Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Favorit/Forman - bezpečnost

Od: host odpovědí: 46 změna:
Čím dál častěji vidím na netu Favority a Formany v pěkném stavu a lidi je kupují a i s nimi jezdí. Zajímalo by mě, jak velké je riziko smrtelné nehody u těchto aut bez airbagů a ABS.

 

 

46 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

No jo,takže já jsem asi mrtvý. Běžně používám auto, staré přes padesát let, úžasných 32 splašených koní, bubnové brzdy, u kterých mě mrzí, že jsou hydraulické, radši bych lanka... Posilovače to nezná, pytle by se nevešly, asistenty nepotřebuje. Jen světlomety na baňku jsem upgradoval na halogeny... Roční zákonná pojistka 600kč


doplněno 08.04.21 22:40:

VW brouk, ten původní. Podle not r.v. 1965, v reálu pro znalé "poslední němec,rovnosvětlo". Na běžných papírech, netlačil jsem ho na veterána...

Můžu se ze zvědavosti zeptat, co máte za krasavce?
ladis*

Berger, nejses ty ten jak ma auto vrakac?

Co to bude to bude nejaky eMBecko? Vyhidu to ma i v postapo, nastartujes klikou )

 


2x

Nelze říci. Bohžel záleží na článku mezi sedačkou, volantem a pedály.

 

zaseja

2x

Možná menší, než s novými auty, protože nemají tak velký výkon a nekupují si je nabuzený mláďata a navíc jsou to skoro bezporuchový auta.

break

To je úplná kravina

Nabuzený mláďata ve Fábiích 1.4MPi 8v nebo HTP co těm střepům šlapou na krk fast and furious .

Právě, že je to naopak.

break

Není to tak dlouho, co si jedu pianko svých 120 km/h a najednou mě začala předjíždět oklepana Felicie plná mladejch zobáků. Těch 50kw bezpečí je strašně moc fajn

 

ladis*

1x

Jak velke bylo riziko tehdy v dobe uvadeni favorita 1988 na trh? Kolik bylo mrtvych?

dnes mladata potrebuji prilbu, aby mohly sednout na kolo, inu, ten jejich melky mozek nutno nejak chranit.

 


1x

Při srážce s ženskou v SUV co jede prostředkem silnice s mimískem je riziko velice značné a pokud se nejedná přímo o smrt, tak invalidní vozík tě nemine.

Ovšem takové SUV proti tanku nebo kamionu nemá šanci, tudíž SUV je velice nebezpečné auto?

motak
Šance, že při jízdě v suv potkáte ceste tank je docela malá. Šance že ve favoritu potkáte na cestě auto s mnohem větší hmotnosti se blíží téměř jistotě.

Psal jsem tank nebo kamion. Ono to totiž výjde pro SUV na stejno. Akorát tanku se nic nestane.

Kolego stane-poškrábe "lak" a připadně pozohýbá p.blatník.

Nio stalo se- jeden mlaďas s dívkou vedle sebe ve fiatu 125p vjel pod tank (řidič + a slečna to přežila s následky).Z dalšího T stanicí volali zda-li ví co udělal-odpo- Soory,najel jsem na obrubník! PS v rámci nacviku plné mobilizace vybraných útvarů a následného velkého cvičení celého svazku, jeli v bojovce, tj zavřeny poklopy , onen řidič fiatu neuposlechl signál STŮJ regulovčíka!

09.04.21 10:31

 

motak

0x
Pokud se srazi dává favority, tak to bude něco jiného, než když se potká s nějakým normálním autem...

 

petrovic

0x

Dle meho nazoru, takove auto uz z hlediska bezpecnosti nepatri do dnesniho, husteho, nekdy chaotickeho provozu. Favority jezdily v dobe, kdy provoz byl x krat mensi nez dnes. Jako decka jsme obsadili u nas ulici a hrali fotbal. Projelo jedno, dve auta. Dnes na te ulici vydrzite sotva 5 minut a uz nekdo zase jede. V pripade nehody s bud rychlejsim autem, nebo nejakym suv, mpv vas to ve favoritu zmackne jak konzervu.

ladis*

A to pritom je spousta retardu, kteri vykrikuji, jak se mame spatne, jak jsme zadluzeni a ze ani auto si dovolit nemohou apod. )

petrovic

No, tech Vasich "retardu" je mraky. Jak si kdo udela, tak ma. Zase na druhou stranu je mraky lidi, co ma barak na hypo, drahe telefony na splatky a auta na leasing. Jako jo, prijmy na to maji vysoke, ale netvrdil bych ze zrovna tota cesta je ta, jo mame se fajn. Ja se dobre rozhodne mam, co ja, cela ma rodina. Ale kazdy to dobre, ma dle jineho meritka ze. Pro me to je bez starosti, dluhu, stresu. Mam 15 let starou karu, 20 let starou motorku, ale je to zatracene fajn.

el
U nás, ale nemáme chaoticky provoz, chce se to zajít podívat i jinde do světa. Co jezdí a v jakém žalostném stavu jetreba v Asii a to nemluvím o chaosu.
Jasně, v případě nehody to řidič odnese víc než v moderním voze, ale to by člověk mohl rovnou zůstat doma, protože kdykoli se může stát cokoliv.
Já s favoritem nevidím problém, pokud je vůz udržovaný a v dobrém stavu.

 

jabraka*

0x

Jezdím 60 let s podobnými auty bez airbagů ,najel jsem se svým řidičákem 150 000 km celkem s pěti Škodovkami a neměl jsem jedinou ani krizovou situaci.Proč bych se měl zabývat možnostmi smrtelné havarie?Je jasné,že to není v autě,ale vždy v řidiči.

JABRAKA

petrovic

150 tisic kilometru za 60 let? V aute mam ted, ( je mi 39) nejakych 80 tisic a za riditkama motorky mam po Evrope 100 tisic

ladis*

Asi travite vetsinu zivota na silnici. Jiny zase v hospode. To se divite nebo porovnavate nebo co a to je ta svoboda, za komara jsi mohl mit tak leda eMBecko, 5% mohlo mit neco z tuzexu nebo ciziny

petrovic

Prekvapilo me to, 150 tisic za 60 let je v prumeru 2500km za rok. Ja rozhodne netravim vetsinu casu na silnici. Tim myslim, ze v pripade Jabraky pri najezdu zhruba 2500km rocne je opravdu mala sance na nehodu, proto neuvazuje smerem vyssi bezpecnosti. Chapes?

ladis*

To pocitas od 1. roku nebo mu je uz 80?

petrovic

Pise ze jezdi 60 let. Kdyby to bral od 18, tak tipuji 78 let.

Hoši, to jste si ještě nevšimli, že tento pán tu v odpovědích často píše ptákoviny? Neberte to vážně.

break

On píše jen odpovědi často s nulovou vypovídající hodnotou. Dal vetsinou nereaguje, jen naseká odpovědí jak Bata cvičky a nic víc. Ale aspoň se pod tu pí*čovinu podepíše

Jako naskákat za půl století 150000km je fakt výkon. To se nedivím, že nikdy žádnou křížovku nezažil

 

honzin*

0x

všichni máme právo na svůj názor. Ale pravdu mají ti "pesimisti"tady. Nechci se opakovat. Jde o hustotu provozu, mentalitu řidičů, stále více velkých a těžkých vozů, kde jezdí nevyježdění a nevyblbnutí řidiči... Takže stará auta JSOU rizikovější.

Před lety jsem jel na služební cestu od Brna na Ostravu. Ten den byl hodně zvláštní. Kdo z Vás si pamatuje ten rozhodný okamžik, kdy na R46 dali všude stovky, osmdesátky a začali předělávat svodidla? Pěkně jsme z toho byli nakrknutí... Ale tehdy tam jedna pipina u Kauflandu zabila najednou 6 lidí. Klidně můžete říct, to se mohlo stát kdekoli a s jinými auty... Ano mohlo. Ale pro mě je otázka z úvodu prostě vyřešena. Nechodím smrti napřed...

lidovky.cz/...

ladis*

A co tim prokazujes, ze tezsi bmw rozbilo lehci felicii? O jak prekvapive, takze to neni o "modernosti" auta, ale o vaze a proto si panicky kupuji SUV?

honzin*

tvrdím pouze to, že každé technické zařízení, včetně auta, je poplatné době svého vzniku. Určitě nemusíme diskutovat o deformačních zónách Favorita, Felicie a dnešního auta stejné třídy. To je vše.

ladis*

Ale ta pani v tom BMW take zemrela, nebo ne?

Pokud v té fledě neporušili předpisy a nejelo tam 5 dospělých + jedno dítě, pak musel zemřít i někdo z bafíku!

 


0x

Samozřejmě nová moderní auta jsou z bezpečností úplně jinde... Taky je velmi vysoký provoz než v době vzniku třeba Favoritu. Mnozí mnohdy spoléhají u moderních vozidel na různé asistenty, ale fyzikální zákony platí vždy a není vše 100%.

Když pominu mladé nevyzrálé závodníky, tak dalším problémem jsou staří lidé kde by již někteří ani neměli sedět za volentem. Samozřejmě se to dotkne nás všech. Ale je to tak, často ty nejdrastičtější nehody jsou s tím spojené, né třeba s rychostí, ale ze základnímy předpisy...

To že někdo odjezdil v dnes již historickém vozidle je pěkné, ale sám bych se bál jen na to pomyslet. To že jezdím opatrně ještě neznamená, že nemůžu mít dopravní nehodu a ono být třeba mrtvým neoprávněně z důvodu cizího zavinění taky není moc lichotivé... Proto bych v dnešní době nechtěl, aby moje děti jezdili ve Favoritu a už ani né ve Felicii. Pro dnešní provoz to jsou celkem dost pro život nebezpečná vozidla.

Není sice vše jen o vozidle, větší část je o štěstí... Ale je třeba tomu štěstí jít trochu naproti..

ladis*

A proto detem koupis tezke BMW a toho Faborita das do bazaru, aby se v nem zabil nekdo jiny, moudre.

petrovic
Hiawata nic nepise o davani favoritu na bazar a kupovani detem bmw. To je zas diskuze toto.
ladis*

"Pro dnešní provoz to jsou celkem dost pro život nebezpečná vozidla." Jo to je fakt, nemaji bocni a hlavove airbagy.

Drive deti jezdili na trakari, zajimalo by mne, com to je, ze se tak bojime o deti, versus drivejsi doba?

Felicie je 100x bezpečnější, nežli nějakej Ligier a přesto je dětem někdo koupí už v 15ti


ladis*

Tem havaroval i server pri patku ligier.cz/...

 

makk

0x

A zajímá vás to statisticky nebo podle Euro NCAP? To je totiž zásadní rozdíl.

 

host

Zajímá mě to podle Euro NCAP.

 

fik

0x

Favorit těžko bude mít test od euro NCAP,myslím že to ještě neměla ani felicia. Hlavní riziko smrtelné nehody je díky mezikusu mezi volantem a sedačkou. To je 70%...dalších 25% je to že musíš myslet i za ostatní,předvídat a nenechat se zaskočit vývojem situace. Pouze 5% jsou situace u smrtelných nehod které nedokážeš ovlivnit.

Jezdím ve felcii,což je favorit new face,taky bez bagů a ABS. K současnému dni naježděno za 9 let vlastnictví 190 tis km,celkově 345 tis a nějak se toho nebojím. Možná tomu někdo nebude chtít uvěřit ale vozím tam i ženu a půlroční dcerku a nemám žádný větší strach než v jakémkoliv jiném autě

Felicie od roku 96-97 jsou daleko více vyztuženy než Favority. Na Fabii nebo Octavii to ovšem nemá.

 

ladis*

Taky kolik ta fabia vazi proti favo, feli

No chtěl jsem říct, že Fabie a Octavie jsou vyztuženy daleko více než Felicie. Ale Felicie od roku 97 jsou vyztuženy mnohem více než Favorit.

Váhu nevím, ale ty nosníky jsou vidět po otevření kapoty. Chladičové stěny jsou celkem 3 typy dle vyztužení stejně jako 3 typy výztuh pod nárazníky.

Vyztužený nosník

amd-autodily.cz/...

Slabý nosník st. typ

amd-autodily.cz/...

Uchycení st. typu výztuhy nárazníku je na dvě ouška a 4 šrouby

Uchycení nového zesíleného typu je ze současnosti jak se to dnes používá. Tedy na příruby jako nárazníky na vagónech vlaku na 6 šroubů

ladis*

Hergot ty mas znalosti, ty jsi auto klempir?

a vis na kolika sroubech M16 byly uchyceny stropy ve WTC? Na dvou Proto tn palacinkovy efekt. Sloupy se rozjely teplem a ty dva srouby utrhly jak nic

St. typ působil na 4 šrouby střihem.

Nový typ ty šrouby vpodstatě ani nepotřebuje, ale asi stále nechápeš a nikdy nepochopíš konstrukci deformačních zón moderních aut. Ono se to totiž takto od Felicie používá dodnes.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]