Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Šrouby a krytky tlumičů

Od: zdenek2® odpovědí: 9 změna:
Ty tři šrouby tlumiče na obrázku se utahují nějakým předepsaným momentem? Jsou na klíč 13. Koupil jsem si nové matky (s nylonovou vložkou). Montoval jsem rozpěrnou tyč s proto matky měním.
Druhý dotaz je, proč jedna krytka drží a nechce ani silou povolit a na druhém tlumiči je krytka volná a drží jen vlastní váhou? Ano, díval jsem se na krytku ze spodní strany a je tam otvor na matku nebo něco takového, kterým se krytka shora nasadí. Když je otvor vychrchlaný, tak krytka nedrží, ale, že by to na druhém tlumiči drželo tak pevně, to se mi nechce zdát.
doplněno 19.02.21 07:35: Jedná se o Felicii 1.3, to jsem zapomněl.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Dotahovací moment max 22-25nM. Stačí stanový klíč o délce 30cm a nepřetahovat silo na krev!

Ta prostřední matka není pro tlumič. Je to hlavní kostřící bod. Proto tam vedou mínusové hnědé vodiče.

Pokud to chceš vylepšit, tak na kostřící bod ne samojistnou matku, ale mosaznou.

...

Dle mého na kostřící matku nešahej a ty dvě krajní tlumičové se vždy dávají nové. Nylonová samojistná matka je vždy na jedno použití (až dvě).


doplněno 19.02.21 07:36:

doplněno 19.02.21 07:35: Jedná se o Felicii 1.3, to jsem zapomněl.

To tu víme všichni


Kostřící matka tam není mosazná, ale je zarezlá, takže ji asi rovněž vyměním.
Šáhnout jsem na ni musel, když tam dávám tyč
( obautodily.cz/...
Když dám mosaznou matku, bude tam kombinace ocel (karoserie), hliník (tyč) a mosaz. Bude to dělat dobrotu?
Nebudou nějaké škodlivé elektrické potenciály?

Ten šteft je origo poměděný. Stejně jako kostřící bod za zadním levým světlem. Tam je taky takovej, akorát v interiéru, tak ho můžeš omrknout. Další dva jsou po sundaní spodního koryta volantového sloupku.

Můžeš použít i poniklované matice. To je asi na kosterní body TOP.

Nemělo by to dělat neplechu. Já mám ty niklované. Na Favoritu jsem měl mosazky, ale spíš jako tuning než funkce. Ona i čistá pozinkovaná matka je OK.

...

Tady jsou na sloupku volantu po sundání korýtka

google.cz/...


Co s tou krytkou? Proč nejde sundat? Mám zapáčit silou? Bojím se, že praskne.

Ne, nepač. Praskne!

Je naražená seshora na 6ti hranu matice. Je to plast. Stačí točit doprava a doleva o 1mm a rozhejbat vůli. Přitom se snažit mírně nahoru. Pak ji sundáš.

...

Krytka je mimo osu, takže máš vybouchaný horní uložení. Kup si do něj novou gumu a ložisko ZVL. Bude se ti i líp točit volantem.


Pomalu se k výměně ložiska tlumiče dostávám.
Tohle je to ložisko 23-7 a které je lepší?
To označené jako originál nebo to z Německa?
cc-autodily.cz/...
cc-autodily.cz/...
asd1

Je to asi jedno, Němec je podle fotky Meyle a to neni marný, s tim značkovým je srovnatelný..

Tyhle díly dávám Lemforder, FAG a zatim všechn OK...

POkud máš vymlácenou i tu gumu tak dej celou opravnou sadu.. např. FAG 814 0024 10 -/...

 


0x

nikdy sem to na monent nedotahoval vždy gola a cit v ruce

club-opel.cz/...

break

Každej závit má svůj max moment. Vše nalezne v tabulkách...anebo na cit. Anebo je lepší se na každou koko tinu ptát

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]