Nejste přihlášen/a.
Ten olej se každopádně vodou rychle kazí a ztrácí mazivost a své vlastnosti (aditiva).
Pokud se jezdí krátké trasy, tak výměný interval se musí zkrátit (rok nebo 7000km).
Ale některým motorům je to jedno a vzhledem ke stavu vozu klidně jezdi co dva roky a 15 000km na mazut
Žlutý šlem otři nebo vyčisti štětcem a benzínem či naftou.
Jen doplním- krátkou jízdou se toto vytváří v motoru běžně ale pozor u některých motorů díky tomu zamrzne odvětrání motoru,v ZIMĚ ! , a olej je pak vytlačován přes měrku oleje.jde např o motory (neznám značení!)1,4-16V v 1.generaci Fábií nebo snad všechny motory 1,8 od PSA- minimálně silnější 8V motor se 74kW a 16V motor s 81kW (LFY)
Odstranění-viz gumídek nebo to jednou za čas protáhnout delší trasou
Z mého pozorování to bývá u koncernových motorů z té doby běžné. Můžou to způsobit nejen krátké jízdy, ale i použití nevhodného oleje. V jednom servisu mi do motoru 2.0 MPI dali nějaký long-life olej od Mobilu a šlemy se mi tvořily nejen na víčku, ale oblepily i olejovou měrku (takže možná byly i v olejově vaně) a to jsem jezdil spíše delší trasy. Pak jsem si měnil olej sám, kupoval jsem obyčejné oleje pro benzínové motory, a už se to nikdy neobjevilo. Jinak s tím motorem jsem pak najezdil dalších 200 tkm a další majitel s ním jezdí dodnes.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.