Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak posunout držák spínací skříňky vozu Felicia?

Od: zdenek2® odpovědí: 23 změna:
Jak posunout stříbrný držák spínací skříňky vozu Felicia na tyči volantu v předozadním směru? Vidím tam dírku s vnitřním závitem, ale nevidím v ní šroub. Dá se držák po volantové tyči posunovat?
Z jistého důvodu potřebuji posunout spínací skříňku dolů pod úroveň panelu s otvorem na klíček.

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Jsou tam trhací bezpečnotní šrouby (proti krádeži vozu, aby nebylo snadné rozberat zámek a odemknout volant).

Musí se do nich vyvrtat dírka a natlouct TORX bit. Pak je máš čím povolit.

Je tam speciální jemný závit, takže dej pak nové ty samé, akorát jim neurvy hlavu (dotahuj s citem).

Takto jsem to odvrtával já:

poradte.cz/...


doplněno 18.01.21 05:56:

skoda-dily.cz/...

6U0 419 201

2ks


doplněno 18.01.21 05:58:

Tento prcek je do samotné spínačky:

6U0 419 959

1ks


Nakonec jsem si to rozmyslel posunovat držák spínací skříňky po tyči volantu, protože inženýři že škodovky konstruují věci zbytečně složité nejspíše proto, aby splnili plán (raná devadesátá léta). Proč proboha takto složitě bránit sundání spínací skříňky z tyče volantu, když se jedná o vůz, který nastartuješ spojením dvou drátů?
Ona ta spínací skříňka není v otvoru palubní desky vycentrovaná a já jsem pouze chtěl ji vystředit v tom kulatém otvoru a trochu zapustit pod úroveň toho kulatého otvoru. Důvod: instalace tlačítka start/stop. Nakonec to šlo i bez toho.
Zde je video jak to pěkně funguje a má to i imobilizér.
drive.google.com/...

Pěkný, proč ne. Já osobně jsem spíš investoval do tlumičů a teď do komplet brzd.

...

Na dva dráty nastartuješ akorát Feldy bez immoboxů nebo Favority a starší škodovky.

Ta spínačka zamyká volant mechanicky. Proto to tam tak je. Zkus si někdy na vrakáči násilně zámek zlomit otočením volantu. Zjistíš, že to není tak jednoduché .


To je dobrá poznámka s tím zámkem volantu.
Já jsem se vždy domníval, že zlomit ten zámek jde, soudě podle toho jak lidi v devadesátých letech kupovali zamykatelné tyče na volant.
Není to spíš tím, že jsi tak trochu muší váhy? Já bych to asi taky nezlomil, ale zloději holt mají sílu.

Známému to taky nešlo, tak na tom volantu viseli dva cigoši .

Jako převodovku uzvednu sám, ale motor ne. Nemám ruky jak lopaty, takže muší asi jo.


Výhoda toho tlačítka je v tom, že máš tři stavy napájení. První zvaný ACC jenom přivádí napětí kam potřebuješ. Třeba
k rádiu. Budíky a všechno ostatní ve Felicii jsou bez proudu.
Druhý stav nazývaný IGN1 pak spustí budíky jako bys normálně otočil klíčkem do polohy zapnuto. Rozsvítí se budíky, palivové čerpadlo...
Třetí stav zvaný IGN2 je jako IGN1, ale rozdíl je v tom, že spotřebiče spínané tímto stavem se během startu odpojí. Já mám například na IGN2 připojené vytápění sedadel (cca 75W).
Další výhodou tlačítka je, že ten RFID klíč je použitelný i na jiné věci než start auta. Já jím například odemykám garáž nebo jiné věci, které potřebuji. Nekup to za 150kč.

Jo, používat ten RFID i jinde je supr věc. Lepší než svazek klíčů.

Tu skříňku posouvat nelze, protože je v ní i zamykání volantu.

Ale lze. Je tam dovolen pohyb asi 1cm a otoč na tyčce asi 5-8stup

hradekpe

pokud šroub nedvrtáš tak můžeš naříznout protiobjímku a lehkým uderem přez dřevo.. z vrchu praskne jde to i bez naříznutí,Objímku koupíš novou je to pakatel

Originál už spíše nesežene a neorigo má odlišný rozměr. Nesedí přesně.

 

 


2x

Snad to někdo ocení...

Jsem ti to nafotil, at víš. Nepřehodit tedy 16 bílé a 50 žluté. Tečou tam jiné proudy na jinak silné kontakty. Funkce je ovšem stejná.


Mě by tady spíš zajímalo, proč jsou žluté vodiče startéru ve spínací skříňce dva? A jaký jimi teče proud? Já bych řekl, že moc velký zase ne, když mi start funguje přes pojistku 10A.

To je jednoduché. Jeden vede na cívku na startér, kde ho najdeš a druhý do pojistkové skříně na odlehčovací relé X.

Pokud se na startéru ukáže +, tak relé odpadne a odpojí nepotřebné spotřebiče (světla, stěrače, větrák topení, atd...), aby při slabé baterce bylo možno nastartovat.

Pokud na startéru není +, tak se využívá faktu, že je ukostřen o motor a kostří tak relé X, které je sepnuté a aktivuje spotřebiče jako světla, stěrače, větrák topení, atd...

... proto je to odlehčovací relé. Tento princip byl převzat od VW.

Proto feldá při startování zhasnou světla. Favoritům ne. Ti odlehčovací relé nemaj


To mne napadlo, že každý vede jiným směrem, ale tyto dva žluté vodiče jsou v klidovém stavu (poloha klíče 0) ve spínací skříňce rozpojeny nebo se mýlím?
Pokud jsou rozpojeny jak mi vysvětlíš, že startér funguje i z vodiče BF9, když klíč je v poloze 0?

Oba žluté vodiče jsou nakrimpovány pod jeden Faston a ten jde do spínčky.

Napětí se tam dostává ze spínačky od těch rudých červených vodičů (svorka 30 od baterky). Při poloze START se tam přenese pomocí kontaktu proud do těch žlutáků.

Jeden do odlehčovacího relé a druhý přímo do startéru..

To odlehčovací relé je pro spotřebiče. Nejedná se o relé startéru.


Takže oba žluté vodiče jsou ve fastonu spínací skříňky spojeny (já jsem měl dojem, že do spínací skříňky jdou dva fastony se dvěma žlutými vodiči, ale už je to dlouho, co jsem měl spínací skříňku rozdělanou). Logicky jak jinak, když se dá startér spustit z pojistkové skříňky.
Potom ale je tu znova ta otázka, proč jsou žluté vodiče dva?
Normálně bych natáhl jeden žlutý vodič ze spínací skříňky do startéru a z tohoto tlustého vodiče udělal někde tenším vodičem odbočku do pojistkové skříňky k odpojovacímu relé. Tak je to logické a každý, kdo se na to podívá, hned vidí, že žlutý jde ke startéru a odbočka z něj jde ještě někam jinam. Ale automobilky to často dělají jinak a zbytečně složitě.

Ještě mne napadlo jak složité je vyměnit zámek třeba jen v jedněch dveřích. Musíš vyměnit zámek v pěti dveřích a ještě musíš vyměnit spínací skříňku.
A protože bez odvrtání se skříňka nedá z volantové tyče sundat, nejspíš musíš vyměnit i volantovou tyč.
A to všechno kvůli jednomu zámku!

Při propojení vodičů na jeden Fastnon automobilka naopak ekonomicky šetřila.

Faston musí poižít stejně pro jeden z vodičů, tak tam zdarma přihodí ještě jeden vodič do pojistek, který je taky potřebný pro funkci odlehčení přes relé.

...

Při výrobě kabelové odbočky by museli použít krom fastonu ještě další materiál. Izolační bužírku a krimpovací spojku nebo udělat bodový sváč na mědi. S výrobou odbočky je méně snadná manipulace a zbytečné přidání dalšího materiálu, který svazek prodraží.

Takto montér přidrží v prstech dva vodiče a pod strojem za 0,5s krimpne jeden Faston a tím to končí.

Tvým úkonem by musel krimpnout jeden Faston a pak si hrát 5 minut s várobou odbočky.

...

Nemyslíš?

Na Fordu je výměna spínačky banální. Zstrčíš klíč a otočíš do polohy 1. Zamáčkeš na těle spínačky pin v dutince a bubínek vytáhneš klíčem ven z těla. Operace na 3 sekundy .

Vše co Škodovka dělala bylo k vůli zabránění a znesnadnění při krádežách aut. Proto se v té době kradli převážně jiné značky. Třeba Fiaty.


Systém uchycení zámku se tehdy moc neinovoval, protože v té době stejné držení používala Avia, Liaz a Karosa.

 


0x

Musíš to demontovat celé dolů.

Jak odpojíš Fastony ze spínačky, tak pamatuj, že nesmíš přehodit kontakt 50 a 16.

Kontakt 16 jsou tenké červené drátky kontrolního testu poruchy brzd (testu samotné žárovičky (!) ).

Cívka startéru (50) bere velký proud a spínačka by se zakrátko spálila na start pozici, kde se spínají zvlášt 50 startér a 16 kontrolka.

Tak je nepřehoď!

Vše je na 12klíč a potřebuješ ideálně ořech do malé goly 1/4


doplněno 18.01.21 06:34:

OPRAVA: 16 má bílé dráty (na favoritu jsou tenké červené)


Ano 16 je bílý vodič a je to kontrolka, která se spíná současně po dobu zapnutého startéru. To vlastně k ničemu užitečnému není, když slyšíš, že startér se točí. Možná, kdyby si byl hluchý a usedl za volant...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]