Nejste přihlášen/a.
Ten odpor toho moc nevytopí, na to je příliš slabý. Spíš se vzduch ohřívá v rozpálených částech palubky. A co je k tomu vedlo - no přece jednoduchost. Proč komplikovat něco, co spolehlivě funguje. Ten přístup zkomplikovat vše elektronikou jak jen to jde přišel až později a já bych to mnohdy nazval ,,vylepšením k úplné nepoužitelnosti´´ Stačí se podívat na některé současné auta - tam nejen, že si nevyměníte ani ,,žárovku´´ v předním světle, ale mění se celé světlo za desítky tisíc.
Tak co se Vám jeví jako uživatelsky výhodnější?
Jen doplním, že ten odpor je často umístěn v proudu vzduchu z ventilátoru, čili dobře chlazen. Jeho topný výkon ve vztahu k objemu hnaného vzduchu je naprosto zanedbatelný.
@dominick: Za svůj život (je mi 65let) jsem měl více jak 2 desítky aut a ani jeden z vámi popisovaných problémů jsem nikdy neřešil S tou poruchovostí těch odporů to dost přeháníte.
U dnešních aut by to asi nebylo jednoduché, ale třeba táta měl na Š1000MB takovou regulaci u větráku, protože ten měl jen dvě rychlosti a kdo zažil Š1000-Š100 ví, jak na tom byly tyto auta s topením. Stejně tak si dodělal cyklovač ke stěračům - tehdy to byl běžný postup.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.