Nejste přihlášen/a.
Fiaty mají jedny z nejlepších motrů, obzvlášt FIRE a do města 1,2 8V 44kW nebo novější 51 kW
F500 je divně kulatý malý, mnohem praktičtější mi přijde Panda, ta je spolehlivá jednoduchá a ve městě nemá konkurenci.
Fabii velikostí odpovídá Punto...
Panda se vyrábí pořád..
Fiat je obecně levnější než Škoda, ojetiny klidně o třetinu (srovnatelné auto)
@asd1, není to už s tím Puntem / Pandou nějaká úchylka, doporučovat je všem, kteří se zeptají na auto?
@blani, na palivu ani na opravách se výrazně neušetří ani s jedním. Obě, vlastně všechna čtyři (500 / Fabia / Panda / Punto), jmenovaná auta budou mít +/- stejnou spotřebu i zhruba stejné provozní náklady. Je to spíš o stavu konkrétního vozu, co všechno se bude opravovat.
Provozní náklady nesouhlasim, ani spotřeba. 1,4 Fabka si vezme kolem 7, ve městě spíš 8 (a HTP je nesmysl). 1,2 8V mimo město 5 v pohodě ve městě 6-7. A znáš lepší auto do města než Pandu? Já teda moc ne a na stejnou otázku stejná odpověď, nebo snad mám na stejný dotaz pokaždý radit jiný auto? Navíc Fiat je v ČR nedoceněný proto levný. Porovnej za stejný prachy Třeba tu Fabku a Punto...
500 je designová záležitost a nepřijde mi moc praktický, i když do města to asi je v pohodě... Ale lidi na vzhled daj tak si drží cenu...
Jinak technicky je Panda/ Punt/ 500 dost podobný, hodně dílů je stejných...
Panda je do města v pohodě, to souhlasím a sama píšu, že Fabie II je přeceňovaná. Ale nemá to svůj historický důvod, proč je dodnes Fiat (popř. Renault) nedoceněný, přestože u nových aut je to už jinak?
Ale už tak nesouhlasím se spotřebou, která je opakovaně upravovaná v neprospěch VW koncernu, at už se píše o Fiatech nebo o Fordech. Já chápu, že někoho baví jezdi eco-rallye a pak psát, jak málo mu to žere, ale stačí nahlédnout např. na Spritmonitor, za kolik jezdí ostatní uživatelé s Fiaty 1.2 , případně přímo Fiaty 500 1.2 51 kW, a za kolik s Fabiemi II 1.4 Právě tam vidím to +/- , které nepokládám za tak podstatné, abych si kvůli tomu koupila jiné auto, že bude úspora na palivu.
S provozními náklady si až tak jistá nejsem, které auto je tedy obecně výrazně dražší na provoz a v čem konkrétně? Napadají mě tak rozvody na Fiatím 1.2 8V.
A ano, Fiat 500 je designová záležitost, ale když se někomu líbí, je volba jasná.
Vždyt ty spotřeby sedí , navíc Panda/ 500 jsou čistě městský auta a Fabka i vesnická.. Znám oba motory a vim kolik to žere.. Sprit monitor Fiat většina 6 pár 7, Fabka větší půlka šest horní třetina a sedm, dost i 8-9 takových u Fiatu moc neni. A všimni si pod 6 je Fiatů docela dost, ale Fabka skoro nikdo., podobně nad 7 je Fabií mnohem víc..
HTP ta na dálnici přes dojčland brala 10 , Panda když to kalí stejně rychle tak si vezme 7... A okresky pod 5 se s 1,4 Fabkou nedostanu ani náhodou, s Pandou v pohodě i na 4,5 (44kW, plynulá jízda na rychlostních limitech)
Fiat 500 si udrží cenu lépe, protože je to zvláštní autíčko, kterého nejsou mraky. Vybrat hezký kousek, nezanedbat údržbu a může to být hezké a zároveň, v rámci možností, praktické auto. Do města by se asi nejvíc hodil benzinový motor 1.2 51 kW, případně 1.4 74 kW by nemusel být špatnou volbou. Naopak s přeplňovaným 0.9 TwinAir bych byla opatrná. Naftovému 1.3 JTD bych se spíš vyhnula, sice asi není špatný, ale v tak malém autě nějak nevidím smysl naftové třináctistovky. Celkově bych se vyhnula automatickým převodovkám, pokud není pro automat nějaký zvláštní důvod. Jenom tedy nevím, jak snadno se Fiat 500 z roku 2010+ pořídí do 150 000 Kč, navíc je třeba počítat s nějakou počáteční údržbou.
Fabia II většinu lidí nijak neokouzlí. S motory je to taky slabší, pořizovací cena je často přemrštěná. S benzinovou 1.4 16V by ale taky nejhorší volbou nebyla, poruchová není ani Fabia II, ani Fiat 500.
Spíš než na rozhodování Fabia / 500 bych se zaměřila na nalezení zachovalejšího kousku s průkaznější historií.
Když jsem psala "opatrná", vztahovalo se to k části otázky "levný provoz"a "spolehlivější a méně poruchový". 0.9 TwinAir je, na svůj obsah, relativně výkonný, turbodmychadlem přeplňovaný dvouválec o objemu 875 kubických centimetrů. Sice není přímo nespolehlivý, snad i získal nějaké ocenění za nejlepší motor roku, má možná o něco menší spotřebu a je i silnější, ale za to není tak jednoduchý jako nepřeplňovaný 1.2, který snáz vydrží i částečně zanedbanou údržbu a hrubší zacházení, na městský provoz přitom dostačuje. Je pravda, že když napíšu "co v autě není, to se nepokazí", tak možná uvažuji trochu zpátečnicky a lehce nedůvěřivě, ale levný provoz není jenom spotřeba paliva.
U 0.9 je při koupi ojetiny asi víc rizik, takže je třeba vybírat opatrněji, ale to je můj názor a myslím, že při správném výběru je to povedený motor.
1,2 FIRE je osvědčený spolehlivý blbovzdorný motor s jednoduchým levným servisem, je to říjemný motůrek a je jich hodně. Oproti tomu Twin air má už turbo atd., takže drahý servis (rozvody atd.) a je jich málo, takže jakákoliv porucha bude za draho. 1,2 kdykoliv seženeš na vrakáči za pár tisíc - tyhle auto odchází na shnilou kastli, motor obvykle OK (běžně dává 300- 400 kkm - dal by i víc ale už tam shnije ta kastle) Twinair jako motor úplně marný být nemusí, ale z těchto dvou bych měl jasno (příp. 1,4 FIRE)
500 je líbivý holčičí auto, ale Panda je podle mne uspořádáním praktičtější. Technicky jsou hodně podobný.
Fiat 500 je v podstatě hezčí, dražší a méně praktická Panda. Jinými slovy Pandu ve stejném stavu koupíš levněji a užitná hodnota je vyšší. Ale pokud chceš dát přednost vzhledu, tak proč ne. Každopádně do města na nákupy je obojí téměř ideální.
Fabia je o něco větší, do města taky dobrá a na případně delší cesty přecijen asi lepší, než výše zmínění Fiati.
Panda ani 500-ka není pro stokilové chlapy, ti mají problém se tam vejít (ne na délku, ale na šířku), jinak je to prostorově velmi dobře řešené auto, jak se říká uvnitř větší než zvenčí, vepředu naprosto pohodlné a vzadu téměř totéž jako ta Fabia. Kufr malý, ale plný nákupní vozík se tam přesně vejde. Italové umí hospodařit s místem. A podélné parkování s Pandou je radost.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.