Nejste přihlášen/a.
Nabij akumulátor do plna externí nabíječkou.
poté zapni zapalování a změř napětí... mělo by být 12,6V
Poté nastartuj a změř znova napětí, mělo by být vyšší, minimálně 13,8V po chvíli od nastartování...
Pokud je nižší, tak je něco špatně...
Tak nám hlavně napiš, co jsi zjistil, a čím byla závada způsobena? Pokud tedy vůbec nějaká závada byla!
Takto provedené měření neříká vůbec nic. Aby se dosáhlo napětí kolem 14V, které má alternátor regulovat, musela by být jistota, že je baterie nabitá. Při dobré, ale neúplně nabité baterii se této hodnoty nedosáhne, protože má menší vnitřní odpor, než alternátor. Chybou je měření při volnoběhu. Při nízkých otáčkách nemusí alternátor dodávat plné napětí. Další problém je digitální měřák, který nemusí napětí na alternátoru ukazovat správně.
Problém je v tom, že na výstupu roztočeného alternátoru je na stejnosměrnu nepravidelná chlupacice a záleží na kvalitě převodníku v měřáku, jak to vyhodnotí. Dodnes si pamatuju na mou ostudu, když jsem se chtěl kdysi pochlubit digitální sondou HP a zbytečně vymontoval regulátor, protože neukazovala přesně. Pro domácí použití nedám dopustit na starou PU140 s roztaženým rozsahem.
Jde tu o pochopení činnosti alternátoru v síti automobilu.Jeho funkcí je dodávat proud do sítě vozidla.Protože proud reguluje regulátor ovlivňováním budícího proududo rotoru,ve statoru se indukují střídavý proud ,který se usměrňuje diodami a kromě napájení spotřebičů ještě dobíjí akumulátor.Kdybychom mohli měřit napětí na určitých místech naprázdno,naměřili bychom určitě vyššíhodnoty.Ale my bychom měli měřit spíše proudové hodnoty.
JB
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.