Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Řazení v nízké rychlosti

Od: koubas odpovědí: 36 změna:
Zdravím.
Jakožto začátečník mám problém že když například dojíždím do křižovatky a před úplným zastavením si vyřadím, auta se předemnou začnou rozjíždět a já mám většinou nízkou rychlost že když zařadím dvojku dusím motor a jedničku naopak nezařadím takže se ptám co v této situaci mám dělat a co nedělat.
Předem díky.

 

 

36 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

S meziplynem jedničku určitě zařadíte.

koubas

Diky za tip

 


1x

Můžete nechat dvojku, ale nesmíte naráz pustit spojku, ale nechat ji trochu proklouznout.
Také vám tam možná líp půjde jednička z dvojky, nikoli vyššího kvaltu.

koubas
03.02.21 17:52

Ok díky

 

asd1

1x

1 dáš s meziplynem - otáčky tak aby odpovídaly řazenýmu kvaltu a rychlosti, např. jedeš 20 tak meziplyn na 2000 otáček jedeš 30 otáčky 3000 (záleží na převodech).

A lepší je rozvrhnout si jízdu tak abys místo "rychle přijet za auto a zastavit" zpomalil už dřív a jel plynule tak aby to vzala dvojka

koubas
03.02.21 19:33

Díky
zaseja

Když pojede 20, tak mu klidně stačí ta 2 a nemusí se snažit o 1

asd1

Jak kde, např. Fobie litr TSI dvojku ve 20 kmh moc nedává ani po rovině a naložená do kopce už vůbec.. Než natlačí turbo tak je to total chcíplý a ještě to má dlouhý kvalty, to vymyslel eko-pitomec.. Výjezdy z kruháče zrychlení jak se starou 105

 

mathew

0x

Záleží co je to za auto. Jestli 2l nafta tak dvojku a spojku pouštět pomaleji a ono se to rozjede stejně jako z 0 na jedničku jenom místo 10km/h pojedeš 20km/h

Pokud je to něco jako htp tak nezbyde nic jiného než tam narvat jedničku s meziplynem...

Proč narvat? S meziplynem to jde úplně samo.

koubas

Benzín 1.6

 


0x

Kup si automat

koubas

Fuuuj vůbec jakoby dvouspojkovymu automatu bych se nebránil protože to řadí rychle a dopředu chystá rychlosti ale jinak zlatý manuál

Běžný řidič nepozná, jestli je automat dvouspojka či hydroměnič.

Teď zrovna mám nové auto s DSG a dvě 15-20 let stará auta s hydroměničem a v rychlosti řazení nevidím rozdíl. Akorát paradoxně s těmi starými se jezdí příjemněji. Tyhle úsudky lidí kteří něco viděli možná tak z rychlíku fakt miluju.

Naprostý souhlas. Ve všem.

koubas

No co jsem sledoval instruktážní dokumenty k octavii 1 s automatem (hydroměnič pokud se nepletu) tak z toho co se s tou převodovkou smí a nesmí je mi zle

Ale to samé se nesmí ani s novým DSG. Prostě se žádným automatem. A omezuje tě to nějak? Neomezuje.

asd1

Automat je pohodlný, ale tím výhody končí a dál jsou jen nevýhody.. Cena, spotřeba, drahá údržba a opavy za raketu...

DSG má spotřebu nižší než manuál a za 10 ojetin s různými typy automatů jsem neměl žádnou závadu. Jen u těch dražších jsem z dobré vůle udělal olej. Jinak údržba žádná a cena je spíš nižší, protože ojetin s automatem se lidi bojí. Za mě naopak manuál nemá absolutně co nabídnout. V USA to vědí už 60 let. Manuál už nikdy více.

asd1

To seš jak Stir s elektromobilama, růžový brejle.. Prakticky každej automat sežere o litr víc než manuál na stejným motoru/ autě, ztráty v měniči neokecáš, to je fyzika...

Však jsem taky psal DSG, ne měnič. A i kdyby, tak 1 litr... to rád zaplatím

mathew

Samozřejmě, že automat žere víc tady je důkaz spritmonitor.de/... a čím větší má motor výkon tím je ten rozdíl větší...

S Passatem B8 2.0 TDI DSG jsem jezdil jak drak za reálných 5.5. S BMW 530dA za 6-8. Mít manuál, tak bych asi mohl začít naftu prodávat. Ne vážně, i kdyby manuál žral o 5/100 míň, tak to nic nemění. Řadit prostě už nikdy nebudu. Vy si klidně dál kvedlejte, proti vkusu...

asd1

Automat ti nikdo nebere ani nezakazuje Ale tvrzení že spotřeba s automatem je menší než u manuálu je prostě pitomost. Srovnávat spotřebu dvou různých aut a říkat že to je převodovkou taky.. Prostě automatická převodovka má větší ztráty než manuál a o ty je vyšší spotřeba. Prostě pohodlí musíš zaplatit. Náročnější údržba a drahý opravy jsou taky fakt, a nevýhoda je i že nedáš kvalt jaký chceš ty, např. roztahování nebo "speciální akce" na sněhu apod, tam manuál nenahradíš, automat ti do toho furt kecá a řadí si co chce on Jen můžeš volit různý režimy..

Kam se u DSG podějou ty ztráty?
edit: opravuju svůj příspěvek, je vidět, že jsi s DSG nikdy nejezdil.

asd1

Že by ztráty kvůli tomu hřídeli navíc?

Kvalt jaký chceš si můžeš dát už od dob prehistorických třístupňových automatů a na sněhu jsem se s automatem a zadohrabem tuhle zimu už tak krásně vyblbnul... Jediné negativum je nemožnost rozhoupání při zapadnutí.

asd1

To rozhoupání je na sněhu potřeba každou chvíli, aspň pokud se jezdí na hory (klasicky výjezd z parkování)

Tady jsou převodovky hezky popsaný, i proč má automat větší ztráty než manuál...

ELUC (ikap.cz)

@asd1 to nesedí, hřídele jsou kratší a lehčí.

asd1

Lehčí ale maj svoje ložiska... Ale hlavně tam je ještě trvale hnaný olejový čerpadlo (pokud to neni suchá dvouspojka). Prostě větší ztráty automatu je fakt a tvrdit něco jinýho jsou růžový brejle...

A lpět na 30 Kč/100 km je zase totální skrblíkovost

 

asd1

To je otázka, nejen prachy ale i ekologie - každý auto litřík a celkem to zbaští tanker Ale každý si může pořídit co mu vyhovuje, horší by bylo nařízení mně povinně automat a tobě manuál A snad se nanařídí elektrotohleto, to by bylo po ptákách úplně

Teoreticky možná větší ztráty jsou mnohonásobně prakticky nahrazeny ziskem ze správně zařazeného stupně, takže ve výsledku je DSG úspornější než ruční řazení. Málokdo například vyřazuje při dojíždění tak., jak to právě dělá jen trochu novější DSG (tzv. plachtění).

mathew

Doufám, že ty správné otáčky nejsou 1300 do 12% stoupání, protože kdyby ten motor mohl tak ti nakope zadek Ale vysvětluj to tomu tupému automatu...

 

jirik50*

0x

já se ze stoje rozjedu i dvojku, benzin dvoulitr

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]