Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jakou délku stahováku na pružiny vozu Felicia?

Od: zdenek2® odpovědí: 40 změna:
Bude mi na vyndání a nasazení pružin tlumičů u Felicie stačit stahovák délky 260mm?
A proč se stahováky prodávají po dvou kusech, když se pružiny mění jedna po druhé?

 

 

40 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Chlapi, nechte ho žít. Já mu fandím. Hrabe se ve staré vráně,na vše se ptá,ale za mě fajn. At si hraje. Kdyby tu feldu měl dát do kupy v servise, překročil by hodnotu vozu. Tady se ptá na každou kravinu,Gumídek má trpělivost a radí a týpek se naučí. Časem třeba začne radit, bo si to osahá...

Bože, chraň nás před takovými rádci

Jinak s tvým názorem plně souhlasím.

22.03.21 00:02

 


2x
Bude stačit.
Protože na jednu pružinu potřebuješ dva klasické stahováky, musíš ji slačit na obou stranách, jinak by se ti kroutila na jednu stranu.
Pokud se tedy bavíme o obyčejném stahováku tohoto stylu

 

break

1x

Ne! Prostě tohle individum nedovede zapojit mozek, něco samostatně ozkoušet. Zakládat témata na takový kraviny, ptát se tak zhovadile na kdejakou drobnost. Seš totálně netechnický hovado, co jen zaplňuje tuhle poradnu blbostma!

Ale na druhou stranu-někdy je lepší být za blba a několikráte se zeptat, než být chytrý až na půdu a pak vzít za práci a pohnojit to!

break

To beru, ale všeho moc škodí. A ruku na srdce, kdo z nás do toho šel a prostě se nepovedlo?

No mně se na poprvé nepovedlo napasovat (po rezebrání špatné spojky a zdálo se vše OK ale nebylo) poloosu do těhlice na naftové Ibize 1,7d.musel mi poradit týpek-prý mechanik,pak mi dělal spojku a čekal jsem půl rokunež to bylo a pak po cca500km kiksla opět-z Brna do JH jsem jel beze spojky a to jsem nakonec udělal sám.Jinak ostatní opravy ,tuk, tuk,tuk-od výměny motoru na dehtovém P405 včetně udělání rozvodů,Na škodné105 nepočítám (to je takové lego)ale u Říčan na silnici měnit střihlou poloosu,spojku na Xantii,a největší zatím oprava-těsnění pod palici+ rozvody na P106

 


Na druhou část otázky si odpovím sám. Dva stahováky se používají proto, aby se pružina nesmekla. Každý stahovák na opačné straně. Nějak mi to při psaní otázky uniklo.
21.03.21 08:37

I tak nestrkej moc k tomu ksicht. Smeknutý stahovák a takováhle vymrštěná pružina snadno rozbije hubu

jo,to je docela sranda. Pamatuji dobu,kdy se to nedalo jen tak sehnat,tak jsem si to vyrobil. Závitová tyč,kus pásoviny,místo háku šroub. Když jsem s tím dělal,všichni měli zákaz se přiblížit...


Kdybych ale chtěl tu pružinu osmirkovat a natřít, tak ji musím povolit úplně a pak zase stáhnout. To takovým stahovákem neudělám?
jirib
Co chceš na takové pružině smirkovat a natírat...ta přežije 100 let.

Co chci smirkovat? Tak já položím otázku jinak. Když koupím novou pružinu, tak má délku třeba 42cm. Tím malým stahovákem ve dvou kusech ji nestáhnu. Leda, že bych měl čtyři a dělal to ve více krocích.
jirib
Pokuď chceš dělat věci jako v servise,musíš mít vybavení jako v servise...to ta Felda za to opravdu nestojí.
Plošku po použití stahováku lze osmirkovat a natřít i po smontování...
Máš vůbec za sebou nějaký učiliště?

Se podívej na obrázek, za které závity si stahovák pružinu bere. Stačí jen pár prostřednách závitů stáhnout k sobě. Navíc tam na koncích máš misky, tam se stahovák nedává. pak stačí bohatě malý.

Zadní pružiny se stahovákem nedělají. Není potřeba.


No tak třeba stačilo napsat, že roztaženou pružinu, která má 42cm stačí stáhnout na délku tolik a tolik a stačí na to stahovák 26cm.
Když vidím pružinu nasazenou na autě, která má délku 26cm, roztaženou pružinu v obchodě, která má délku 42cm a stahovák, který má 26cm, tak mám logicky pochybnosti o vhodné délce stahováku.

Normální člověk ,tedy alespoň trochu technický typ to pochopí díky jeho funkci,nepotřebuje se na toto ptát!

bohužel víme, že zde nechodí normální člověk

jirib
Bude se ptát dokola na Feldu,než mu zkoroduje...pak si pořídí Fabii(HTP) a začne znovu...

Já jsem pořád napnutej, zda uvidím oddělenou převodovku od motoru

break

Gumidku: obdivuju tvoji trpělivost, ale divim se, že se na něj s těma radama nevybodneš. Vždyt je to lempl

Break, dívám se na to z jiného úhlu. Rád se nechávám překvapit a hlavně pobavit .

asd1

Každý se jednou učil a nejspíš to zvládne líp než polovina mechaniků

Jen doufám že mu to péro nenafackuje... Dá se i donést to do servisu a péro sundat/ nandat tam..

break

Já sám jsem byl kopyto, ale prostě mi nezbylo než se v tom hrabat sám a hlavně jsem nikdy nedělal jen jeden typ auta nebo značky, ale ptát se tak do detailu. Ten člověk neumí improvizovat, poradit si a u trakaře jako je Felda to je vtipný...

Už jsem byl svědky spousty neodborných oprav, kde si ti lidi poradili po svém a věř, že taková auta po nich opravovat nechceš.

Strhané hlavy torxů, kdy byl nasazen šestihraný klíč nebo dokonce sikovky, dráty po autě kroutilíkův spoj v izolačkách nebo čokolády, stržené závity v hliníkových komponentech podvozků, atd... no, dovedli si poradit.

Nejhorší odborná oprava je oprava po kutilech s kladivem a jedním šroubovákem na všechno.

idnes.cz/...

break

Věř tomu, že to znám z praxe a je to jeden z důvodu proč jsem se autům přestal věnovat. Nejhorší je, když se takový hovado pustí do brzd...volný třmeny, kotouče stažený na 7mm apod prostě denní chleba.

Pánové, sice nejsem profík, ale opravami aut jsem se zabýval celý život a tím pádem jen a jen souhlasím s vašimi názory. Také už jsem viděl leccos. Jeden z nejhorších zážitků byl "dobře servisovaný" Citroen (asi před 20 lety), který měl na zadních kotoučovkách mezi čelistmi sevřený asi necelý 1mm tlustý zbytek kotouče a uprostřed se točil volně náboj bez kotouče. Vyplynul z toho důsledek domácí údržby a oprav.

Satame,tak nějak? Taxík toledo...

Skoro přesně. Jen ten Citrák měl ten "kotouč" ještě tenčí a víc "okousaný"

No ona taky norma na minimální tlouštku kotouče u BéXa byla 6mm!.Nějak matně tuším,že ten obrázek je ,nebo pochází z BX.clubu cz.

Diesle,ten můj obrázek? Nee,je to z mého archívu, mé auto. Ten hever mi kdysi ukousl palec,dodnes ho mám. Fotka jedenáct let stará...

Tak beru zpět z BéXa to není má jiné třmeny,ale jinak je kotouč téměř stejný.zadní vypadal tak a přední se ještě rozlomil na několik kusů.

Co máš? Ten hever nebo ten palec?

Promiň trochu morbidní humor

Toho Citráka jsem před 20 lety nefotil.

Ten hever. Palec jsem v kapse přivezl na chiru,at mi ho přišijí zpět. To neklaplo,šel do biologického odpadu. Strašně řvali,že jsem s tím přijel autem sám,s palcem v kapse. Asi jsou trochu přecitlivělí,ti chirurgové...

 

asd1

Souhlas, ale je lepší když se lama ptá na každou blbost, než aby se zeptal na dvě tři základní věci a zbytek si domyslel Pak z toho domýšlení jsou ty napadení kutilem ... Lepší pětkrát se zeptat a být tu za vola než se hrdě nezeptat a pak to zmršit

Taky co dělat když se nikam nesmí, využít to na oživení auta je fajn..

 


0x
Já na to mam 380mm dlouhý
club-opel.cz/...

 


0x

Neodpovídám jen na tuto otázku, ale na všechny tvé otázky:

Děláš tady dálkově učňák na automechanika? Nebo se školíš na specializovaného opraváře Felicií? V tom případě jsi trochu mimo. Tohle je poradna a ne učňák. Obdivuji ty, kteří s tebou tady mají svatou trpělivost, hlavně gumídka, který ale už svou účast v tomhle cirkuse vysvětlil. Já tu trpělivost nemám, takže jsem to vzdal asi po druhé nebo třetí tvé otázce. Ale tvoje vytrvalost mě donutila se znovu ozvat, takže tady máš bohužel ne radu, ale můj názor


doplněno 21.03.21 21:52:

@break: Neblbni. Chce ušetřit a podle otázek zná úplné ho.no? To se mu to jeho šetření pěkně prodraží

break

Ono ani tak nejde o fandů nebo kutila, ale snaží se jen ušetřit. Ovšem ani to mu nejde

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]