Zcela evidentně to původní cukání nevyřešila výměna ventilu elmagnet. Ten Vám vyměnili zcela zbytečně.
Cukání může způsobit i čidlo klepání (tzv. samozápaly). Je to přímovstřikový motor a má-li sání zarostlé karbonem (což je zcela běžný jev), při přidání plynu se část benzinu "ztratí" v karbonu a čidlo klepáníto zachytí, sníží výkon a zacuká.
Je to složitý na vysvětlení ale šel bych i po tomto.
Jo, taky bych se na to zaměřil.
Jak čidlo klepání sníží výkon s zacuká?
Když přece čidlo klepání zasáhne tak co asi udělá, omezí přísun paliva do motoru a tím jde dolů výkon.
Mezitím řidič šlapě zběsile na plyn ale bez efektu.
Jakmile je vše v normě, palivo opět míří do motoru standartně a auto opět jede normálně.
Vše se děje rychle a cukání je jedním z projevů.
Senzor klepání nesahá na palivo, ale do předstihu zážehu, jeho špatnou funkci mnohdy ani nepoznáš.
Ted to čtu ještě jednou...jak se u přímovstřikového motoru "ztratí" palivo v sání?
Och bože... Ztratí v karbonu, ne v sání.
A ten karbon je v sání...píšeš.
Vy jste nikdy neslyšel o sání zarostlým karbonem...pravdu máte, tam se benzin ztrácet nebude (zaměnil jsem se to s nepřímovstřikovým motorem), ale i špatně rozprašující vstřikovače nebo právě doslova ucpané sání může dělat neplechu.
Mimochodem poraďte tazatelce něco i Vy.
Napíšu to znovu:
Cukání bylo pouze a jen při volnoběhu, horší zvuk motoru. Jinak žádný problém. Po výměně ventilu je to v pořádku, auto necuka při volnoběhu a zvuk je zase jako dřív.
Tyčka na turbu je uražená víc jak rok, rozvody se dělali loni v listopadu. Neříkejte mi, že po výměně ventilu ( za nový ! ) najednou nemá turbo tah
Ale děkuji za rady. Mě osobně to přijde, ač jsem laik a holka, po xx čtení diskuzi, že to souvisí s elektronikou - svíčky, cívky, vstřiky. Auto nemá tah jako dřív a hlavně cuka jen při nižších otáčkách. Svíčky jsem, ale dělala krátce před rozvody. Nevím, že všechny. To už si jistá nejsem
Někdy je na vině neorigo náhradový díl, které má jiné parametry. Typicky třebas snímač diferenciálního tlaku před a za DPF filtrem. Fordi jsou zase háklivý na své svíčky Motorcraft (jiné trochu škubnou při rozjezdu a nebo to není ono). Na Renaultích motorech M9R zase po větším nájezdu blbnou ventily pro regulaci podtlaku k ovládání turba. Né přímo ventily, ale nějak rády zaoxidují konektory. Tedy ne, že by ybli zelené, ale zešednou a pak turbo občas nejde a po znovu anstartování opět jde (sám jsem to zažil u X-trailu). To jsou takové ty závady, které už jsou o zkušenostech, protože diag. nevyhodí vadnou hodnotu nebo přímo nefunkční čidlo )v případě náhrady za origo) a nebo se závada stane nahodile (to se pak velice špatně hledá a jde se po typických věcech daného motoru či auta).
Děkuji všem za odpovědi. V servise běžné dělají BMW, tak předpokládám, že dali originál ventil. Doufám ,že auto vydrží přímo do BMW jedu až 18.1
Jinak dodám, že jsem zjistila, že někde kape olej. Je to vidět jak teče, jak pod kapotou u hadičky, tak přímo pod motorem. Vše na pravé straně u spolujezdce. A oept se ozývá klapání z té strany, někdy a sviatebi začalo
Už jsem z toho auta zoufalá