Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Skelná vata do autobaterie

Od: boby odpovědí: 24 změna:
Dobrý den, jsem člověk co si furt něco dokazuje. Na netu jsem nic podobného neviděl a tak se zeptám . Mám baterií banner 30Ah/300A do zahradního traktůrku. Problém byl, že po zimně už nenadtartovala. Baterií jsem regeneroval nejdříve recond na ctek xs5 a to nepomohlo.. další akce vylití elektrolytu a čištění desek krystalickou sodou v ohřáté Demi vodě. Elektrolyt mi nový nikde neprodali jen na živnost tak sem dal starý .. k dotazu. Jde mi to dostat do baterie nehořlavou vatu a udělat takové AGM do vaty nalít starý elektrolyt. Je to možné? Zlepší se startovací proud a kapacita? Nabijim teď destilku čistou o 0.5A proud obráceně polaritou je možné nabít baterii obráceně? Děkuji předem rád experimentuju

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

"Nabijim teď destilku čistou o 0.5A proud obráceně polaritou je možné nabít baterii obráceně?"

Nabít nikoliv, zničit stoprocentně. Odneste to, co jste z baterie udělal do sběrného dvora a radši v podobných experimentech nepokračujte, než způsobíte nějaký malér (viz s trochou nadsázky "siroko" dnes v 5:47).

 


3x

No, ono je to tak, že se starou baterkou se sice dá leccos udělat, ale řekněme si to na rovinu, v paneláku to asi nepůjde. Celkem pozoruhodné video, ne přímo návod, ale řekněme jiný pohled na repasi


 


2x

Najdite si zberny dvor a tam tu znicenu baterku odovzdajte, priroda sa potesi.

Ak sa niekde pise, ze AGM obsahuje sklene vlakna, neznamena to, ze ak ich nejako (ako? !) dostanete do aku, tak sa zmeni na AGM. Tie vlakna musia byt z vyroby instalovane medzi elektrody a celkovo musi byt konstrukcia aku tomu prisposobena. Hlavne nikdy v buducnosti nerobte pokusy s litiovymi aku !

 

jabraka*

2x

V jednom předešlém příspěvku jsem popsal,co vše likviduje akumulátor.Protože jsem se před pár lety možnými opravami akumulátorů zabýval,mohu říci,ře jakékoliv domácí inovace jen uškodí.Je nutno si uvědomit,že klasická baterie obsahuje desky z velmi jemně porovitého olova.Každá snaha na ně mechanicky působit,a to spaní skelné vaty mezi články je hodně drsné,znamená značný úbytek hmoty a omezení kapacit,Zrnka se také dostanou mezi desky a působí drobné zkraty..Pokud se vyleje elektrolyt,což je kyselina sírová P.A o vysoké čistotě,a vyrobí se 35 % zředění,nemůže se říci,žeje to v pořádku.Hustota elektrolytu kolísa podle toho,zda je baterie nabitá,či vybitá.V jakém je stavu baterie před rozrbráním?pokud není soulad mezi hustotou elektrolytu a stavem elektrod,dojde k trvalé destrukci článků.

Takže,platí:Se starou baterii do sběru a koupit novou.

A provozovat ji přesně podle doporučení odborníků,tím se její životnost uidrží na snesitelné době.

JABRAKA

 

sirokko

1x

Tu vatu tam budete cpát nalívacími otvory? Technologie výroby je principielně trošku jinde.

Prosím vás, nebuďte dětinský, ten akumulátor je v háji.

Najděte na eshopu příslušnou autobaterii už připravenou k použití a máte klid a ne dělat pokusy, kdy můžete přijít třeba o oči.

 


1x
Není to možné.
U Agm akumulatorů jsou elektrody více legovány, doma to těžko uděláte.
Vata vám neudělá větší startovací proud.
U dlouhodobě vybitích akumulátorů je chemický proces nevratný, navíc jestli elekrtolit zmrzl tak elektrody jsou mechanicky poškozeny a zkratovány.
Mabíjeni opačnou polaritou jste definitivně dokonal poškození akumulátoru.
Příště si nejdřív přečtěte knížku nabíječe a nabíjení z r. 1987

 


0x

Děkuji předem rád experimentuju, ale asi bezhlavě...

Skelná vata funguje jako separátor k vůli velké ploše desek. Právě velká plocha desek zvyšuje kapacitu baterie.

Vata ji nijak nemůže zvyšovat.

sirokko

Asi flexou odřeže vrchní dekl aku, rozebere desky, místo separátorů tam nacpe plátky vaty, sdělá to dohromady. Načež zjistí, že mu to zpět zandat nejde. Tak to tam nějak narve, odřezaný dekl přilepí. Když to zapojí na nabíječku, tak se aku začne nafukovat až bouchne, kyselina se rozstříkne po garáži, vybuchnou výpary, barák blafne, přijedou hasiči a večer to bude ve zprávách.

Ale každý experiment je spojen s rizikem.

 

riva

0x

Když experimentovat, tak tak, aby výsledek měl šanci byl lepší, než originál a naučil jsem se něco nového. Tady bych šel cestou nahradit olověnou baterku baterií LiPo/LiFePo a podobně - třeba složenou z článků a její dobíjení přes BMS s balancováním mezi články.

Tazatel bude spíš malý chemik a s elektřinou nemá nic.

Jinak by nevymýšlel u 30Ah prcka skelné vaty co zvýší kapacitu, atd...

 

boby

0x

Všem děkuju za přízpěvky. Na videu někde z kazachstánu jsem mohl nechat oči,opravdu umělec a ta nabiječka taky dobrá.

Takže baterie má na svorkách 12.6V. jak je to možné že se nepoškodila ,ptrotože jsem to nabijel malým proudem ,který nic neudělal . Po zapojení na zátěžák je KO ,takže zítra to udělám jako tento youtuber


jak je možnéže má 12.6V a neotočí starterem?

V práci dělám s kyselinou sírovou dokonce 98%,kterou asi málo kdo z vás uvidí na vlastní oči. Vata byla jen nápad takže to se zamítá,ale se sodou to chci zkusit . Mam jestě dvě baterie . velkou 180Ah a 72Ah takže o baterky bych nouze neměl. Kyselina se lije při míchání do destilky nebo demi vody a používám silný plexi štít takže oči v pohodě.

lion a Lipol už mam za sebou BMS také. Napadlo mě postavit baterii s Lion 18650 ,ale nemam bodovačku a tyhle pokusy jsou mimo mě.

"...jak je to možné že se nepoškodila"

Proč si myslíte, že se nepoškodila?

"...jak je možnéže má 12.6V a neotočí starterem?"

Tot prosté, milí Watsone. Protože je v hajzlu.

Vždyt píšu. Malý chemik .

Napětí při proudu naprázdno a napětí při proudu se startérem bude jiné.

 

boby

0x

Takže sem dnes dokončil experiment se sodou a byla to celkem podívaná. Krystalickou sodu sem nechal povařit a lil jsem jí do baterky po té,co jsem vypustil elektrolit vrchem . Vše probíhalo za přísného dozoru ,kdyby se mi udělalo blbě abych tam nezustal sám. Baterie se vyšuměla ale jako že pořádně. Poté jsem baterii propláchl destilku a po vylití horkou vodou pod tlakem a co z toho vyteklo jsme nevyfotil ale humus na Ntou. Elektrolit sem nalil původní a přečištěný od usazenin. Baterie měla po nalití 12.2V ted nabijim správně + pol - pol ne obraceně. Nabijim 1A při 14.4V tak a zítra dám vědět co ukázal zátěžák. Vše jsem nalil do PE/HD kanistru a zítra sjedu s nebezpečným odpdem,ještě se zeptám když soda neutralizuje elektrolyt tak asi nejde nalít jako běžný odpad.

Ten humus bylo vyloučené olovo z desek. Aku bude mít menší kapacitu než měl jako nový.

Pouze o elektrolytu to není, ale hraj si

Chvalim to odovzdanie do nebezpecneho odpadu.

virgill

"Vše jsem nalil do PE/HD kanistru" i tu teplou vodu kteru jste to proplachoval?

 

 

jabraka*

0x

3Neutralizace sodou nemá žádný význam.Po zoufalém činu tam zase naleješ kyselinu a rozdíl je jen ten,že jsou povrchy desek - elektrod poškozeny mechanicky-Jelikoř je povrch olověných desek aktivován injektáží kovových iontů vápníku adalších prvků,těmito zásahy se to zlikviduje a je po ní.Výplachy mají jediný klad.Odstraní drobné olověné částice,které jsou usazeny na dně,ty mohou způsobovat zkraty,keré hodně snižuji kapacitu aku.

jB

Zkrat nesnižuje kapacitu, ale startovací proud co aku dodá a navíc zvyšuje samovybíjení.

Kapacitu ne. Ta je dána deskami a jejich plochou.

 

boby

0x

Takže výsledek: Baterie je samozřejmě nabitá a ukazuje hodinu po odpojení nabiječe 12.6V. Na zátěžáku Yato ukazuje 6V a šumí desky u + polu.(předtím šel zátěžák až na 0v takže něco se stalo) Při zapojení na H4 halogenku to nešumí ,takže dostala své místo jako živitelka fotopasti. Víc už s tím neudělám ani dělat nechci.

A to vsetko mohlo byt ovela lepsie bez tych cirkusov okolo, baterka by dala vacsi prud a vydrzala viac. Takto je znicena na hranicu moznosti, este dobre, ked fotopasca nema velky odber.

asd1

A čekal jsi něco jinýho? Že je chcíplá bylo celkem jasný... Spíš je zázrak že vůbec funguje

Ta indická baterkárna je dost dobrá (nebo kde to je - odkaz od Promona)

boby

Pravděpodobně jste nečetl co jsem psal. Před pokusem zátěžák (po dobití baterie) ukazoval 0V a ted 6V . Podle selskýho rozumu je to lepší ne? Po zapojení baterie na CTEK MXS5 byla baterie v pořádku. Potom švédové vědi prt ,když je to tak věhlasná značka. Baterii jsem dostal od souseda s tím,že jí bude stačit recond jako mojí vartě silver ,kterou to oživilo a v autě s malým motorem renault kangoo 1.2 to ještě slušně zatočilo i v zimě. Tady byl problém jiný a větší a recond nepomohl tak jsem bádal . A "KDO SI HRAJE NEZLOBÍ "

asd1

Proti bádání nic nemám (jestli to tak vyznělo).. Akorát pro fotopast bude finančně výhodnější tohle dát do výkupu a pořídit normální baterku - tady se dá čekat rychlý samovybíjení = budeš to furt dobíjet a když ne tak během chvilky chcípne i pro tu fotopast..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]