Nejste přihlášen/a.
U benzínu víceméně normál a naopak spíš výborné, u nafty to je problém. Buď ucpávky turba (extrém je že motor jede na olej a nejde chcípnout, musíš to zastavit přes kvalt, jinak jde motor samovolně do toček až vyběhne klika z bloku nebo se zadře ) Nebo přes kruhy/ gufera ventilů.
Na vině můžou být dlouhý výměny oleje, 15kkm je moc. Lepší je po 10kkm.
Opravy drahé - repas turba, překroužkovat, nový gufera; výsledek nejistý... Pokud zbytek auta neni v dobrým stavu tak se toho zbav dokud to jezdí..
To ti spíš doje..ou.. Tady to moc nezjistíš, musí se pokus - omyl = dáš nový gufera ventilů a sleduješ jestli olej žrát přestalo... Když ne tak nový turbo (nebo kvalitní repas) a zase sleduješ, když ani to tak překroužkuješ motor.. A pak nastupujou radosti jako trhlinka v bloku, těsněním hlavy z olejovýho kanálu do motoru atd...
Kontrolou moc nezjistíš, resp. kontrola aby měla smysl tak je drahá, např. pro změření ložisek turba ho musíš rozhodit, změřit opotřebení válce/ kruhů taky demontáž atd. To už se rovnou automaticky dělá repas/ nový díly.. Pokud to neděláš sám, tak lítaj desítky tisíc..
Jestli píská tak bych šel nejdřív po turbu... Obecně ložiska maj velkou vůli a přes ucpávky prolíná olej z ložisek ven buď do výfuku nebo do sání..
Buď opravdu kvalitní repas nebo rovnou nový turbo. Spousta repasů je parodie na práci a osobně bych se přikláněl k novýmu... Hlavně pokud píská tak to znamená vibrace = možnost únavových trhlin na lopatkách. Když kus lopatky vletí do sání tak to rozmydlí motor..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.