Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Š 100 - neteče benzín

Od: inzinyrka® odpovědí: 38 změna:

Dobrý den, manžel koupil Škodu 100, která 7 let stála. Motor nechce nasát benzín. Přívodní potrubí od nádrže k čerpadlu je vyčištěné a průchodné, benzín z nádrže neteče ani po odstranění přívodního šroubu. Neví někdo, co může být v nádrži za problém a jak ho odstranit? Děkuji.

 

 

38 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jabraka*

2x

Když odklopíš zadní pravou sedačku,objeví se víčko.Pod ním je plovákový systém měření paliva.Po jeho vyjmutí lze do nádrže sáhnout.Někdy se dlouhodobé usazeniny v nádrži odloupnou a vytvoří přímo "gumovou"placku.Jinak nezbude,než nádrž vyjmout a vyčistit vyfoukáním tlakovým vzduchem.

JABRAKA


Děkuji, zkusíme.

ar*

Koukám jako blázen, odkdy má Š 100 nádrž vzadu ? Š 100 nádrž je pd kufrem a musí se sundat , nejspíš bude ucpané sání benzínu

cyril*

Je vidět, že se ještě musíte od starého praktika hodně učit!:D

jabraka*

Máš pravdu,to mám ještě ze 105ky.

JB

 

hanher*

2x

V kufru je víčko, po jehož odmontování se dostanete do nádrže.

Doporučuji nejdříve výpustným ventilem vespodu vypustit všechen benzín- o bezpečnostních opatřeních Vás snad nemusím poučovat

Poté se podívejte(poznáte to i ve vypuštěném benzínu), jestli tam není nějaký sediment(určitě bude)

Co půjde, tak vyčistěte.

Pokud máte stlačený vzduch, doporučuji profouknutí přívodních hadiček směrem od motoru k nádrži, a v brzké době i demontáž, a profouknutí celé nádrže.

doplněno 28.03.10 12:28:

A ještě může být zteřelá membrána u čerpadla. Je to kulaté, červené, a veprosstřed to má něco jakoby šroub.Řešil jsem to kdysi u Favorita.

gasolino

kdyby byla prasklá membrána tak benzín teče do oleje

cyril*

Ano, ale jen v případě, že jste zastavil v kopci tak prudkém, že to poteče samoapádem!

gasolino

ne ne jsem takhle zadřel fawo při normální jízdě

cyril*

Jednak Š 100 není fávo a dále jak se do motoru dostane benzín, když čerpadlo nefunguje a nádrž je níž než motor? Jedině, že by benzín do motoru někdo nalil úmyslně místo oleje.

 

jambus*

2x

Dobrý den.

Už si přesně nepamatuju,ale podle mě bude mít š 100 podobné palivové čerpadlo jako š 105-130.Píšete,že potrubí je průchodné,tak bych viděl možnou příčinu ve špatné membráně v čerpadlu.A samozřejmě předpokládám,že nemáte v nádrži dvě deci benzínu,ale dostatečné množství-aby bylo co nasávat.A to sítko u karburátoru -jak radil p 106 ,tak bych klidně zkontroloval opakovaně.Protože se při té manipulaci s tím palivovým traktem může vždy kousek toho šitu uvolnit.Hodně zdaru!

 


2x

Pokud palivové potrubí je průchozí, čerpadlo v pořádku, může mít některá spojovací hadička prasklinu a přisává se vzduch místo benzinu

doplněno 28.03.10 21:13:

Není tady nějaký pamětník - není u téhle nádrže uvnitř sací kolínko? Že by ukorodovalo?


Díky - zjistíme.

ar*

Ještě jedna taky blbá rada , máte tam "skleničku" žejo?

 

p106*

0x

zkuste povolit šroub v karburátoru a zapumpovat pumpičkou... může být zanesené sítko v karburátoru...


V karburátoru problém není, potrubí od nádrže až do karburátoru je průchodné. Benzín nechce vytéci z nádrže do přívodního potrubí.

doplněno 28.03.10 10:01:

Při pokusu, kdy přívodní hadička byla odpojená od nádrže a provizorně ponořená do nádoby s benzínem, nasál motor bez problému a rozběhl se. Zkusili jsme profouknout nádrž zespodu vzduchem a šlo to velmi obtížně, s velkým odporem.

 

abdul*

0x

není nádrž prázdná


Proč jenom jsem tuhle otázku čekala? :D

ar*

jo rady můžete dostat různé. At pan manžel zkusí do té přívodní hadičky pořádně fouknou jestli to je průchozí až dopředu do nádrže.

 


Nemá někdo k dispozici plánek, jak to v nádrži škody 100 vypadá?

miljan*

V nádrži je tma.

hanher*

Taky pravda , nebrat svíčku

ar*

pokud máte Š 100 která má zapuštěné kliky "bomoro" tak mrkněte pod rezervu ty už maj víčko nad plovákem.

ar*

a koukám hanher byl rychlejší

 

repak*

0x

Kolikrát a jak velkým písmem sem bude muset inzinyrka ještě napsat, že celá palivová cesta od nádrže k motoru s výjimkou výtoku z nádrže funguje, aby se tu přestaly objevovat rady na odstranění vady čerpadla, pročištění karburátoru a další?

cyril*

A co prasklá struna od plynu? Na tu bych se podíval taky!

 


Děkuji všem za snahu pomoci i za pokusy o žerty... omlouvám se za naivní formulace, protože funguji pouze jako tlumočník mezi manželem a počítačem. Já na autě dokážu pojmenovat jenom barvu a jemu se zase mnohem lépe drží volant než počítačová myš a nehodlá na tom nic měnit... takže tak.

jabraka*

Přece jen at zkusí se dostat do nádrže tím plovákovým otvorem,tedy v kufru pod náhradou.

Ale neměl by být problém tu palivovou trubku u nádrže odšroubovat,stejně bude potřeba vyměnit,za ty roky bude rezatá a u technické to neprojde.A to kolínko protáhnout něčím ostrým.Pak nádrž vypláchnout a smontovat.

JABRAKA

 


0x

Pokud vím, tak S-100 má na čerpadle paliva ruční páčku. Překontrolujte, zdali ve víčku nádrže je volný přisávací otvor pro vzduch a pak ručně pumpujte benzín již podle odporu páčky se pozná, zdali je to v pořádku.

cyril*

Než takto ručně přečerpe aspoň 20lt., tak bude mít palec jak stará přadlena a raději si sežene jiné auto.

 

hop®

0x

Tak jsem si přečetl odpovědí, rozumné i vtipné.

U "hundertky" tady stovky je nádrž vpředu a motor vzadu. Benzinová měděná trubička vede částečně pod vozem a částečně v "tunelu". Vlhkost udělá své, i měď podléhá korozi, takže když se vytvoří ve vedení benzinu mikrodírka, čerpadlo z této dírky přisosává vzduch a problém je na světě.?

doplněno 28.03.10 22:40:

... teď koukám, že "jura2" má podobnou myšlenku...

 

 


0x

Š100 jsem měl ještě nedávno. To, co popisujete, je celkem obvyklý jev. Auto dlouho stálo, nádrž je plechová a velice ráda koroduje. Pravděpodobně je už koroze tolik, že nechce propouštět benzín. Nádrž je však relativně lehce demontovatelná - je třeba odpojit nalévací hrdlo - je gumové a na hrdle nádrže je drží plechová páska, odšroubovat palivové potrubí, přes víčko pod rezervním kolem odpojit palivoměr. Pak stačí odšroubovat několik šroubů na plechu, co je na něm tažné oko, ten drží nádrž. Na odstranění koroze zevnitř nádrže je známa jediná finta - koupit olověné broky, nasypat je do prázdné nádrže a hrkat a hrkat. Je to sice dřina, ale prakticky jediný amatérsky realizovatelný postup, jak nádrž zbavit rzi. Po nějaké době vysypat broky i rez nalévacím hrdlem. Lze samozřejmě opakovat dle libosti (či výdrže). Jiné řešení je koupit nádrž novou - nebo spíše jetou, ale v lepším stavu - neměla by být drahá. Jinak pro info - Škody 1000MB, 100, 110 i 110 R kupé měly stejné nádrže. Až řada 105/120 měla nádrž zcela jinou - vzadu pod sedadly.

 

malvinka*

0x

Proč neřekl mohl mít fáwo. Asi rozšiřujesbírku veteránů.

 


Tipla jste přesně.

 


Děkuji všem, nemůžu už dát body...

 


Problém je vyřešen: manža pročistil brzdovým lankem jakousi trubičku v nádrži a škodovečka jezdí... Děkuji ještě jednou všem zúčastněným.

jabraka*

Blahopřeji,máš šikovného chlapa!

JB

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]