Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co nejrychlejší zahřátí nafty

Od: marmot123 odpovědí: 31 změna:

Zdravím, mám Seat Exeo s 2.0 TDI CR. Potřeboval bych v tomto zimním období zahřát co nejrychleji motor na provozní teplotu. Maska chladiče se na tento model nevyrábí, navíc jsem slyšel, že ani moc nepomůže. Do bufíka se mi moc nechce, protože je to poměrně drahé a až na zahřátí motoru bych to nevyužil. Elektrický ohřev motoru do zásuvky také nepřipadá v úvahu, nemám to kam zapojit. Představoval bych si nějaké ohřívání v motoru, které by se zaplo, když nastartuji a ohřívalo se to rychleji po cestě, nepotřebuji startovat už se zahřátým motorem. Vím, že to má třeba Mitsubishi Grandis už v základu a zahřeje se rychle. Chtěl bych něco takového, jen už trávím celý den hledáním toho a ani nevím, jak se to jmenuje a už jsem poměrně zoufalý.

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

xemofob

3x

nejrychlejší způsob je umístít auto do teplé garáže

marmot123

HAHAC, kdybych měl garáž, tak v ní to auto mam a nepíšu sem.

 

 


0x

A nemáte vadný termostat? Protože v téhle pseudozimě se musí i diesel ohřát za 5-10 km, pokud se tedy bavíme o teplotě chladící kapaliny, ne oleje.

marmot123

On se ten motor ohřeje, jen ho chci zahřát co nejdříve, aby měl nízkou spotřebu a dlouho životnost. Jde mi o metody rychlejšího zahřátí

Já pořád přemýšlím, proč jste zoufalý? I kdybyste tam to udělátko dostal, tak rozdíl ve spotřebě bude do 1 litru a životnosti taky extra nepomůžete, protože na tu má vliv hlavně nedokonalé mazání prvních pár vteřin. A ještě k tomu lowcost španělák v hodnotě 90 - 150 tisíc dle stáří a nájezdu. Nechápu. Radši se zaměřte na častější výměny oleje klidně po 10 tkm a pokud jezdíte couračky, tak si udělejte 1x týdně 100km výlet po dálnici kvůli DPF. Tím autu reálně prospějete.

marmot123

Jsem zoufalý z toho, že nemůžu vůbec najít název toho, co myslím, nikoliv z auta. 100 km po dálnici není třeba.

Když myslíte.

 

smutnyklaun*

0x

O vyhřívání motoru v Mitsubishi Grandis DI-D jsem neslyšel,ale pokud ho má,tak by to mohlo jít použít,je to dvoulitr od Volkswagenu,jen s PD.Obávám se ale,že přídavné topení bude jediné opravdu účinné řešení.Žádné zakrytí masky nepomůže,tohle nejde ohřát ani při stání na volnoběh.

marmot123

Přídavným topením myslíte bufíka? Pokud ano, tak já bych měl nějaký levnější, který se montuje jak jsem viděl do interiéru, napojit to z motoru na okruh ventilátorů by to bylo strašně drahé ne? Jestli by to ten motor vůbec zahřálo.

 


0x

VW měli na jednom naftovém motoru takovou blbůstku. Tři žhavící svíčky do nátrubku ve vodním okruhu. Hřáli pak vodu.

sbazar.cz/...

Co najednom motoru, to používají či používali všichni výrobci... Viděl jsem to nejenom u Octavie, ale i u Fordu...

marmot123

A to mi tam bude pasovat?

Blbá otázka. Tohle je spíš kutilství na jiných motorech.

Při troše šikovnosti napasuješ.

Díval si se, zda tam nemáš tento příhřev? To se montuje snad už 20let... Občas jsou v tom nefunkční svíčky...

kare
Takhle to jde dát na cokoliv...

To už bude slušně topit jak průtokáč

Jen tak pro zkušenost..

Mám odzkoušeno, že studená žhavička odebírá v průměru cca 16-18A a po 1 minutě cca 2-4A.. Podle typu.. (na vzduchu)!

Nevím jak se projevuje ochlazování v kapalině...

 


0x
C max 1,6tdci má elektrické vyhřívání kapaliny normálně ve výbavě a cca po jednom km začíná foukat teplý vzduch. Nicméně na zahřátí motoru je těch km daleko více, cca 20 i když má hliníkový blok. Nedávno jsem jel na stk, schválně oklikou, cca 10km a na emisích byla teplota oleje 48 stupňů a toho je tam jen asi 3,8litru. Takže to tam mechanik držel asi dalších pět minut okolo 2300ot aby se dostal na minimální teplotu oleje pro měření emisí. Jiná cesta je pořízení elektromobilu, tam teplota motoru není vůbec důležitá a kabinu si můžeš vyhřát pomocí aplikace pár minut před odjezdem.
asd1

Si nepomůžeš, tam zas musíš vyhřívat baterky

25.01.21 12:09
Důvod?

Někteří výrobci skutečně ohřev baterií využívají, pro snížení vnitřního odporu běhěm mrazů a lepšímu využití kapacity, asi si to uměli spočítat, že se to vyplatí

Většina těch ev ten termomanagement baterie samozřejmě má, je to lepší kvůli rychlejšímu nabíjení u nabíječek s vysokým výkonem, pak může baterie přijmout vysoký výkon, pokud má ideální teplotu. Pro ranní odjezd třeba do práce je tomu autu skutečně jedno jestli jede se studenou nebo teplou baterií, na životnost to nemá vliv a topení topí okamžitě po zapnutí nebo se dá zapnout pár minut před odjezdem.

 


0x

Nevím jak nové,na starém předkomůrkáči letní cesty do 2km spotřeba 5l/100km zimní soptřeba při stejném provozu byla 5l/100km. Na krapet nivějším 2,0 HDi letní a zimní identicka. tento rozdíl jsem pozoroval jen na benálu 1,8i16V ale rozdíl byl asi 0,2l . U menšího motoru -1,1i 40kW pak letní spotřeba a zimní byla (trasy 25km) zase stejná. tak nevím co vymýšlíte za pitchoviny.

Jinak existuje ohřívač chladicí kapliny i s čerpadlem díky kterému cirkuluje chl kapalina a prohřívá motor. To je ale na 220 V.

marmot123

Jezdím hlavně kratší trasy, proto mi jde o nějaké lepší zahřátí, spotřeba není jediný důvod. O elektrickém ohřevu motoru samozřejmě vím, jak píši v úvodu a taky píšu, že ho nemůžu využít, protože ho nemám kam zapojit. Ptal jsem se na otázku, na kterou jsem od Vás ani nedostal odpověď, použe jsem se dozvěděl, že vymýšlím pitchoviny. A o stejné spotřebě v zimě a v létě těžce, ale těžce pochybuji.

Protože od této technologie staré sto let nemůžeš víc očekávat. Leda krátké trasy běhat a zahřeješ se raz dva ✌

Klidně pochybujte. Jste jako jeden kolegy ze Xantií-jezdil AŠ se stejným autem ale spotřebou od 2 litry nižší.Víte proč pochybovači? Pže na 2-4km to jede stále na "sytič" kdežto on v AŠ natočí a auto vrčí celý den po pár kilometrech pak na provozní teplotě. na dálku jsem s ní jezdil taky o 2-3 l menší spotřebu.

Pokud neřešíte spotřebu-řešte pitchovina nebo jezděte buse či na kole.Pak nebude problém s tím že se Vám později zahřeje-či nezahřeje motor!Nic jiného než tu bylo nastíněno neexistuje-bufík, nebo ohřívač chl. kapaliny (tuším WEBASTO) nebo bus.Jo ještě je varianta.vytápěná garáž!

Diesel... doplním ještě je známí Eberspacher

Jj na ten jsem pozapomněl!

Jj, diesel na kratke trasy je proste zbytecnost...

 


0x

Kdysi jsem na autobusu použil fintu proti zamrzání nafty v palivovém potrubí.Ta finta spočívala v tom,že jsem prodloužil kusem trubky přepad nafty do nádrže na úroveň trubky ssání.Tedy ohřátá nafta se dostávala na úroveň ssáníOd té doby jsem neměl problém se zamrzáním trubek.

 


0x

Treba brat do úvahy roztažnost materiálov.Inak rýchlo sa ohreje blok,inak hlava,ventilové vôle,tesnenia.Ideálny stav je aby to šlo všetko rovnako a naraz ale to nejde.Preto si myslím že pomalšie je to lepšie..ostatne keby som do krbovej vložky valil dreva na studeno asi by tež praskla nie?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]