Nejste přihlášen/a.
Prostě jak nahoupacce, 3x ano pak zase ne zkontrolujte alespoň vizuálně přívody od baterie ke startéru, koncovky, šrouby...nejjednodušší bude měření napětí na aku při startování, tím zjistíte hodně. Pokud nepoklesne a startér se neroztočí, pak je problém buď ve startéru nebo vedení...pokud poklesne pod 9V, vybitá baterie; ale nejdřív ji naplno nabijte a dejte info o výsledku snažení...
Po 200 km musí alternator dobit na 100% a soucasne by auto nejelo 200 km s rozsvicenymi svetly, pokud by alternator nedobijel.
Bud jsou spatne dotazene kontakty na baterce anebo neco v aute bere pres noc proud (prilepene relatko, ktere se neodeplo apod.)
jake je napeti akumulatoru pul hodiny po odstaveni auta? Musi byt min. 12,6V pro plne nabity akumulator.
Jake je napeti rano pri startovani?
pokud se vyrazne zmenilo napeti - neco ti bere pres noc proud. Muze byt nesnadne to najit pro laika. Pro pokus staci na noc odpojit baterku, zda se neco zmeni.
Baterii znovu nabij třeba přímo na voze, jen odpoj + pól. Když pak to půjde nastartovat, tak se Ti celých 200 km baterie jen vybíjela a nabíjecí systém je v poruše (třeba odešla nějaká dioda).
Důvod odpojování? A proč zrovna plus, když se zásadně jako první odpojuje mínus (kvůli riziku škrtnutí klíčem o kostru při odpojování plusu)?
aloisb, když necháš připojené celou dobu mínus, tak je stále baterka spojena s autem a vším kovovým. Tehdy hrozí zkrat.
Proto se odpojuje mínus!
Auto se nejprve odkostřuje.
Milý gumídku, když odpojíš + pól, tak je baterka odpojena od všeho, co je na autě a žádný zkrat nemůže nastat, protože (+) kontakt na baterii je v luftě !Pouze při odpojování toho (+) pólu musíš dávat pozor, abys nasazeným klíčem neškrtl o kostru auta. Jedině z tohoto důvodu je lepší připojovat (-) pól jako poslední a odpojovat jako první.
Elektrice auta je jedno, kde přerušíš obvod. Jde spíš o manipulaci s baterkou, aby nedošlo při demontáži ke zkratu klíčem. Proto mínus
U fabie se snad klíč nikde nedotkne při demontáži (okolo všude plasty), ale u Favorita, Passata nebo Opel Corsy B je plus hned nad plechem karoserie pod čelním sklem a tam to hrozí dost reálně.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.