Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Brzdový válec

Od: brzdic odpovědí: 19 změna:
Je to hlavní brzdový a nebo spojkový válec na Škodovku?

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Ani na jedno. Je to skutečně brzdový válec na staré Zetory.

Jen k té polemice o Škodovkách:

Š-1000MB měla pod podlahou zavazadlového prostoru hned za pedály hliníkovou(?) nádobku na brzdovou kapalinu, ve které byly zároveň namontovány oba válce (brzdový i spojkový), šroubení na trubky byla vyvedena stěnou nádobky proti pedálům. Brzdy byly jednookruhové, vpředu i vzadu bubnové. V kataogu od @milancukrar se jedná o nečíslovanou součástku s pedály, při pozorném pohledu je zřejmé, jaká byla konstrukce.

Š-100/110 měla již samostatné brzdové válce a nádobku na kapalinu plastovou na stěně zavazadlového prostoru. Hlavní brzdový válec viz foto @mikihans, spojkový válec jako na fotce tazatele, ovšem průměr (pochopitelně vnitřní) 19mm. Brzdy dvouokruhové, vpředu kotoučové, vzadu bubnové.

Š-105/120 měla stejné řešení jako Š-100, ovšem tzv. "lepší" typy byly již vybaveny posilovačem brzd.

Všechny tři typy jsem postupně vlastnil a snad jsem ty konstrukce brzd nezapomněl


doplněno 05.03.21 19:12:

Perfektní obrázek hlavního brzdového válce a spojkového válce Š-1000MB spolu s nádobkou je na straně 7 toho katalogu.


doplněno 05.03.21 20:34:

@milancukrar: Milane, jsem od přírody punta. Takže ten dekl nebyl oválný, ale obdélníkový se zaoblenými rohy

05.03.21 19:37

Jasně hliníková "nádobka" zakrytá černým oválným deklem. K trubičkám byl přístup pod podlahou kufru, po vyndání rezerva.

 


1x

Podle mě je to spojkový válec. Brzdový by byl na 2 okruhy.

 


1x

Možná obojí, ale jen na starou škodovku do 1000MB. Pak měli brzdové na dva okruhy. Podle délky tipuji na spojkový. Pozná se to podle vnitřního průměru. Spojkové měli vždy menší průměr, tuším 19mm a pak i 22mm. Taky to nemusí být na škodovku.

 


1x

Spojkový, už Škoda 100 měl dvojokruhové brzdy, takže pro brzdy by tu jeden výstup chyběl. Kompletní brzdový včetně spínačů (z druhé otázky) vypadá takto.

Tuším, že škoda 1000 měla jej jeden okruh, od válce dolů do rozdělovníku, pak vlevo i vpravo a dozadu, kde se opět dělilo vlevo a pravo. Ale je to mnoho let, tak si to již přesně nepamatuji.

asi si to pamatuji dobře.

docplayer.cz/...

 


0x
Není to náhodou na traktor? agrozet.cz/...
Tady je na tu MB aukro.cz/... bude to on.

 

brzdic

Našel jsem stránku, která mně teď dokonale zmátla: autodily-krbec.cz/...
Co vy na to?

to je Octavia, mnohem starší vůz než Škoda 100. Stovka už měla dva okruhy.

Změřit průměr, 19, či 22mm?

omlouvám se, nějak jsem myslel, že řešíte díly na Škodu 100, ale to vlastně nikde nebylo přímo řečeno

brzdic

Fakt to není jedno a to stejné?
Já to určitě nemám z Oktávky. Je to ze Š 110.
brzdic

Který průměr? Vnější?

 

brzdic

Aha, vnitřní. Ale kde? Pod tou manžetou?
brzdic

Mimochodem, v odlitku je značka BK 3491 PAL. Nepomůže to?

Jasně, že to pomůže"

průměr 22, brzdový

search.seznam.cz/...

google.com/...

 

pitr

0x

Já si myslím, že je to škoda 1202 nebo 1203 a asi je stejný jako na zetor akorát jsou dva 19 a 22.

Je to tak možné a mám dotaz doma vyrobený traktor má jednookruhový 22 mohu ho nahradit 19 je tam hodně velký cenový rozdíl.

Děkuji Pitr

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]