Nejste přihlášen/a.
Je to Bosch monotronic.
Správně tedy SPi (single poin injection)
Klasická BMM lidově.
Filtrbox je ještě z dob Favorita, takže Felda z roku 1994-1995
U násosu vzduchu je rezonátor, takže se jedná o motor 136B, tedy 50kW verze.
Filtrbox s oválného celoplastu pak měli později obě verze 40 i 50kW a odlišnost byl jen v rezonátoru, který u 40kW chyběl.
Bez rezonátoru motor při prudkém přidání plynu hlasitě brumlal. Rezonátor to odstranil a utišil. Na nic jiného tam není.
MPi vypadá jinak.
Karburátorové Felicie na vývoz mají stejný motor, jako Favorit. Filtrbox s PLUS prolisem a uprostřed vločka výrobce SANDRIK.
...
Tohle je ještě původní filtrbox pro VW bezezměn. Asi se jim nechtělo vyrábět něco speciálního napočátku výroby.
...
Diesel nemá rozdělovač a zapalovací kabely
50 a 40kw měl i další odlišnosti
Jiná vstřikovací jednotka
Jiná ŘJ motoru
Jiná vačka
Jiné písty
Jiná převodovka
První roky 94-95 se dají odhadnout nejen dle Favoritího a VW filtrboxu, ale i starého hliníkového domku termostatu (později všechny plastové)
Je to tak. Dobíhali ve výrobě. Stejně jako čidla zpátečky na Fastony. Pak měli Feldy ten vodotěsný konektor na čidlu zpátečky.
Z tohodle roku ještě dobíhali ve výrobě staré startéry 0,8kW PAL z Favoritů. Byly takové zdechlé a líné. Ovšem i se slabší baterkou nahodili motor.
Pak přišli od roku 95/96 rychloběžné Magneton Kroměříž 1kW. Už to nebyli takové velké krávy. Byli lehoučké a zpřevodované. Dělali typický zvuk co mají Feldy při startování. Ty staré spíš připoménali startování škody 120 nebo Favorita.
...
Je to jako u všech modelů. První kusy nebyli nic moc. Takové zplácané z předchůdců a nedotažené do detailů. Ale co mě udivilo, tak některé modely měli na začátku okraje kapoty gumovou lištu. Asi k vůli podfouknutí větrem či vodou. Dodnes nechápu, zda to bylo k určité motorizaci nebo pokus některého roku. Kapoty mají zespoda mini dírky pro plastové hříbky co tu lištu drží.
Co se týče rezonátoru, nechám na tobě. Možná to mělo trošku vykreslovat silnější zvuk, aby si majitelé uvědomili, že mají 50kW.
MPi filtrboxy mají zevnitř žebra jako kytara. Možná to má taky nějaký účel lepšího zvuku.
Každopádně bez trumpetky 40kW nebo bez rezonátoru 50kW to už trochu řve. Hlavně v zátěži motoru (jízda do kopců s plným plynem).
MPi má už samostatný filtrbox a zapalovací lištu místo rozdělovače. Pálí vždy dva a dva současně (jiskra do výfuku nevadí). Jiná vačka, jiný setrvačník se snímači pro hall.
Na sání už není vstřikovací jednotka, ale klapka se snímačem polohy a lišta vstřiků samostatně pro každý válec, ale stříkají taky dva a dva skupinově.
Až Fabia Simos 3P stříká jednotlivě. MPi Felicia totiž není Bosch systém, ale Siemens Simos 2P.
1.6ka MPi je zase Magneti Marelli jednotka
Špatné udaje v dotazu. Na snímku je motor 136B BMM, tedy pokud platí těch 1.3 50kW. V případě 40kW se jedná o 135B. Tazatel si plete BMM (monovstřik) a MPI (čtyřbodový vstřik), jiný vzduchový filtr a vrchní kryt motoru, než je na snímku, má právě MPI.
@23it23: Felicie pro tuzemský trh nikdy neměly karburátor. Naopak už poslední Favority měly motory BMM.
Tohle je origo Felicie s Karburátorem. Dělala se i ve faceliftu. Hledej spíše na youtube. Všechno to jsou vývozy a nebyli určeny pro evropský trh
Tak na to možná znám odpověď i já, protože i já jsem se při čtení otázky pousmála, ale dál to nekomentovala...
Sice žádný učený z nebe nespadl, ale vždyt ty tři motory (1.3, 1.6 a 1.9), které se do Felicií montovaly, vypadají každý úplně jinak už na první pohled. Sice bych už taky nevěděla, která 1.3 je karburátorová, ale benzinová 1.3 je to na první kouknutí. A v otázce karburátor nebo diesel...
Žádná odpověď, jen se směju tomu mastilivi, co na každou blbost potřebuje poradit a nedovede zapojit mozek. Tenhle odborník, kterej často píše jak konstruktéři ve Škodovce podle něj něco neudělali pořádně, nepozná 1.3 od dieselu...tu 1.9 člověk nemusí nikdy ani vidět, aby si tu nevšiml toho, že jde o benzín na fotce
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.