Nejste přihlášen/a.
1 dáš s meziplynem - otáčky tak aby odpovídaly řazenýmu kvaltu a rychlosti, např. jedeš 20 tak meziplyn na 2000 otáček jedeš 30 otáčky 3000 (záleží na převodech).
A lepší je rozvrhnout si jízdu tak abys místo "rychle přijet za auto a zastavit" zpomalil už dřív a jel plynule tak aby to vzala dvojka
Teď zrovna mám nové auto s DSG a dvě 15-20 let stará auta s hydroměničem a v rychlosti řazení nevidím rozdíl. Akorát paradoxně s těmi starými se jezdí příjemněji. Tyhle úsudky lidí kteří něco viděli možná tak z rychlíku fakt miluju.
Automat je pohodlný, ale tím výhody končí a dál jsou jen nevýhody.. Cena, spotřeba, drahá údržba a opavy za raketu...
DSG má spotřebu nižší než manuál a za 10 ojetin s různými typy automatů jsem neměl žádnou závadu. Jen u těch dražších jsem z dobré vůle udělal olej. Jinak údržba žádná a cena je spíš nižší, protože ojetin s automatem se lidi bojí. Za mě naopak manuál nemá absolutně co nabídnout. V USA to vědí už 60 let. Manuál už nikdy více.
To seš jak Stir s elektromobilama, růžový brejle.. Prakticky každej automat sežere o litr víc než manuál na stejným motoru/ autě, ztráty v měniči neokecáš, to je fyzika...
Samozřejmě, že automat žere víc tady je důkaz spritmonitor.de/... a čím větší má motor výkon tím je ten rozdíl větší...
S Passatem B8 2.0 TDI DSG jsem jezdil jak drak za reálných 5.5. S BMW 530dA za 6-8. Mít manuál, tak bych asi mohl začít naftu prodávat. Ne vážně, i kdyby manuál žral o 5/100 míň, tak to nic nemění. Řadit prostě už nikdy nebudu. Vy si klidně dál kvedlejte, proti vkusu...
Automat ti nikdo nebere ani nezakazuje Ale tvrzení že spotřeba s automatem je menší než u manuálu je prostě pitomost. Srovnávat spotřebu dvou různých aut a říkat že to je převodovkou taky.. Prostě automatická převodovka má větší ztráty než manuál a o ty je vyšší spotřeba. Prostě pohodlí musíš zaplatit. Náročnější údržba a drahý opravy jsou taky fakt, a nevýhoda je i že nedáš kvalt jaký chceš ty, např. roztahování nebo "speciální akce" na sněhu apod, tam manuál nenahradíš, automat ti do toho furt kecá a řadí si co chce on Jen můžeš volit různý režimy..
Kam se u DSG podějou ty ztráty?
edit: opravuju svůj příspěvek, je vidět, že jsi s DSG nikdy nejezdil.
Kvalt jaký chceš si můžeš dát už od dob prehistorických třístupňových automatů a na sněhu jsem se s automatem a zadohrabem tuhle zimu už tak krásně vyblbnul... Jediné negativum je nemožnost rozhoupání při zapadnutí.
To rozhoupání je na sněhu potřeba každou chvíli, aspň pokud se jezdí na hory (klasicky výjezd z parkování)
Tady jsou převodovky hezky popsaný, i proč má automat větší ztráty než manuál...
Lehčí ale maj svoje ložiska... Ale hlavně tam je ještě trvale hnaný olejový čerpadlo (pokud to neni suchá dvouspojka). Prostě větší ztráty automatu je fakt a tvrdit něco jinýho jsou růžový brejle...
To je otázka, nejen prachy ale i ekologie - každý auto litřík a celkem to zbaští tanker Ale každý si může pořídit co mu vyhovuje, horší by bylo nařízení mně povinně automat a tobě manuál A snad se nanařídí elektrotohleto, to by bylo po ptákách úplně
Teoreticky možná větší ztráty jsou mnohonásobně prakticky nahrazeny ziskem ze správně zařazeného stupně, takže ve výsledku je DSG úspornější než ruční řazení. Málokdo například vyřazuje při dojíždění tak., jak to právě dělá jen trochu novější DSG (tzv. plachtění).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.