Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zamena paliva

Od: vacl odpovědí: 22 změna:

muze byt poskozen motor kdyz jsem do 10 litru benzinu natankoval 40 litru nafty a ujel 5 kilometru bezu nejake znamky a druhy den jsem uz nenastartoval?


doplněno 02.03.21 19:43:

je to skoda karoq rok a puzl stary

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Jaký motor, jaké auto?

TSi to asi vadit bude víc, než motoru s karburátorem ve Škodě 120.

Najdi relé palivového čerpadla a místo něj dej kus drátu, aby čerpadlo běželo.

Pak celou nádrž odčerpej ven a nalej nový benzín.

 

feka

1x
Karoq 2019 už bude mít filtr pevných částic, ne. A tomu se jízda na naftu asi moc nelíbila.

Pokud byl dostatečně rozpálen katalyzátor, tak se DPF tolik nezanáší.

asd1

Spaluje se i motorový olej, takže ta jednorázová troška nafty by pro GPF neměla být problém...

 


0x

Já jsem to tedy nezkoušel, ale jde dát naftová pistole do benzínu a naopak?

sirokko

Jo, jde. Osobní zkušenost. Ne, že bych nepoznal, co se kam tankuje, ale vlivem střídání vozidel se stal omyl. Naštěstí jsem do poloprázdné nádrže naftáku nalil asi pět litrů benzinu a zbytek dotankoval už správně naftou. Bez jakýchkoli známek na vliv jízdy, natož poškození motoru.

Tak ty pistole jsou záměrně konstruovány jako nezáměnné, resp nafta nejde narvat do hrdla benziňáku, pakliže nejde o 40 let staré auto.

Ovšem - buď si tazatel dělá srandu, nebo dokázal prakticky nemožné...

taky nějak nechápu, jak do benzíňáku nacpal větší pistoli s naftou...

gazda*
Benzínovou do naftové nádrže (hrdla) dáš v pohodě, ale opačně je to téměř nemožné. Nechápu.
Asi podle auta, ale naftovou do vw nedam.

Do starýho Favorita do roku 92 s velkým hrdlem bez klapky naftu dáš.

Už jsem tahal naftu s favorita, tak vím. Sám jsem tehdy čuměl, ale stane se (kámošovi).

No jo, ale tady je řeč o Karoqu

Do Karoqa je to nesmysl. Pistole by se musela držet a nedokážu si to dost dobře představit, že by to šlo.

asd1

Jak to zaměnit? Přelejt z náklaďáku úplně v poho = kanystr a trychtýř

Ad nafta v benzínu - poškodit motor těžko, po vyčištění palivový soustavy od nafty by to mělo normálně jet...

asd1 áááá, to bude ono

vím o benzínce kde na naftu měli benzínovou pistoli hold asi při výměně nebyla jiná po ruce

 

 

xenofob

0x

nafta je mastná takže funguej jako přídavek oleje do benzinu...5 km jízdy vidím na vyčištění celé palivové soustavy, výměnu svíček a palivového filtru...co dělají vstřikovače zjistí diagnostika...bez jejich výmeny to vše bude stát od 10 tis nahoru...ne li víc

asd1

V autorizáku možná

Vycucnout nádrž, nalejt trochu benzínu, čerpadlem protočit přes lištu a zase vycucnout. A nevěřim že to nebude stačit.

Měnit svíce proč? Měnit palivák proč? Benzín naftu spolehlivě vypláchne, nic typu parafín ze zmrzlý nafty tam neni.. Svíce možná trošku očouzený, nic co by se nevypálilo v prvním kopci.. VIF pomůže.

jenda22
Vstrikovace budou na 100 v pohode. To je tutac. Filtr stejne tak. Prakticky to mohlo zjratit zivotnost katalyzatorů ale ty se vypali. Vysati paliva a nic vice. Neni zadny duvod cistit palivovou soustavu.
xenofob

A vy jste kluci kdo? Táta a Syn Na Dvorku - service? S notasem z roku 2001 a diagnostikou z aukra za 3 stovky? a odsávačkou z dětského klystíru? já nevím co bude dnes večer, a vy máte ve všem jasno

jenda22

Co dodat k vašim nesmyslům. Snad jen to, že po odsátí nafty a nahrazení nafty benzínem, propláchnutí soustavy původním palivovým čerpadlem na 98% nastartuje a pojede. Možná snížil životnost katalyzátoru, možná ne. Ten se vypálí a neměl by být problém. Ani auta co žerou olej nemají katalyzátor pryč. Např. Superb 3 1,8 TSi po 60000 km s totálně zakarbonovaným motorem na GO nemá zničené katalyzátory.

asd1

Na představu co může nafta v benzíňáku způsobit nepotřebuju ani notas ani diagnostiku. Ty budeš borec z autorizáku, který tři hodiny diagnostikuje speciální značkovou diagnostikou a pak vymění celej motor jakože nutné a bude ještě tvrdit že převodovku snad zachrání tak to nebude tak drahý

Propláchneš a pojede, proplach benzínem (protočit palivovým čerpadlem na lištu a zpátečkou do nádrže) je jen pro rychlejší start (na čistou naftu benzíňák moc nechytá)

Ad ty katalyzátory a filtry - vim o autech který žerou litr oleje na 1kkm a kat maj v pohodě desítky tisíc km. Spálit pár deci nafty navíc v nízké koncentraci - nevěřim že to něco způsobí.

Svíce to kromě lehkýho očouzení může poškodit jak? A spíš nedojde ani na to očouzení, nějaký zbytkový promile nafty ve válci normálně shoří..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]