Nejste přihlášen/a.
Zdravím, mám Seat Exeo s 2.0 TDI CR. Potřeboval bych v tomto zimním období zahřát co nejrychleji motor na provozní teplotu. Maska chladiče se na tento model nevyrábí, navíc jsem slyšel, že ani moc nepomůže. Do bufíka se mi moc nechce, protože je to poměrně drahé a až na zahřátí motoru bych to nevyužil. Elektrický ohřev motoru do zásuvky také nepřipadá v úvahu, nemám to kam zapojit. Představoval bych si nějaké ohřívání v motoru, které by se zaplo, když nastartuji a ohřívalo se to rychleji po cestě, nepotřebuji startovat už se zahřátým motorem. Vím, že to má třeba Mitsubishi Grandis už v základu a zahřeje se rychle. Chtěl bych něco takového, jen už trávím celý den hledáním toho a ani nevím, jak se to jmenuje a už jsem poměrně zoufalý.
A nemáte vadný termostat? Protože v téhle pseudozimě se musí i diesel ohřát za 5-10 km, pokud se tedy bavíme o teplotě chladící kapaliny, ne oleje.
On se ten motor ohřeje, jen ho chci zahřát co nejdříve, aby měl nízkou spotřebu a dlouho životnost. Jde mi o metody rychlejšího zahřátí
Já pořád přemýšlím, proč jste zoufalý? I kdybyste tam to udělátko dostal, tak rozdíl ve spotřebě bude do 1 litru a životnosti taky extra nepomůžete, protože na tu má vliv hlavně nedokonalé mazání prvních pár vteřin. A ještě k tomu lowcost španělák v hodnotě 90 - 150 tisíc dle stáří a nájezdu. Nechápu. Radši se zaměřte na častější výměny oleje klidně po 10 tkm a pokud jezdíte couračky, tak si udělejte 1x týdně 100km výlet po dálnici kvůli DPF. Tím autu reálně prospějete.
O vyhřívání motoru v Mitsubishi Grandis DI-D jsem neslyšel,ale pokud ho má,tak by to mohlo jít použít,je to dvoulitr od Volkswagenu,jen s PD.Obávám se ale,že přídavné topení bude jediné opravdu účinné řešení.Žádné zakrytí masky nepomůže,tohle nejde ohřát ani při stání na volnoběh.
VW měli na jednom naftovém motoru takovou blbůstku. Tři žhavící svíčky do nátrubku ve vodním okruhu. Hřáli pak vodu.
Co najednom motoru, to používají či používali všichni výrobci... Viděl jsem to nejenom u Octavie, ale i u Fordu...
Díval si se, zda tam nemáš tento příhřev? To se montuje snad už 20let... Občas jsou v tom nefunkční svíčky...
Někteří výrobci skutečně ohřev baterií využívají, pro snížení vnitřního odporu běhěm mrazů a lepšímu využití kapacity, asi si to uměli spočítat, že se to vyplatí
Nevím jak nové,na starém předkomůrkáči letní cesty do 2km spotřeba 5l/100km zimní soptřeba při stejném provozu byla 5l/100km. Na krapet nivějším 2,0 HDi letní a zimní identicka. tento rozdíl jsem pozoroval jen na benálu 1,8i16V ale rozdíl byl asi 0,2l . U menšího motoru -1,1i 40kW pak letní spotřeba a zimní byla (trasy 25km) zase stejná. tak nevím co vymýšlíte za pitchoviny.
Jinak existuje ohřívač chladicí kapliny i s čerpadlem díky kterému cirkuluje chl kapalina a prohřívá motor. To je ale na 220 V.
Jezdím hlavně kratší trasy, proto mi jde o nějaké lepší zahřátí, spotřeba není jediný důvod. O elektrickém ohřevu motoru samozřejmě vím, jak píši v úvodu a taky píšu, že ho nemůžu využít, protože ho nemám kam zapojit. Ptal jsem se na otázku, na kterou jsem od Vás ani nedostal odpověď, použe jsem se dozvěděl, že vymýšlím pitchoviny. A o stejné spotřebě v zimě a v létě těžce, ale těžce pochybuji.
Klidně pochybujte. Jste jako jeden kolegy ze Xantií-jezdil AŠ se stejným autem ale spotřebou od 2 litry nižší.Víte proč pochybovači? Pže na 2-4km to jede stále na "sytič" kdežto on v AŠ natočí a auto vrčí celý den po pár kilometrech pak na provozní teplotě. na dálku jsem s ní jezdil taky o 2-3 l menší spotřebu.
Pokud neřešíte spotřebu-řešte pitchovina nebo jezděte buse či na kole.Pak nebude problém s tím že se Vám později zahřeje-či nezahřeje motor!Nic jiného než tu bylo nastíněno neexistuje-bufík, nebo ohřívač chl. kapaliny (tuším WEBASTO) nebo bus.Jo ještě je varianta.vytápěná garáž!
Treba brat do úvahy roztažnost materiálov.Inak rýchlo sa ohreje blok,inak hlava,ventilové vôle,tesnenia.Ideálny stav je aby to šlo všetko rovnako a naraz ale to nejde.Preto si myslím že pomalšie je to lepšie..ostatne keby som do krbovej vložky valil dreva na studeno asi by tež praskla nie?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.