Nejste přihlášen/a.
U starých motorek bývalo dynamo, u motorek s magnetem se používá jako generátor napětí dalších cívek z magneta a jak píše kolega tak u motorek je alternátor, ale funguje trochu jinak. U automobilů (moderních) je regulace napětí provedena tak, že pomocí komparátoru napětí z výstupu a regulátoru je buzen přes kroužky rotoru buzení (tedy stejnosměrný magnetický obvod) a to funkcí ON/OFF, regulátor a usměrňovací diody jsou součástí samotného alternátoru (mimo snad staré Š120) a u motocyklů bývá tak, že generátor má jen vývody třechch fází a nemá vyvedené el.buzení, rotorem je pernamentní magnet. Regulaci provádí kouzelná krabička - regulátor ve kterém je rovnou i usměrňovač s PWM regulací..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.