Nejste přihlášen/a.
12,5V je celkem v pohodě, ale že je po týdnu stání KO není v pohodě. Buď vám ji něco vybíjí, nebo je vadná. Pro orientaci by měla stačit doba nabíjení do plného nabití. Jestli nenastartujete a za hodinu nabíjení je plná, tak je KO baterka. Reklamovat lze, ale neslyšel jse, že by byl někdo úspěšný.
Otázka je jestli je blbá baterka, nebo jestli vám ji auto nevybíjí.
Vytáhněte ji z auta hoďte ji večer na nabíječku, přes noc nechte odstát a ráno změřte. Jestli bude nad 12.7, tak vám ji spíš vybíjí něco v autě. Jinak v autoservisu jsou schopni vím tu baterku změřit, jak je na tom s kapacitou.
Jo ještě bych zapomněl... jak jste měřil napětí na baterii? Pokud je baterka přiojená musíte měřit až když auto přejde do klidového režimu, jinak neměříte napětí na prázdno, ale pod mírnou zátěží.
Ty bys měl v první řadě změřit proud, jaký odebírá elektronika auta z baterie. To uděláš tak, že zavřeš a uzamkneš všechny dveře a necháš si otevřenou pouze přední kapotu s baterií. Pak musíš dlouho počkat, až se všechny řídící jednotky uspí a teprve potom můžeš měřit klidovou spotřebu. Ta by měla být do 30miliAmpér.
Pokud je tam více, tak to postupně odebírá energii z baterie a tato energie tam při příštím startu bude chybět. K tomu ještě ta nízká teplota.
Ta energie se ti z rok staré baterie jen tak neztratí. A pokud auto má odběr do 30mA, tak pak už může být pouze vadná baterie, ale to doma nevyzkoušíš. To bys musel zajet někam, kde tu baterii dokáží zatížit a zjistit její stav.
A jak pripojite seriove ampermetr, kdyz cekate? Ja to delam tak, ze otevru kapotu, vlozim do plusu merak, takze plus pol baterie, merak a ten druhy konec meraku na svorku ktera byla puvodne na baterii. Pak zamknu auto a az pak sleduji, kdy to usne.
Colombo, odpojením svorky aku a připojením ampermetru se jednotky opět probudí a naměříte velký proud se stovkami mA.
Tvůj postup lze pouze s bezkontaktním kleštovým měřákem.
Jak naznačil petrovic
Co takhle uzamknout auto už se vřazeným ampérmetrem a počkat na klidový proud. Než shánět kleštˇák.
Jestli máš procesorovou nabíječku, tak pokud to jde, tak přepínej režim sněhové vločky. On má vyžší koncové napětí do kdy baterku dobije. AGM potřebují proti klasice to vyžší napětí.
Od toho tam ta vločka je. Je to i v návodech.
Ztráta kapacity při zastaveném vozidle je z vnitřního důvodu způsobena jen mechanickým rozpadem článků,pak kousky článků, zapadnuté mezi ně, způsobují zkrat..Toto je samozřejmě zcela vyjímečné,takže se spíše díváme na okolní děje.Musíme se chopit měřidla a měřit v autě při vypnutém motoru proud z baterie ven.Rozpojí se přívod baterie a vloží se měřidlo proudu/ampérmetr).V klidu je možný proud z baterie o hodnotě jednotek mA.Pojkud jde o proud desítek mA,musíme najít připojený díl motoru,či jiný spotřebič.Osobně mi takový odběr zpusobil alarm zamčení vozu.Signalizoval zavřené dveře i kdyř bylo auto zamčeno.A šlo jen o sepnutí kontaktu alarmu.Proud z baterie 150 mA.Po odemčení a znovu zamčení se kontakt rozpojil a proud z baterie už netekl.Stejně může za 48 hodin vybít aku ze zapnutého rádia,nebo kabinového světla (na zpštném zrcátku.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.