Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stavba rampy - Dilatace profilu

Od: jednojekoloutra odpovědí: 8 změna:
Hezký večer, budu stavět venku ve svahu nájezdovou rampu pro auto. Vodorovná konstrukce bude ze čtyř 6 m IPE profilu 120 mm, které budou přišroubovány ke svislým stojkám 160 mm po stranách a uprostřed. Zajimá mě jestli teplotní roztažnost 6 m profilu nebude namáhat/deformovat stojky které budou přišroubovány k betonovým patkám. Napadlo mě vodorovné profily neprovrtávat skrz,ale chytat z boku packama styl jako koleje a železniční pražce. Nemyslím si,že lze u takto dlouhého profilu dilataci zanedbat,ale nechám si poradit od někoho buď z praxe nebo kdyby náhodou konstruktéra z oboru. Všem děkuji za tipy a rady.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Nejlepší bude si roztažnost pro minimální a maximální uvažovanou teplotu spočítat, vzorce a tabulky na to existují. Nevím, jaká bude délka stojek, ovšem při protažení horního profilu o pár mm by to ty stojky měly v pohodě "vypružit".

 


2x
U nějakýho šest metrů dlouhého profilu to může udělat mezi zimou s létem takových 5 milimetrů.
Má cenu to řešit?

 

nigi

1x

Jen tak mimochodem, nebylo by jednodužší místo rampy vykopat díru a zalít betonem? Dávám jen jako nápad do placu (kdybyste ho před tím nezvažoval)

Montážní jáma je podstatně složitější! A pokud se vezme v potaz ještě hydroizolaci a zabezpečení,tak je to úplně jinde.odvětrání od zplodin z výfuku,jímka na vodu a případné úkapy oleje ...

jednojekoloutra

Mám lpg, takže jámu nechci

 

jednojekoloutra

Díky za příspěvek,je to ve svahu,takže na kraji bude vodorovný pojezdový profil přímo na betonové patce,na konci na 1,5 m vysoké stojce IPE 160, uprostřed cca 75 cm stojka.
V zimě -25, v létě 40,50.. stupnů?

Viděl jsem dostatek takových ramp dokonce i pár delších, z kolejnic,ale NIKDE toto neřešili,vše natvrdo.Jinak pro sicr-na patkách natvrdo a na práhu volně ložené,jen zajištěné proti posunu do stran.

jednojekoloutra

Přesně tak to chci udělat,na betonové patce prošroubovat a na podpěrách zajistit zboku packama na jednom šroubu tzn. Se pootočí v horku. Napadla mě ještě varianta větší díry pro šroub takže by kolejnice mohla taky "chodit". Chtěl jsem vědět jak to chodí v konstruktérské praxi,nechci toto podcenit. Mít zkrátka dobrý pocit až budu klečet pod svým 2,3 tunovým autem a rovněž,aby rampa sloužila několik desetiletí bez zásadní údržby.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]