Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zkušenosti s hrazdou pro zavěšení motoru

Od: zdenek2® odpovědí: 18 změna:
Jaké máte zkušenosti s hrazdou pro zavěšení motoru? Je to spolehlivé? Nepoškodí to blatníky?
Když je předek auta zvednutý dovrchu, nebude to sjíždět?
Dá se to využít ještě k něčemu jinému?
Předpokládám, že se to hodí do malých garáží, kde je nedostatek prostoru.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Ona se zapře i do boku. Nesedí jenom na těch patkách. Takže neklouže.

Ideální při výměně rozvodů, vodní pumpy, spojky, převodovky.

Trošku někomu může zavazet, protože je pro práce spíše na spodku nežli z vrchu.

Na něco je lepší motor podkládat.

Dá se použít i žirafa. Ta je víceúčelová a vytáhneš s ní i motor z auta.

Zavěsit motor se dá i na malý jeřábek nebo kladkostroj s ráčnou, který čapneš na Ičko (šínu) na strop garáže.


doplněno 12.03.21 21:55:

V nouzi se dá využít i origo rozpěra mezi tlumiče z Felicie 1.9D a 1.6MPi a položit na ni kolmo trámek s opřeným druhým koncem o chladičovou stěnu.

Potom na trámek motor zaaretovat (zavěsit).

Navíc ta origo rozpěra vyztužuje měkký čumák Felinám s nezesílenou karoserií, jakou máš ty.

auto.bazos.cz/...


Na strop garáže bohužel nic nedám, tam jsou jen zpuchřelé desky tlouštky 2cm. Pokud si svařím nějakou konstrukci, která bude stát na zemi vedle blatníků, tak tam můžu dát třeba ten elektrický zvedák - kladkostroj. Ale na to teď nemám čas a taky mi to bude zavazet v garáži, kde vedle auta je jen několik desítek centimetrů ke zdi. Teď asi koupím tuto hrazdu, protože oprava spojky spěchá a shánět nějaké trámky a podobné věci, na to teď nemám čas.
Kde je úchyt motoru Felicia 1.3 BMM?
Převodovka se dá eventuálně také za něco uchytit? Ta hrazda má úchyty dva.

Za ventilovým víkem je černá placka s oušky co drží 3 hlavové šrouby do bloku.

Oušky provlečeš kus měkkého a silného materiálu. Nejlépe starý bezpečnostní pás.

Ale můžeš použít i malé háky nebo šrouby a řetěz.

12.03.21 18:46

Díl 9


Takže za tuhle konzolu může motor doopravdy viset ve vzduchu a neutrhne se? Kolik vlastně motor 1.3 BMM váží a kolik váží převodovka?

0:44 od toho tam ta konzola je.

I s převodovkou tak 120kg. Převodovka má tak 25kg, ale motor já sám neuzvednu.


filtrbox musí dolů, jiank ho rozlomíš při zvedání.

 


1x

Gumídku,je jasné,že se ptá,jestli je ta hrazda k něčemu,ok. Já se zeptám jinak - doporučil by jste mu tuhle kravinu kupovat kvůli jednorázové akci na feldě? . Já bych to nekupoval,spojka se dá vyměnit i s běžným nářadím zespod auta,je tak? Teď narychlo bych se bez toho obešel a až by byl čas,vyrobil bych si nějakou variantu žirafy,která by uměla zvednout motor anebo i třeba celou jednu stranu auta. Viděl jsem samodomo - u stěny zabetonovaný sloupek,na něm otočná základna s heverem a ramenem. Když to otočil ke zdi,zabralo to pár cm a dosáhlo to na celou šířku garáže.


doplněno 12.03.21 19:03:

já si to myslel. Snad se Zdenek2 zamyslí. Občas se ptá na šílenosti,ale docela mu fandím,líbí se mi,jak se v té feldě vrtá...

Ne, nedoporučil. Ale proč si nekoupit to nejlepší, když jsou prachy .

Ta hrazda je hlavně na těžké a velké motory, kterým hrozí spadnutí ze zvedáku při podpírání a nebo kdyby zvedák při podpírání k vůli manipulaci zavazel.

Motor z Feldy je lehoučký a na podvozku i seshora místa na ... 6 půlek, takže 3 pr...le

Já když po řidičáku začínal, tak jsem si taky koupil VCDS VAG a všichni se mi smáli, že na Favorita to nepotřebuju, že to ani nemá OBD. Chyba. Mělo to OBD . Dodnes této investici nelituju a že si už diagnostika odmakala aut.

Třeba Zdeněk překvapí a posune ho to dál. Sám jsem zvědav, zda tu spojku udělá. Docela mu fandím.


Tak je otázka zda není lepší mít hever místo podepření motoru přichystaný na jiné věci. Motor se dá jistě podepřít jakýmkoli harampádím.
Problém je u mne, že vše musím do garáže nosit zdaleka a je tam minimum místa. Takže tento způsob zapření hrazdou se mi zdá vhodný nebot ho zajisté využiji v budoucnu častěji.
Jako výhodu vidím, že hrazda umí regulovat výšku spuštění motoru, což u nějaké tyče či trámku není možné.
A cena něco přes tisícovku zase přeci není tak moc.
Ale pokud používáte jiné způsoby zapření motoru, tak je prosím uveďte.

V této souvislosti mi také napište kolik vezme automechanik za výměnu spojkové sady? Já myslím, že tisícovka to bude. Takže ta hrazda se vlastně zaplatí za jednu opravu spojky.
Z tohoto pohledu si nemyslím, že hrazda je špatná investice.

Já naposledy bral 3000,-kč za výměnu spojky na Formanu.

Nejvíc jsem bojoval se zarezlým šroubem spodního kuláku a horního svěrného nohy tlumiče. Nakonec jsem měnil i spodní čep. Naštěstí už ho někdo měnil a nebyl přinýtován. Jinak +500 dalších navrch.

Motor si podepřu heverem a dle potřeby spouštím či zvedám.

Je potřeba přípravek na vystředění spojkové lamely, jinak převodovku nikdy nenasuneš zpět. Od oka to moc nejde, ale není to nereálné. Mě pomohlo vhodné dřívko rukojeti z mosazného kartáčku.


Některé ty spojkové sady se prý prodávají s přípravkem na vystředění. Máš s tím zkušenost?
Ten Holanďan na videu právě říkal, že spojková sada Sachs mu přišla poprvé bez tohoto přípravku a proto to tam vystředil jen tak rukou. Tak nevím. Je to tak těžké to přidržet v zákrytu? Nějaká trubka by se nedala použít?

Přípravek na středění jsem nikdy neměl a šlo to,ale na jiné značce a jiném modelu.A tu hrazdu používají i servisy.Na motoru LFY je nutno při rozvodech rozebrat celé uložení motoru při rozvodech a podepření na zvedáku jaksi nejde ,takže řešení je hrazda-pak zvedne-spustí auto tak aby to bylo pro mechanika ve vyhovující poloze.Při výměně spojky stačí motor jen podložit a ne nějakým "harampádím" ale kvalitně at se něco pádem motoru nedomrví !

Jinak při spojce na Xantii LFY jsem měl kozičky pod uložením nápravnice v podlaze kabiny a motor jen na zvedáku

 


Dejte mi vědět jestli tento přípravek lze použít na vystředění lamely u Felicie?
Pokud ano, tak ho koupím pro příště.

Tímhle to na Feldách a Favoritech středím já a je to celkem přesné. No udělali to ve správném rozměru a ani o tom nevěděli

atobchod.cz/...


Dík ale nepotěším tě. Čech to prodává někde na eshopu za třeba i 350 korun a já si to koupím za 90 korun na Aliexpressu. Je to tenký plast, výrobní náklady 1-2 koruny, v Číně možná halířové, trocha kovu, tak kdyby to celkově stálo 15-30 korun, to by byla řekněme rozumná koncová cena. Za 90-100 korun na tom má Číňan báječné zisky. A pak přijde Čech, doveze výrobek z Číny a nabízí to za čtyřnásobek ceny.
Chápeš to, co se tu děje? Nic se tu nevyrábí, všechno se z politického rozhodnutí nechává na Číně a proto tu jde všechno do háje. Proto já už kupuji na eshopech jenom nezbytné věci, které jinde nejsou (třeba tu hrazdu).
Řešení? Automatické stroje, roboti, lidi pryč z výroby a budeme mít takové věcičky za 15 korun. Ale toho se nedočkáme, protože po covidu, přijde zase covid, pak zas nějaká hloupost a čím dál hůř. Prostě všechno jde do háje.
Tady je link na Aliexpress:
CZK 61.80 33%OFF | Auto Clutch Alignment Dismantle Tool Hole Corrector Universal Alignment Anti-slip Centering Disassembly Tool Car Repair Fix
a.aliexpress.com/...

Já už udělal několik aut, takže většinu nářadí mám dávno x krát zaplaceno.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]