Nejste přihlášen/a.
Olejem to nebude. Podle popisu bych hledal na "prsou" motoru. Především vodicí a napínací kladky, alternátor, popř. kompresor klimatizace. Tipoval bych to na některé ložisko v uvedených částech motoru.
Ovšem pokud je to u "Feldy", pak je výběr omezený. Alternátor a na Feldě to může dělat i vodní pumpa. Rozvody to nebudou.
Ano, řemen to může být. Ovšem netvrdil bych, že porucha nehrozí. Jednak může prasknout ten řemen a jednak primární závada může být přidřené ložisko (alternátoru spod.) a to se může brzy vysypat. Takže bych to nezanedbával a snažil se o nápravu.
@zdenek2: Ložiska v převodovce nehvízdají. Pokud dojde k závadě v převodovce at už v ložisku nebo v pouzdrech, pak převodovka obvykle doslova ječí.
V motoru jsou až na výjimky kluzná ložiska, ne valivá. Kluzná ložiska nehvízdají.
Přikláním se k tomu řemenu. Starý řemen může mít problém utáhnout po startu alternátor, který musí rychle nahradit náboj baterie, spotřebovaný při startování. Zkuste především "babskou" radu - mázněte řemen klasickým mýdlem (ne tekutým!). Pokud hvízdání zmizí, vyměňte řemen, pokud nezmizí, je třeba pátrat dál.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.