Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Panda se dusí

Od: marty* odpovědí: 16 změna:
Dobrý den, koupili jsme pandu 2009 je to 1.1 40kw při koupi auto jelo bravurně asi měsíc po koupi při startování rozsvítí motor a hned zhasne. Nastartuje se v pohodě ale když ji slapnu na plyn tak se pridusí. V autě je plyn tomaseto a tartarini. Klapku chci vyndat a umýt v naftě jestli to pomůže. Nevím po čem jít ale svíčky jsou nové, filtr nový. Palivak sem nenašel. Alternátor dobíjí 13.8v je to normální? Po čem jít poraďte zkušenosti s pandama. Diky

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

1x

13,8 je málo, spodní hranice... Mělo by být kolem 14.. Horší regulátor nejspíš..

Je tam plyn tak začni u plynaře.. Nejspíš má i hodně nalítáno, zaklepaný ventily, horší komprese.. I když tenhle motor běžně dává půl milionu km, ale plyn bez hlídání vůle ventilů ho může zabít dost rychle (zaklepaný ventil nedovírá a rychle se podpálí)...

Plyn u tohohle auto moc nechápu, žere mimo město v pohodě za 5 rovných..

Mmch. klasika u Pandy je vypálený konektor bodycomputeru (pod volantem vlevo, čedý) nejlíp předělat silový obvod na ovládací - přidají se dvě relátka a obvod přes konektor je jen spíná...Slabá je celá kabeláž ke světlům tak je dobrý natáhnout silnější dráty až do konektoru světel.. Výrobce nepočítal s denním svícením a v létě se to přehřívá..

marty*

Teda s tou kompresi jste mě zaskočil ale to by nešla plynule na 140km/h no ventily sem nekoukal jestli jsou zaklepáné. Budeme dávat dělat rozvody tak zkouknou i ventily. Jen mi nejde do hlavy ta kabeláž a všechno proč to udělali a tolik lidí to chválí že to je prditko na kolech.. dění svícení vyresim ledkama a bude klid. Svítí to teda málo i když jsem obrousil světla tak proti služebnímu Berlingu to je strašnej rozdíl. Pandu jsme koupily za 10tis. A má najeto 250tis km plyn je tam pouze 6let.
marty*

Ještě se zeptám takový motorek sem nikdy neměl jak často se mění olej? Mohu použít 5w40 mám ho zadarmo tak se ptám. Jo a dnešní pocity z jízdy na benzín to trošku pridusí ale párkrát proslapnu plynový pedál a dobrý a na LPG to chcípne a v křižovatce při rozjezdu si raději dávám na benzín a prepnu za městem. Může to dělat volnobezny ventil? Alternátor koupím raději nový. Tahle nemá body computer je to základ s klickama bez centralu a je tam posilovač řízení s city modem. A to je všechno ukazuje najete km a celkově takže snad sem body computeru utekl. A nemrzka se dává g13 růžová? Teď asi doleju destilku ale na zimu chci mít nemrzku abych ji neposlal pod DRN

Ježděním přes léto na destilu ji pomalu pod drn dostaneš. Chladící kapalina chrání mimo jiné před korozí. Klidně foukne těsnění pod hlavou.

Olej měnit každý rok nebo 15 000km (já mění v 10 000 benzín/nafty).

marty*

Myslel jsem trochu dolít protože není ani v minimu. Právě že g13 růžová má výborné vlastnosti jenže kde koupit když člověk jezdí do práce ve 4rano a dělá do šesti asi poštou tak zatím trochu destilky neuškodí ne?
14.05.21 07:39

dolít jo.

asd1

Rozvody moc řešit nemusíš, tenhle motor se nemůže potkat (ventily nedosáhnou na píst), takže pokud rupne řemen tak natáhneš nový a jede to. Jinak materiál na rozvody ca 1500 i s vodní pumpou a výměna primitivní že to zvládne i lama. Změřit vůli ventilů neni od věci, u plynu se často zaklepávaj ventily, i když Fiati s tim problém moc nemaj...

Olej 5W40 OK, měnit po 10kkm/ 1 rok, je ho tam jen 2,7 litru tak víc kilometrů nedává.. Ten konektor tam nejspíš mít budeš i v tom holobytu, je dobrý to předělat

SVĚTLA: Nesvítí p/...

Panda je skvělý auto, ale jako každý auto má i mouchy a ty světla jsou jedna z nich.. Po předělání to i líp svítí (je o něco vyšší napětí na žárovce. Hodně to zlepší i kvalitní žárovky, z levných Lidl +100%, z dražších Osram Nightbreaker (ale o moc líp než Lidlovky to už neni). Světla po přeleštění je třeba stříknout lakem s UV filtrem, jinak brzy zase zažloutnou. Nebo dát rovnou nový světla, pak máš i nový paraboly uvnitř..

Chladič dolít nejlíp rovnou nemrzkou, pak to nemusíš řešit na podzim.. Koupíš u každý pumpy i ve dvě ráno...

Plyn je u toho spíš otrava než výhoda.. Vzhledem k tomu že bazarový motor seženeš do 5k kdykoliv (tyhle auto odchází na shnilou kastli motor obvykle OK), tak nemá moc smysl nějak řešit jakoukoliv dražší opravu nebo údržbu, prostě přehodíš motory a jede to dál

Posilovač - nepoužívej CITY režim, servo pak má velký odběr, altík to nevykrývá a můžou vznikat napětový špičky který odpálí ŘJ.. U posilovače často odchází snímač natočení volantu, díl ca za 1500, výměna jednoduchá jen se musí pak diagnostikou nakalibrovat středová poloha (to je asi největší moucha Pandy/ Punta, řekl bych že to potká tak třetinu aut.. Příčina hlavně vibrace od našich super silnic a vydřou se odporový dráhy v tom snímači

Gumid - 15kkm je moc, to t amalá náplň nedává.. I když tenhle motor je hodně blbovzdornej a stačí mu snad i mazut

Já měním na svých miláčcích 7-10tkm, ale to by mě tu někteří za názor ukamenovali.

asd1

Tak třeba u 1,2 HTP je výměna po 7kkm nutnost díky katalyzátoru na bloku motoru (olej se přehřívá jak u závodního auta

Já se snažim obecně měnit po 10kkm naftu a max. po 15kkm benzín, u FIRE je ale malá náplň oleje tak je lepší měnit častěji, těch 10kkm je rozumná hranice.. Filtr Mann za stovku, olej stovka za litr (leju tm HX7 10W40), výměna primitivná a rychlá záležitost.. On má olej navíc zadarmo.

14.05.21 11:57

fuj HTP

 

marty*

Takže Vás všechny zdravím a přináším nové zprávy. Dušení bylo podtlakovou hasičskou v T spojce. Jelikož sem n měl hradisku náhradní tak sem udělal napojení přes měděnou trubičku. Auto ožilo už pri plným plynu nedusi ani nechcipe ale něco se mi ještě nezdá. Když sem jel dnes do práce tak mi to na chvíli přestalo táhnout ale byla to jen sekunda a hned se chytila něco se někde pricpava. Na LPG jee lep jak na benzín . Ventily se dnes zkouknul a jsou v pořádku podl vůli co říkal automechanik jen že se jezdilo dlouho na olej takže škvarky z oleje dnes sem olej vyměnil svíčky filtry a je to znát.
Zapomněl sem dodat že jsme koupily alternátor AS/PL řady premium ale na kostře je napsáno Magneti Marelli tak sem z toho celkem mimo al j nový se zárukou poměrně těžký . Jako dárek jsem dostal klínový řemen Gates Vmicro. Původní altik je jak po patině ale jak bude počasí jde ven a bude tam aspl. Na papíře s hodnotami udávají 90A ale má to být 65A to by neměli vadit baterie je 55Ah Varta Silver
asd1

Tan altík je repas, takže loterie z jak kvalitních dílů.. Magnetti to byl předtim .. Musel bys demontovat a kouknout přímo na regulátor, usměrňovač, ložiska jaký je výrobce dílů pro repas..

Dop. VIF do benzínu - čistí od karbonů, funguje i jako stabilizátor paliva (s plynem bývá benzín v nádrži dlouho, biosložky se rozkládají a zalepujou trysky vstřiků apod.)

Výpadky tahu můžou být z několika příčin, normál to neni...

 

marty*

To není normální a asi mám viníka. Odvětrávací hadice od víka ventilů byla opět plná nějakého spáleného oleje. Tak jsem sundal víko ventilů a zhrozil. Nemám nafoceno ale tam bylo bahna prostě jak po smažení řízků na pánvi. Samozřejmě sem nové těsnění neměl tak pomohl starý dobrý silikon a zatím je klid. Víko ventilů jsem nejdříve postříkal přípravkem na čištění EGR ventilu a to pomohlo následně víko umyl benzínem a zatím je to dobrý a táhne to jako předtím. Ono chtít po 250tis.km motoru zázraky asi nejde. Po nastartování se ozývat klapání jak u naftaku. Takže musím ještě vyměnit olej byl mi doporučený 5w30 předtím tam byl 10w40 že bude hned znát rozdíl,ale to auto není na volnoběh skoro slyšet tak co se změní uvidíme.
asd1

Asi to jezdilo na mazut, mohlo být i přidřený nedostatkem oleje/ přicpáním olejovýho kanálu apod., proto může klepat... V manuálu je výměna po 20kkm snd (nebo 15?) a to ten olej nedává ani náhodou.. Měnit po 10kkm/ 1 rok. olej 5W nebo 10W40 je prakticky jedno, rozdíl je hlavně za studena 5W je řidší, za tepla podobný.. Příznaky těsnění hlavy nemá? (žlutobílý šlem v oleji)

Tenhle motor je ale jeden z nejlepších vůbec, běžně dává 500 kkm. Těch 250kkm je pořád v pohodě, tim to neni. Ale mohla ho zabít špatná údržba, honění za studena apod.

Vzhledem k ceně bazarových motorů kdy ho kdykoliv seženeš do 5k i s dopravou nemá smysl jakkoliv víc investovat (generálkovat motor), to bys znásobil hodnotu vozu Nebo vezmeš shnilý auto s dobrým motorem za odvoz, přehodíš motory a kompletní vrak pošleš do výkupu a ještě dostaneš 2k.. (mínus přepis samo, takže budeš na nule, příp bez přepisu přijedeš k prodejci, na místě přehodíš motory a šup ekolikvidace bez přepisu, někdo může mít zezadu zbořený na zahradě apod.

marty*

Zdravím, tak žlutobílý slem to nebyl ale něco jako mazut je přesně vystiženo. Auto táhne a jede dobře a při rozjezdu se pridusoval díky krokovemu motorku asi unavený Plunger. Tak zatím to jede odspoda takže nebudu řešit ale olej se používal Castrol teď sem koupil mobil, protože mám z práce slevu . Proto se ptám jestli 5w40 nebo 10w40 díky za cenné rad.
asd1

NZ

Z více stran jsem slyšl že Castrol hodně karbonuje, možná proto takový mazut..

Do 1,2 44kW leju HX7 10W40 a je v pohodě.. 5W40 může být taky (viskozita za tepla je hodně podobná jako 10W40), tomuhle motoru stačí prakticky jakýkoliv moderní olej xxW40 A3

Možná bych příští výměnu urychlil a měnil už po pár tisících km, obzvlášt pokud máš olej zadarmo.. A teď bych obětoval tak litr oleje a udělal proplach - vypustit olej, nalít litr novýho (stačí aby byl sací koš pod hladinou), chvíli protočil.. Pak vypustil, teprve pak sundal filtr atd.

Filtr nejlíp Mann W610/3, stojí stovku..

Olejový filtr MAN/...

Klepání po startu bude mechanický a asi bych to neřešil, při zhoršení jiný motor nebo celý auto...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]