z místa mimo komunikaci a pojede na místo mimo komunikaci, tak ten přechod může přejet legálně, ostatně jako každý vozidlo.
Tak přiznávám, že jsem si to myslel doposud blbě a asd1 má pravdu. Cyklista může po přechodu jet na kole. Že pak nemá přednost neřeším, když jsem to občas udělal, čekal jsem, odkud na mě vykoukne měšták a řádně mě "poučí". Teď budu klidnější . Bral jsem to odsud cistoustopou.cz/...
Odpověď je snadná. Chodec je chodec a má právo přednosti na přechodu pro chodce. Cyklista jedoucí po chodníku tam nemá co pohledávat a už vůbec nemá právo přednosti na přechodu jako chodec, je to řidič jako každý jiný z pohledu zákona. Chodec zase nemá co pohledávat na přejezdu pro cyklisty, kde i tak cyklista jako řidič stejně nemá přednost před řidičem motorového vozidla !
jj, chodec žádnou přednost na přechodu nemá. Sice platí "řidič musí umožnit chodci přejít", ale zároveň (zjednodušeně) "chodec se musí přesvědčit že ho řidič pouští" a pokud ne tak před auto nesmí vlézt. A cyklista jedoucí k přechodu je vozidlo vjíždějící z místa mimo komunikaci = musí dávat přednost všemu co po té komunikaci jede. Jestli na přechod přijede legálně nebo jízdou po chodníku porušuje předpis je jiná věc, kterou tu neřešíme..
Jak zde čtu všechny ty diskuzní příspěvky na téma v jakém postavení je ze zákona cyklista jedoucí přes přechod pro chodce, tak je zřejmé, že celý problém spočívá v tom, že se cyklista považuje za řidiče nemotorového vozidla. Situace by se tedy značně zjednodušila, kdyby bicykl byl považován za sportovní nářadí a jedoucí cyklista za sportovce. Při dnešní hustotě provozu na silnicích je cyklista jedoucí po silnici mimo obec skutečně kandidát smrti. A mimochodem neměli by naši poslanci uzákonit minimální vzdálenost, kterou by byli řidiči povinni dodržet od chodce, který jde po silnici, kde není chodník?
To asd1 : A co když ten cyklista jede po komunikaci a když přijede k přechodu pro chodce, tak zatočí prudce doleva a přes ten přechod přejede? Tak není splněna podmínka, že cyklista vjíždí na komunikaci z míst mimo komunikaci !
To může legálně stejně jako kdekoliv jinde, nesmí u toho ohrozit vozidlo jedoucí za ním ani v protisměru. Na protější straně nesmí jet protisměrem (ale mohl by seskočit tlačit a být chodec) ale musí se buď otočit nebo z komunikace odbočit Platí pravidla pro odbočení/ otáčení
To, že je to předepsáno v Německu, není odpověď na moji otázku, zdali by to poslanci neměli předepsat u nás. Nebo snad je to u nás předepsáno? Přiznám se, že to nevím.
Současně definovaný je jen "bezpečný odstup" = pokud ho nesejmeš tak pohoda.. Jak chodec tak cyklista.. Vymýšlí se povinný odstup od cyklisty s jasně definovanou vzdáleností těch 1,5m Na jednu stranu rozumné na druhou kokotina a v reálu to bude spíš jen další buzerační možnost pro policajty... Protože pokud to budou měřit, tak se dá čekat že to bude v obci v zácpě kde to je fakt nesmysl... Kocourkov hadr.
Ale pokud se to pužije na magory kteří líznou cyklistu natěsno přestože mají protisměr volný a můžou ho bez sebemenšího problému míjet s velkým odstupem, tak to bude jedině dobře.
je dokázáno, že mladí řidiči páchají nejvíce přestupků a nehod, páč v autoškole je uči jezdit slušně, po zkouškách pak jezdí agresivně a neumějí čelit kolizním situacím, které je nikdo nenaučil.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.