Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tříválcové motory

Od: kepler* odpovědí: 19 změna:
Co je to zase za blbou módu? Už nejen u litrových motorů, ale dokonce 1,5 l (Toyota Yaris). Kdo se s takovým autem někdy svezl, jistě mi potvrdí, že jeho zvuk je hrubý, nekultivovaný. Má i další nectnosti. Má to vůbec nějaké výhody a proč to výrobci zavádějí ve velkém?

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x
Má menší tření, čili menší mechanické ztráty...

 


3x
Teoreticky nižší spotřebu, emise. Víc za tím není.
kepler*

No nevím, k dokonalejšímu spalování dochází v menším prostoru. Proto se výšeobjemové motory dělají se 6 a více válci. To už by taky mohli dělat i dvouválcové motory. Ten jejich zvuk je prostě děsný, někomu to ale nevadí.

Jak psal @hiawata, menší třecí plocha. Mě 3 válce nevadí. Mám válců 6.
asd1

Litrovej dvouválec dělá Fiat - Twinair 0,9, má to 77kW/ 145 Nm

Výhoda je menší rozměry, míň materiálu, menší třecí plocha oproti stejně výkonnýmu 4 válci.. Nevýhoda hlavně vyvážení.. Radši mám teda klasiku 4 válec, i když ty oturbený litříky jedou docela hezky (kromě chcíplosti v nízkých otáčkách kdy moc netlakuje turbo)

kepler*

...ježišikriste, za chvili tu bude jednoválcový kopřivnický President s turbem.

Ona to není žádná novinka. V práci 1,4 TDI Fabia 3 válec a je starší než tvůj 6 válec

 


3x

Možný fakt jsou i nižší emise. Jak popsal hiawata. Navíc motor má menší váhu, celkově je menší v mot. prosotoru je více místa,atd...

 


3x

Jedna velka vyhoda krome spotreby je i usetreny prostor v motorovem prostoru pro hybridni pohon. Sice lze ze zkusenosti nacpat do auta nizsi stredni tridy napric i hybridni pohon spolu s 500k VR6 motorem, ale tam uz nepropadne ani blecha. U 3 valce je dostatek mista pro 2 elektromotory a invertor.

Samozrejme kultivovanost chodu a prubeh vykonu za 4 valcem zaostava, ale prave hybridni technologie toto dokaze velmi ucinne kompenzovat.

 

kare

3x
Sudý počet by byl lepší?
Což takhle dva?
Již brzy...

 


1x
Podekuj ekologum. Automobilka za kazdy g emisi plati. Takze maly motor - male emise - plati mene.

 

makk

0x

Kdyby to aspoň byl tříválec, ale to, co dělají je čtyřválec bez jednoho válce. Tedy klikovka není po 120°, ale po 180° proto ten tvrdý chod.

Proč to dělají? Aby vyráběli co nejlevněji a na papíře měli nízké emise a spotřebu.

rek

Který tříválec má kliku po 180°?

makku, HTP u VW to nemá 180 a přesto i s vyvažovacím hřídelem se třepe

autorubik.sk/...

Nějaký odkaz na tvrzení, že moderní tříválec má kliku po 180°, by nebyl? Nebo to říkali chlapi v hospodě?

 

 

xenofob

0x

tříválce jsou dynamické a k běžnému ježdění stačí...lze přepokldádat že auta s emisní normou EURO7 se vyrábět nebudou, a pokud ano, budou mít spalovací motor velikosti mlýnku na kávu a elektroniku, tlumící jeho mdlý projev a omezující jeho výkon na mimum...

pokud chce někdo vymýšlet nějaké udržitelné teorie, tak ve všech souvislsotech vyvážené...stejně jako vyšší emise OSOBNÍCH VOZIDEL škodí přírodě i výroba zbytečně velkých a zbytečně výkonných osobních aut...je to zbytečná exploatace přírody

makk

Ano s tím souhlasím. Já myslím, že nějaké SUV, které má 2,5 tuny a euro 6 má v absolutních hodnotách horší emise než Felicie, jejíž provozování by automobilová lobby nejraději učinia nezákonným. O ekologickém dopadu výroby aut ani nemluvím.

Problém je, že takový Trabant vážil 620kg a motor 19kW. Žádný zázrak, ale člověk se dopravil kam chtěl. Dneska má malé auto 2x větší hmotnost. Pokud nám jde skutečně o ekologii, je čas se vrátit k Trabantům (samozřejmě ne s dvoutaktem).

 


0x

Osobně jsem viděl novou Octávii s 1l motorem, tuším cca 80kW, jede pěkně (úměrně výkonu!), ale když se otevře motor tak ten tam poskakuje celkem nekultivovaně, ale je to prostě tak... Přidáš na místě plyn, otáčkoměr vyskočí a motor pak doběhne otáčkoměr... Zřejmě to má vzbuzovat pocit, že je velmi mrštný... Syn má 6 válec a tam se motor nehne.. Když tam dáš na něj korunu, tak nespadne... Ale v honbě za co nejlevnější výrobou, ekologický lobbing, kde skupina neodborníků, ale jen úředníků si vycucá z prstů nějaká čísla a nutí výrobce mnohdy do nesmyslu, ba i vydírá... Když budeme mluvit o ekologii, tak je takových věcí co se vyrábí zbytečně... Nejhorší je být obětí jakéhokoliv lobbingu... Měl by stačit zdravý rozum...

 


0x

Zetor 3011 má tiež trojvalec a jeho chod je normálny. No jeho stláčanie valcou je postupné,plynulé.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]