Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ulomeny odvzdusnovaci sroub

Od: dolezal odpovědí: 33 změna:
Zdravim,chtel jsem odvzdusnit brzdy ale ukroutil jsem sroub hned nahore,chci se zeptat zda s autem mohu dojet do servisu,bude vadit ze srou nema konec nebo uz bych s tim jezdit nemel? Dekuji

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Pokud neuniká brzdová kapalina, klidně dojeďte. Pokud jste šikovný, šetřete peníze, doma to rozeberte, sundejte třmen s ulomeným šroubem a dejte odborníkovi - soustružníkovi. Ten šroub odvrtá, protáhne závit a třmen bude jako nový. V horším případě bude nutné zvětšit závit a dát větší odvzdušňovací šroub, ale ani to není problém. Dělal jsem to již několikrát. Držím palce.

jenda22
Tak soustruznik? Proc ne rovnou pekar? Neznate profese ale radit ano?
ladis*

Myslíš automechanik - vyměňovač?

break

Jendo, každej Satama asi pochopil a ty se třeba poser.

@break: Děkuji. Myslící člověk pochopí

Málokdo totiž si spojí ovbráběče kovů - soustružníka a frézaře.

 


1x
Hlavně to neodvrtavej!
Dělam to tak že na zbytek odvzdušbováku navařim matku a pak to vytočim
Jinak jak psal kolega pokud ti neunika kapalina a auto nak brzdí lze stim dojet kam potřebuješ

Jistě, neodvrtávej doma! Specializovaná dílna (soustružna) ti to opraví odborně a perfektně.

S tou navařenou matkou mám také dobré zkušenosti. Ovšem pokud je šroub zalomený v díře, může to být problém.

asd1

Nejspíš tim myslí aby neodvrtal sedlo

jenda22
Odvrta to i doma. Asi netusite, ze odvzdusnovak ma stredovy otvor, ktery normalniho cloveka vede bez chyby a po stupnich se tak zvetsuje otvor. Ovsem musi vedet prumer predvrtaneho otvoru pro odvzdusnovak a jeho zavit. Vase rady jsou srandovni.
asd1

Srandovní je když se provrtá až do třmenu

 

 

asd1

0x

Pokud neteče a třmen neni zavzdušněný tak jet můžeš v pohodě - je to jako normálně utažené...

V servisu ti to nejspíš daj sežrat, může být výhodnější koupit nový třmen. Nebo sundat z auta a někde vyřešit, způsobů jak zalomený šroub vyndat je několik - vytahovák, navařit matku a povolit za ní... Hadici ke třmenu zašpuntovat, stačí "cokoliv kuželovýho" co to ucpe, klidně dřevo..

Odvzdušňováky se kousnou obvykle pokud jsou přetažený a dlouho se na ně nesáhlo...

Pokud auto chceš mít ještě pár let a třmen resp. gumičky v něm jsou starý ca 10 let, tak neni od věci komplet repas nebo nový třmen. Zaplatí se to na spotřebě (zkamenělý těsnění už pořádně neodtáhne desky od kotouče = furt to lehce přibržďuje = vyšší spotřeba)

Promiň, ale můžeš mi ten nesmysl s tím zkamenělým těsněním nějak vysvětlit? Děkuji.

asd1

Jaká pružina vrací pístek - že by pružnost gumovýho těsnění?

Zkus zatočit kolem se starším třmenem a pak s novým - dobře odbržděný udělá ca pět otoček, starší jen dvě tři a může mít dokonale funkční čepy/ kluzný plochy..

Děláš si srandu, či čo?

Desky od kotouče nic neodtahuje. Ani pružina ani těsnění. Desky "rozhodí" nepatrná nesouosost kotouče, nic jiného. Měl by sis o tom něco přečíst.

zaseja

Zdá se že ASD1 je asi opravdu automechanik, jelikož dosud nepochopil jak to funguje

asd1

Si to ověř Vůli mezi deskama a kotoučem opravdu vymezuje těsnění. Vysunutím pístu se těsnění deformuje do kosočtverce, po odbrždění se pružně vrací ke čtvreci.

asd1

Pro chytráky co neví spoustu věcí a hned hází pitomcema :P

Těsnící kroužek b/...

Předpokládám, že ten pitomec nebyl o mně. A tvůj příspěvek je sice kvalitní, ale ten odborník, co psal to, na co odkazuješ, by se měl vrátit do školy/učňáku. Věci se fakt mají opravdu jinak.

asd1

strana 5 vracení pístu:

Microsoft Word - /...

asd1

Mmch. že píst vrací jen šmajdání kotouče - na to jsi přišel jak?

Těsnicí kroužek má opravdu i funkci pružiny která píst zatahuje zpátky.

Ale ano, máš pravdu. Jen jsem nestihl těch 5 minut na úpravu mého předešlého komentáře a nepovedlo se. Takže se omlouvám

A co ten pitomec? Vůbec se mi nelíbil.

Mezi námi, jsem už starší pán a za mého mládí se to učilo tak, jak jsem uvedl. Takže se nezlob, že jsem napsal "nemoderní" nesmysl

asd1

Pitomce děláte ty + zaseja ze mně...

Ale prdlajz! To je takový problém si to tady vysvětit? A pana zaseja neber vážně. Takových je tady mraky, hafo a halda.

asd1

Nesmysl, Děláš si srandu, Nic jiného, Měl by sis o tom něco přečíst... Jak bys reagoval ty?

Takže aby bylo jasno: Nejsem debil! A pokud nejsi schopný se nějak dohodnout, nemáme o čem se bavit. Je mi to líto, ale měl jsem tě za rozumnějšího. Už jsem to vzdal.

asd1

To jsou tvoje slova jestli sis nevšiml...

No comment.

petrovic

No, mechanika delam uz 20 let. A taky jsem nazoru, ze deformace a pak navraceni gumicky do puvodniho prurezu zajistuje to, ze pistek se lehce vrati do trmenu a tim odbrzdi desky. A to, ze kotouc "rozhaze" diky mikro hazivosti desky od sebe jak moula hriby po lese, to je blabol extremni. Si predstavte, jakou obvodovou rychlost ma kotouc, jedete treba 200km/h a najednou to zaslapnete a drzite dokud nestojite. Ta vase teorie rozhazovani desek by znamenala, ze by brzdovy pedal pumpoval jako svine. To byste si kolenama vybil zuby. A kdyz bezne kotouce prehrejete, davate jim kour a ony zvadnou, ma to dve priciny. Bud vari voda v brzdovce a vytvari stlacitelne bubliny, nebo brzdova deska je tak zhava, ze unikajici plyn z jejiho pojiva vyslovene odtlaci desky od kotouce.

Pístek těch pár setin mm vrací gumové hranaté gtěsnění kolem pístku (kroužek).

Vytlašením pístku se hrany těsnněí (břity) vyboulí ven a po odstranění tlaku v brzdové kapalině (puštění pedálu brzdy) si břity pístek přitáhnou zpět.

ASD1 má pravdu. Zaseja si vymejšlí fantasmagorie

Nevím, jak fungují kotoučovky v posledních 20 letech, ale musím se satama zastat. Mě taky kdysi tvrdili, že vracení pístků zajištuje nepatrné házení kotoučů a uvádělo se to i v literatuře. Nikde ani zmínka, že by to dělalo nějaké těsnění .

Ale je holt jiná doba a pokrok nezastavíš.

Nejlepší hádky jsou vždy mezi odborníky. Hlavně autaři a elektrikáři...

3:25 - 4:00 je to ukázáno na animaci, jak se těsnění deformuje a pak se snaží pístek vracet zpět.


princip vracení pístku

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma zalomený šroub

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]