Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Mohl by mi někdo prozradit jaký je rozdíl mezi nabíječkou z LIDLU a nabíječkou CTEK , samozřejmě kromě ceny? Děkuji
Mám obě a LIDL skoro nepoužívám.
CTEK nabije i baterii, kterou lidl nebere a vyhodí jako vadnou.
CTEK má rekondiční režim, který zkutečně funguje
CTEK tlačí baterku při nastavení auta proude 5A. Lidl hned skoro nesmyslně přepína na 700mA nebo tak (kdysi jsem to měřil multimetrem).
CTEK ve verzi polar má silikonové izolace kabelů, které v mrazu při manipulaci s nabíječkou nepraskají (izolace).
CTEK má více příslušenství, jako svorky, CL zásuvka, ochrané gumové rámové pouzdro (oblek), měřič baterky se svorkama, bluetooth měřič stavu, atd...
Uvnitř daleko kvalitnější zdroj (kondíky nejsou šmejdy jako u lidlu).
...
Jak píšu. Mám obě a Lidl je jen taková hračky pro laiky, aby alespoň měli něco základního a malinkého. Proto je tak oblíbená.
...
Kdybych se teď rozhodoval, tak půjdu do podobné nabíječky od EXIDE co dá i 7A a je stejně plně automatická.
A vyplatilo se. Polar mám už 8 rok. Lidlu už 2x odešel mikrospínač. Naštěstní jde dobře sehnat v tme.eu
Jj, klešták by byl lepší.
miki, stejný je i u CTEKu, ale tam používají kvalitnější OMRON. Na ty lidl je nějaký čínský šajze. Proto odchází. Na tme.eu omrony mají v široké nabídce, kdyby jsi si chtěl lidl potunit. V datasheetu se liší i odporem stisku.
@gumidek C-tek má i 7A,, 10A ...i 20A. Něco i zde. Jinak popsané rozdíly nabíječek podepisuji...z Lídlu je dobrá v nouzi a velmi dobrá, jako kondiční, udržovací...Lidl je jako náhrada tohoto zařízení...odzkoušeno, mám obě...
Rozdíl mezi nabíječkama bývá:
- v nabíjecím proudu (tím i rychlosti nabíjení)
- v kapacitě baterie, kterou dokáží nabíjet
- v kvalitě provedení a značce
- v univerzálnosti (jestli je pouze pro jeden druh baterií nebo je použitelná pro více druhů baterií)
a při konkrétnějším zadání se dají najít další rozdíly.
Se vším v příspěvcích souhlasím, pouze dodám k mnohem lepší CTEK:
- umí nabíjet od téměř do nuly vybitého aku (LIDL či laciné se ani nezapnou - vyhodnotí, že jsou špatně připojeny) + možnost spuštění regenerace (samozřejmě nemá význam pro viditelně starobylý aku s vnitřním zkratem)
- zařízení může být ve vymrzlé garáží/prostoru (pro venkovní užití)
Ad to nezapnutí při velkém vybití - tipnul bych, že to je ochrana před zkratovaným článkem - kdyby s ním nabíjela tak to pojede až do přebíjení = do plynování = riziko že vodík řachne (většina lidí nabíjí v autě). Zrovna tohle bych považoval spíš za výhodu než nevýhodu - napětí pod 10V nemusí být hodně vybitá baterka, ale i ten zkratovaný článek. Nabíječka to nerozezná tak bere horší možnost a nezačne nabíjet.
Nevýhoda jem že úplně vybitá baterka se musí nakopnout "blbou" nebo tim C-tekem (ten rozezná zkratovaný článek?)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.